svenne
Forumsvar skapade
-
En gammal Saab, hur långt har den gått? Jag skulle gissa på att pumpen är på väg att säga upp sig.
Det är inga problem att blanda olja och det spelar ingen roll om du blandar syntet, delsyntet etc. Agrol är fina grejer, men det kan vara så att du använder en olja med fel viskositet. Testa en tjockare olja.–S
-
Det är inte fel att ha mask, med det är snarare viktigare med ansiktsskydd och riktig ventilation för att undvika hud eller ögonkontakt. Epoxi kan ge kontaktallergi, till skillnad från polyester som dessutom innehåller lösningmedel (och då är det definitvt mask).
Reglerna för en C-licensierad verksamhet (kemikalier i arbetet) har bara krav på mask om epoxi skall sprutas, annars räcker det med skydd för kontakt. Däremot ska du verkligen se till att skydda dig mot kontakt ordentligt, till exempel rekommenderas två eller tre lager handskar: Ytterhandske i gummi, mellanhandske i gummi för extra skydd och en bomullshandske längst in för att skydda mot eksem (dessutom skönare än bara gummi).Däremot om du torrslipar epoxi (damm) ska du ha en riktigt mask, inte bara ett ansiktsskydd utan en riktig tätslutande med micronfilter. Finns att köpa på Fultema som räcker gott om du bara ska göra lite reparationer.
Hoppas det rätade ut lite, men sök gärna på epoxi hör på konfen (eller epoxy som det ibland stavas) då finns mycket skrivet om det sedan tidigare.
–S
-
Epoxi innehåller normalt inte lösningsmedel, så du behöver inte mask. Däremot ska du ALLTID ha mycket ventilation.
-
Alltså, Gurra, det har blivit mycket tråkigare att surfa sen du tog ned den. Du är ju min mandel i cybergröten!
-
-
Jo, är riktigt sugen att åka dit under januari. Mitt boende är redan fixat, men det hindrar ju inte att man delar på grillen nån kväll. 🙂
-
En chansning, fram med mastfoten och bak med hängselelinorna. En centimeter hit och dit kan göra massor.
-
Robin;384490 wrote:Var det någon som hade kamera med sig?
Ja, men jag sket i det. Jag surfade istället. 🙂
-
Om jag inte kommer ihåg helt galet, var inte SM där förra året också?
-
Kärringviken var kul idag. Lite kallt utan luva och handskar, men va fan! 🙂
-
pos;384048 wrote:Jag åker dit imorn och kommer troligen kring lunch om prognosen står sig. Fast jag siktar nog på 19/5;)
Äsch då, det är väl inte så noga… 😀
-
Mejla eller PM:a mig så ska jag fixa ihop dig med en snubbe som har varit där nere och surfat en hel del.
–S