Forumsvar skapade

Sida 104 av 153
  • tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 17:56 som svar på: Hur många använder flytväst?
    benke.;415829 wrote:
    Faktist lika bra att köpa en sån där krasch-vest, har brutit revbenen 1,5 ggr på dom 2 senaste fullfartskrascherna.

Bröt du nåt i Klagshamn? Du gjorde i alla fall en snygg vurpa mitt i banan första dagen…

• tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 14:52 som svar på: Isonic 115 vilka segel ?
    Bjornen;415787 wrote:
    Hejsan, det följde med en 34 och en 42 till brädan så då låter det som en komplettering med en 38 blir utmärkt. Rekomenderar du samma modell som föjer med brädan (Drake slalom pro) ?

//Björn

Nu har jag aldrig kört så stora brädor eller fenor, men jag har seglat många Starboard brädor och jag kan säga att Drake fenorna är helt OK. Men ska du köpa en ny fena så hade jag lagt pengarna på att köpa en annan som t.ex denna (Gsport SR-6b)http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_98_122&products_id=744
    eller någon liknande fena. Kostar säker samma som en Drake fena, men kommer att göra din bräda ännu bättre än om du använder en Drake fena.

• tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 13:05 som svar på: Big Saturday!?

Ligger i Danmark utanför Hanstholm – kolla maps.google.com

• tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:39 som svar på: Big Saturday!?

Den här bilden är från Middles i lördags, schysst bild om inte annat…

• tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 07:47 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

På söndagen så ville vinden inte riktigt så det var största möjliga segel som gällde. Dessutom så envisades vinden med att vrida mer och mer åt syd så det var svårt att hitta en optimal vinkel på banan. Högsta hastighet under dagen blev 53km/h i snitt på banan.
    Dock var det ”skönt” att ta det lite lugnt efter stormen som var dagen innan, mör i kroppen var ju bara förnamnet….
    Lbj och Surfan dök upp under dagen och åt upp alla varma mackor som fanns att tillgå i hela Klagshamn. Daniel såg ganska nöjd ut, men jag misstänker att han kommer att sova en vecka framöver..

Har inte resultaten framför mig men jag har för mig att de 2 sista heaten slutade så här:

Heat 3
    1. Tobias Hed (tobhed)
    2. Glenn ? (kapten K)
    3. Robert Klang (Klang)

Heat 4
    1. Tobias Hed (tobhed)
    2. Robert Klang (Klang)
    3. ? Bengtsson (benke)

Slutresultatet räknar på alla 4 heat:
    1. Tobias Hed
    2. Robert Klang
    3. Glenn ? (kapten K)

• tobhed

Medlem
    15 september, 2007 vid 18:32 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Genomfördes 2 heat idag i någon som mest kan likna ett inferno, set blåste rejält mycket t.ex så körde freestylenissarna med 3.7-4.0 kvadrat så det blåste rejält (vid 8-tiden på morgon så låg snittvinden på 19 m/sek). Sammanlagt var vi 17 tappra som startade

Resultat heat 1:
    1. Robert Stavnås
    2. Tobias Hed
    3. Mikael Sellington

Resultat heat 2
    1. Robert Stavnås
    2. Tobias Hed
    3. Mikael Sellington

Högsta hastighet under dagen i banan som mäter 100 meter blev 61km/h i snitt. I morgon lovas det vind igen, men denna gång lite mindre i styrka – vi får se vad som händer när de större storekarna kommer fram. Idag var det 5.5 – 5.8 som var de mest använda seglena men det fanns även andra som for runt banan helt okontrollerat med 6.2 kvadrat

• tobhed

Medlem
    14 september, 2007 vid 17:48 som svar på: hur fort med segel utan cambers?
    Bjornen;414960 wrote:
    Idag har mitt NP solo gått riktigt fort tycker jag. 31.9 på 2 sec och 31.5 på displayen. Jag är grymt nöjd 😀
    ”That’s one small step for speeder, one giant leap for bjornen”
    //Björn

Grattis, gjorde du någon speciell förändring för att nå upp till ditt nya PB?

• tobhed

Medlem
    14 september, 2007 vid 10:51 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september
    danielt;414856 wrote:
    Hej,

Kul initiativ! Jag kanske kommer. Åt vilket håll läggs banan om det blir nordvästlig vind? Kör man styrbords- eller babordsbog? (Jag kör långsamt åt ena hållet, men bättre åt det andra…) Kan man köra utan sjögräsfena? Har någon en sjögräsfena att sälja till tuttlebox?

/Daniel
    S-245

Vid NV så är det säkert babordsbog som gäller – vi kör utifrån och in

• tobhed

Medlem
    14 september, 2007 vid 10:49 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september
    faster;414848 wrote:
    Har ni sjögräs där nu?

Man kunde köra med rak fena i helgen, men jag är inte säker på hur det är just nu. Historiskt sett så borde det vara massor av sjögräs nu…
    Mitt tips är att det inte kommer att vara så mycket på lördagen (NV), men att det kommer att vara en hel del på söndagen (SV)

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 19:06 som svar på: Segeltrimm för speed
    40knots;414662 wrote:
    Snubben 3 överst har väldigt tight nerhal!!! Kan det vara optimalt?

När det gäller RS6 och RSRacing så ska de dras som F-N i nedhalet, ser bra ut enligt mig i alla fall. Drar man för lite så blir seglet instabilt och ”dött”

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 17:19 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Inringat rött är var klubbstugan finns. orange prickar är var mätpunkterna sitter för att mäta hastighet.

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:08 som svar på: trasig kolfena-hur laga?
    getwet;414478 wrote:
    Lite allvar mitt i alltihop nu.

Kanske vi ska låta bli att åka i ankdammen i onödan……min tanke är att det bara ska seglas där när det är sjutusan till bra förhållanden, med andra ord kuling eller mer.

Tanken med mitt resonemang är att fågelskådarna lär få vatten på sin kvarn nu och ta upp frågan återigen om dom ser oss segla där inne jämt o ständigt, kanske ett 20-30 tal surfare. Och ABSOLUT inte segla där under vår o försommar när det är häckningsperiod. Risken att det blir totalförbud för hela området är överhängande eftersom det finns ett antal rödlistade arter just runt och i ankdammen.

Finns det ett förbud för området redan?

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:04 som svar på: Segeltrimm för speed

experterna säger att det hade varit kul om du kunde få med bilden så att vi kan säga något… 🙂

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:02 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Bra att veta är att banan ligger ”långt in” vilket innebär att det kommer att vara väldigt grunt, men garanterat inga vågor oavsett vindriktning (alla vågor/chop kommer att tas av sandbankarna). Vissa vindriktingar kommer att vara bättre än andra, men det beror snarare på att banan redan ligger fast.

• tobhed

Medlem
    12 september, 2007 vid 20:37 som svar på: Min första session

äsch, du kan ju alltid luta tillbaka mot denna länk om det kärvar…
    http://www.speedsurfing.org/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=46

Sida 104 av 153
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA