Forumsvar skapade

Sida 215 av 278
  • svenne

Medlem
    24 maj, 2007 vid 07:29 som svar på: Saab-mekare!

En gammal Saab, hur långt har den gått? Jag skulle gissa på att pumpen är på väg att säga upp sig.
    Det är inga problem att blanda olja och det spelar ingen roll om du blandar syntet, delsyntet etc. Agrol är fina grejer, men det kan vara så att du använder en olja med fel viskositet. Testa en tjockare olja.

–S

• svenne

Medlem
    23 maj, 2007 vid 21:00 som svar på: Galsfiberväv från Clas Ohlson

Det är inte fel att ha mask, med det är snarare viktigare med ansiktsskydd och riktig ventilation för att undvika hud eller ögonkontakt. Epoxi kan ge kontaktallergi, till skillnad från polyester som dessutom innehåller lösningmedel (och då är det definitvt mask).
    Reglerna för en C-licensierad verksamhet (kemikalier i arbetet) har bara krav på mask om epoxi skall sprutas, annars räcker det med skydd för kontakt. Däremot ska du verkligen se till att skydda dig mot kontakt ordentligt, till exempel rekommenderas två eller tre lager handskar: Ytterhandske i gummi, mellanhandske i gummi för extra skydd och en bomullshandske längst in för att skydda mot eksem (dessutom skönare än bara gummi).

Däremot om du torrslipar epoxi (damm) ska du ha en riktigt mask, inte bara ett ansiktsskydd utan en riktig tätslutande med micronfilter. Finns att köpa på Fultema som räcker gott om du bara ska göra lite reparationer.

Hoppas det rätade ut lite, men sök gärna på epoxi hör på konfen (eller epoxy som det ibland stavas) då finns mycket skrivet om det sedan tidigare.

–S

• svenne

Medlem
    23 maj, 2007 vid 20:32 som svar på: Galsfiberväv från Clas Ohlson

Epoxi innehåller normalt inte lösningsmedel, så du behöver inte mask. Däremot ska du ALLTID ha mycket ventilation.

• svenne

Medlem
    23 maj, 2007 vid 19:39 som svar på: Sida för surfspots

Alltså, Gurra, det har blivit mycket tråkigare att surfa sen du tog ned den. Du är ju min mandel i cybergröten!

• svenne

Medlem
    23 maj, 2007 vid 19:37 som svar på: Frågor angående indonesien

Ringde du Fredrik?

• svenne

Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:05 som svar på: Fel på TV tablån
  • svenne

Medlem
    22 maj, 2007 vid 10:07 som svar på: Sydafrika till vintern?

Jo, är riktigt sugen att åka dit under januari. Mitt boende är redan fixat, men det hindrar ju inte att man delar på grillen nån kväll. 🙂

• svenne

Medlem
    22 maj, 2007 vid 05:58 som svar på: Spinout problem!

En chansning, fram med mastfoten och bak med hängselelinorna. En centimeter hit och dit kan göra massor.

• svenne

Medlem
    21 maj, 2007 vid 15:43 som svar på: En nystartare behöver hjälp!

http://www.surfspot.se har en del najsa våtisar, kolla där.

• svenne

Medlem
    21 maj, 2007 vid 09:51 som svar på: Kärringviken lördag 11/5
    Robin;384490 wrote:
    Var det någon som hade kamera med sig?

Ja, men jag sket i det. Jag surfade istället. 🙂

• svenne

Medlem
    21 maj, 2007 vid 09:11 som svar på: vind i mobilen
  • svenne

Medlem
    21 maj, 2007 vid 07:06 som svar på: Freestyle SM – 2007, Habo Ljung 2-3 Juni

Om jag inte kommer ihåg helt galet, var inte SM där förra året också?

• svenne

Medlem
    19 maj, 2007 vid 14:12 som svar på: Kärringviken lördag 11/5

Kärringviken var kul idag. Lite kallt utan luva och handskar, men va fan! 🙂

• svenne

Medlem
    18 maj, 2007 vid 12:03 som svar på: Kärringviken lördag 11/5
    pos;384048 wrote:
    Jag åker dit imorn och kommer troligen kring lunch om prognosen står sig. Fast jag siktar nog på 19/5;)

Äsch då, det är väl inte så noga… 😀

• svenne

Medlem
    18 maj, 2007 vid 10:34 som svar på: Frågor angående indonesien

Mejla eller PM:a mig så ska jag fixa ihop dig med en snubbe som har varit där nere och surfat en hel del.

–S

Sida 215 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA