tobhed
Forumsvar skapade
-
MickeÖ;424836 wrote:Fan du han före mina ligger här på mattan oxså 76an är en killer.
Dom har ju till och med förbättrat fenorna till i 08a nu ser dom riktigt bra ut.
Jag ser fram emot och testa på söndag.
Ha det gött alla goa speed gubbar.
Mvh
MickeÖVar ska du segla på söndag? Stockholm eller längre söderöver?
-
Det här är äkta kärlek, kartongnya isonic 86, isonic 76 & isonic 101 modell 2008. Just nu sitter hela ”familjen” och kollar på idol…
-
Jag misstänker att den är för hög. Falsterbokanalens mynning på Kämpingesidan har nåt liknande som är typ 2-3 höga, jag har varit där och spanat och för att få OK vind som är hyggligt jämn och bra så måste det nog blåsa orkan eller liknande.
Nää, bäst potential på nära håll finns nog i lagunen nere på näset, men tyvärr är det ju så klart ett fågelskyddsområde…
-
getwet;424227 wrote:för att sedan lägga ombord den på buss nr 832 till Malmö….
*gäsp*
-
Nu börjar det ska lite aktivitet kring eventet. Nedan finns en intervju med Finian och hans syn på kanalen och 50 knop.
http://www.windsurfjournal.com/frontblocks/news/PaperView.asp?id_papers=3320&ID_BB_LANGUAGES=2 -
tobhed
Medlem23 oktober, 2007 vid 15:02 som svar på: Nu lägger jag ner det här med aluminium söker bra kolfiberboomSWE 496;423952 wrote:Japp så är det. Vindsurfing.se, Local Spirit (SP´s eget märke), Tekknosport och Reflexbommar är samma grundbom men med olika loggor på. Kan skilja lite i bomhuvud.Är de alla monocoque och prepreg? det framgår nämligen inte riktigt om man går in och granskar bommarna för respektive leverantör.
-
Oregistrerad;423925 wrote:35 m/s rakt ner/under säger min polare som varit ytbärgare
Jag var ytbärgare 1993 och jag har för mig att vi fick lära oss det blåser ca 25m/sekund. Dock blåser det uppifrån och ner vilket gör det ganska svårseglat.
-
MacTS;423922 wrote:Är du knäpp eller? Alla vet väl vad lousers betyder……
-
Mården;423878 wrote:på tal om kite
in vet väl att kitearna är snabbast på vatten
louserslousers?
-
Väntade på det svaret Jesper… 😉
Saxat från exocet:s sida ”Our aim is to use the best quality material suitable to every specific design. We have introduced several new technologies combining different qualities, for example our Custom Made Wood Sandwich technology offer the advantage of being light and at the same time adding sufficient flex to the boards, well adaptable to all kind of long boards down to the smallest speed board.” Snacka om trä under fötterna….
-
Jester;423813 wrote:Är det inte fjolligt att ha sina PBn utomlands?
det är däremot fjolligt att lägga tid på att göra om sin avatar så att den får runda hörn…
-
Den ”vi” har är på 28 cm
-
Ska bli kul att följa din utveckling nästa år, alltid spännande med nytt 🙂 Lycka till jesper.
men visst är de lika North i nederdelan av seglet?
-
en till, nu börjar vi närma oss rejält…
http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=user&val=290&uid=10 -
Den här videon från österrike vinner nog trots allt, kanske inte någon vindby direkt men ganska spännande att se vad som kan hända på 10 minuter…
http://www.submitavid.com/windsurf.php?itemid=452