Forumsvar skapade

Sida 128 av 132
  • swe-496

Medlem
    7 maj, 2003 vid 01:38 som svar på: Uthalet?

Köp 2 block till Öljetten i seglet och skruva fast dem med en genomgånde skruv.
    Per, Jona eller Jimmy borde kunna säga vilka block de har där som passar och hur de har gjort exakt….

• swe-496

Medlem
    2 maj, 2003 vid 21:35 som svar på: Hur länge håller en karbonbom

Ytterst lite i så fall… Det går aldrig att jämföra en carbonbom med en alu. Alu kommer alltid att vara mjukare.. Satsa på kolbom du… Du kommer att rata alu sen…

• swe-496

Medlem
    9 april, 2003 vid 16:10 som svar på: PVC plast i seglet ???

Jag antar att du menar skydd vid cleatarna för uthalstrimmet.
    Jag köpte hyllplast på Åhléns och klippte till 15-20cmbreda remsor som jag satte i bomhöjd ungefär.. Det funkar kanon och finns i flera färger… Det lämnar inga klisterrester i seglet heller. Har även gjort siffror i det materialet. Tänk bara på att när du sätter ditt skyddet så kommer bommen att åka lite i höjdled när du släpper respektive drar i uthalet.

Hoppas att det här hjälper dig lite.

• swe-496

Medlem
    5 april, 2003 vid 11:19 som svar på: Tekknosport säljer 310 kolbommar för under 4000kr

Ja det står ju till och med Fiberspar på bommen på bilden längst ner…..
    Sen har jag hört att Johan Ekstedt ska ta in dessa bommar…..

• swe-496

Medlem
    25 februari, 2003 vid 20:18 som svar på: budget bom-alternativ?

Johan ska testa lite bommar i Frankrike om ett tag

• swe-496

Medlem
    13 februari, 2003 vid 10:12 som svar på: Plastfilm skyddar seglen?

Hej Gustav. Jag tror att det finns lediga containerplatser. Vågar inte svära på det. Kolla vår hemsida för att kontakta containeransvarig. Kan inte adressen till hemsidan men kolla under klubbar på: http://www.bradseglarforbundet.com

Mvh Mattias W Vice ordf i JBSS

• swe-496

Medlem
    10 februari, 2003 vid 23:20 som svar på: Plastfilm skyddar seglen?

RostFria vingmuttrar

• swe-496

Medlem
    3 februari, 2003 vid 16:02 som svar på: budget bom-alternativ?

Idén med tamp genom seglet för att styva upp bommen kom på slutet av 70 talet början av 80 talet när man hade bommar som var 270 till de gamla regattaseglen… Men med dagens segel så är det nog användbart igen om man vill komma undan de höga kolbompriserna och använda aluminium. Men det kommer aldrig att överträffa en bra kolbom. Idén är kanon.

• swe-496

Medlem
    31 januari, 2003 vid 22:23 som svar på: budget bom-alternativ?

Jag tror personligen att man kommer att få se fler och fler segel med staghål i sig…. Det e som flera har sagt här att det kommer nog att öppna marknaden mer….
    Om det kommer att säljas ”stagkit” precis som det gör med uthalstrim så kan det nog bli lättare att sälja segel med en billigare bom av aluminium.

SWE 496 tillbaka på banorna 2003

• swe-496

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:17 som svar på: Måla brädan snygg?

Lacka med enkomponents billack…2 komponent väger mer….

• swe-496

Medlem
    20 januari, 2003 vid 18:58 som svar på: ETT segel med varierande storlek!?

Lefevre eller nåt sånt hade ett segel på 80-talet med ett blixtlås så att man kunde öka segelytan. Nu var det under bommen tyvärr. Vill man ha större så vill man ha det ovanför bommen. Men det seglet var nog mer tänkt som ett våg/freeridesegel.
    Infällt underlik = vågsegel. Utfällt = freeride. Tror att det var tänkt så.

• swe-496

Medlem
    18 januari, 2003 vid 08:47 som svar på: Packtape vs.monofilmstape?

Jag brukar använda en tape som är en armerad typ av packtape. Det e som trådar i den. Man måste klippa av den det går inte att riva av den som silvertape. Den är ganska seg av sig. Kostar ungefär som silvertape och finns på välsorterade byggvaruhus. Tycker att den har funkat kanonbra.

• swe-496

Medlem
    14 januari, 2003 vid 23:01 som svar på: Svart Flagg

Nej just det Jona…Per har rätt…Jag om någon borde veta…. Det räcker med att skrika PROTEST!!!!!

• swe-496

Medlem
    12 januari, 2003 vid 14:20 som svar på: Svart Flagg

Håller fullständigt med Per S-92.

Mattias SWE 496……Tillbaka på banorna 2003

• swe-496

Medlem
    7 januari, 2003 vid 01:09 som svar på: Formula touren 2003??

Japp Staffan…Fenlådan egentligen mer känd som röklådan finns kvar…frågan e om den kan klassas som röklåda i år…. Vet inte riktigt vad jag ska köra i år…..

Sida 128 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA