Forumsvar skapade

Sida 113 av 132
  • swe-496

Medlem
    23 juli, 2006 vid 07:32 som svar på: Stuff på surf unique?

Jag seglar på en Lorch Thunder 2 och är grymt nöjd med kvalitén. Lättaste formulabrädan i år av de produktionsbrädor som finns när det gäller formula.
    Övriga brädor kan jag ju inte uttala mig om. Men de borde utan tvekan ha lika bra kvalité som Formulan.

KA-Sails körde jag för 2 år sen. Formulaseglen då.
    Nöjd med dem då och jag vet att de har utvecklat dem en del sen dess.
    De är framförallt lätta. Inga problem med camberrotation.

Som ebh säger ovanför också. Inga problem om man nu skulle ha något att reklamera.

• swe-496

Medlem
    18 juli, 2006 vid 16:02 som svar på: Trasigt segel, hur ska jag gå till väga?

Instämmer med Knatte.
    Det där är inga problem för en segelmakare…
    Kan de laga storsegel till VO60 båtar som har rippat så kan de fixa det där…

• swe-496

Medlem
    16 juli, 2006 vid 11:09 som svar på: Snabb fenmontering

Har för mig att han hade slipat till fenbrickan så att den gick av om han gick på grund istället för att fena eller box gick sönder..

• swe-496

Medlem
    16 juli, 2006 vid 11:07 som svar på: Inbjudan till mellansvenska cupen i Öregrund

Det ligger utanför Uppsala. Man svänger av i Uppsala.
    Vindriktning är nog Nordligt bäst.

• swe-496

Medlem
    16 juli, 2006 vid 09:54 som svar på: Inbjudan till mellansvenska cupen i Öregrund

Jag kommer också….
    Hoppas på bra vindar…

//Mattias

• swe-496

Medlem
    13 juli, 2006 vid 13:35 som svar på: Segeluppdatering!

Instämmer med Adde.

• swe-496

Medlem
    13 juli, 2006 vid 13:30 som svar på: Gaastra Vapor

Måste ju säga det att det ser riktigt fint ut. Undra bara vad den lilla korta lattan vid nedhalet gör för nytta.
    Tror som nån sa tidigare här att det spelar nog inte så stor roll vilket märke man väljer i år. NP, NS, Naish, Gaastra, Hansen, Maui Sails eller Severne.
    Alla har de breda mastfickor i år. Har Hansen Sails själv och de är riktigt fina.
    Lite meck är det nog med alla om man vill få till de ordentligt med rätt cambertryck och så.

• swe-496

Medlem
    13 juli, 2006 vid 11:10 som svar på: Segeluppdatering!

Hansen Sails…;) Sköna och stabila racesegel. De kommer med mindre storlekar snart.

Det är Bill Hansen från WindWing som ligger bakom dessa sköna segel.

• swe-496

Medlem
    12 juli, 2006 vid 18:01 som svar på: Lagning av segel i Stockholm

Har lagat segel hos syversen… De gör det bra och är bra att ha att göra med också.. Trevlig personal.

• swe-496

Medlem
    12 juli, 2006 vid 17:14 som svar på: golf

Vilken golfbana är det där???

• swe-496

Medlem
    4 juli, 2006 vid 19:14 som svar på: Ny vindsurfingskola i sthlm!

Gott att se att det poppar upp lite skolor runt om i Sthlm. Vet även att Johan Ekstedt kör skola nere vid Boo IF nu i sommar….

• swe-496

Medlem
    3 juli, 2006 vid 19:00 som svar på: Grenar inom windsurfing?

Slalom: Antingen kör man en bana med 2 bojar, s k åtta. Den ligger i halvvindsläge den banan kör man 3 varv och sen målgång. Sen har man downwindslalom som är mer fart i. Man har då 5 bojar som ligger i slörläge.

Formulabanor brukar oftast vara en s k I-bana. Startar med en kryss och sen en läns (man kör djupa slörar) Den banan kör man 2 varv.

• swe-496

Medlem
    3 juli, 2006 vid 18:20 som svar på: Mellansvenska på Lördag

Det undrar jag med….Hur de tänkte alltså..

• swe-496

Medlem
    3 juli, 2006 vid 04:42 som svar på: Mellansvenska på Lördag

Du är snäll du Johan…..

• swe-496

Medlem
    2 juli, 2006 vid 18:08 som svar på: Fituna söndag?

Fituna funkade fint idag…Var mycket folk där. Kanske inte den riktigt tunga brisen men fullt seglingsbart för alla som var där…

Sida 113 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA