tobhed
Forumsvar skapade
-
benke.;415829 wrote:Faktist lika bra att köpa en sån där krasch-vest, har brutit revbenen 1,5 ggr på dom 2 senaste fullfartskrascherna.
Bröt du nåt i Klagshamn? Du gjorde i alla fall en snygg vurpa mitt i banan första dagen…
-
Bjornen;415787 wrote:Hejsan, det följde med en 34 och en 42 till brädan så då låter det som en komplettering med en 38 blir utmärkt. Rekomenderar du samma modell som föjer med brädan (Drake slalom pro) ?
//Björn
Nu har jag aldrig kört så stora brädor eller fenor, men jag har seglat många Starboard brädor och jag kan säga att Drake fenorna är helt OK. Men ska du köpa en ny fena så hade jag lagt pengarna på att köpa en annan som t.ex denna (Gsport SR-6b)http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_98_122&products_id=744
eller någon liknande fena. Kostar säker samma som en Drake fena, men kommer att göra din bräda ännu bättre än om du använder en Drake fena. -
Ligger i Danmark utanför Hanstholm – kolla maps.google.com
-
Den här bilden är från Middles i lördags, schysst bild om inte annat…
-
På söndagen så ville vinden inte riktigt så det var största möjliga segel som gällde. Dessutom så envisades vinden med att vrida mer och mer åt syd så det var svårt att hitta en optimal vinkel på banan. Högsta hastighet under dagen blev 53km/h i snitt på banan.
Dock var det ”skönt” att ta det lite lugnt efter stormen som var dagen innan, mör i kroppen var ju bara förnamnet….
Lbj och Surfan dök upp under dagen och åt upp alla varma mackor som fanns att tillgå i hela Klagshamn. Daniel såg ganska nöjd ut, men jag misstänker att han kommer att sova en vecka framöver..Har inte resultaten framför mig men jag har för mig att de 2 sista heaten slutade så här:
Heat 3
1. Tobias Hed (tobhed)
2. Glenn ? (kapten K)
3. Robert Klang (Klang)Heat 4
1. Tobias Hed (tobhed)
2. Robert Klang (Klang)
3. ? Bengtsson (benke)Slutresultatet räknar på alla 4 heat:
1. Tobias Hed
2. Robert Klang
3. Glenn ? (kapten K) -
Genomfördes 2 heat idag i någon som mest kan likna ett inferno, set blåste rejält mycket t.ex så körde freestylenissarna med 3.7-4.0 kvadrat så det blåste rejält (vid 8-tiden på morgon så låg snittvinden på 19 m/sek). Sammanlagt var vi 17 tappra som startade
Resultat heat 1:
1. Robert Stavnås
2. Tobias Hed
3. Mikael SellingtonResultat heat 2
1. Robert Stavnås
2. Tobias Hed
3. Mikael SellingtonHögsta hastighet under dagen i banan som mäter 100 meter blev 61km/h i snitt. I morgon lovas det vind igen, men denna gång lite mindre i styrka – vi får se vad som händer när de större storekarna kommer fram. Idag var det 5.5 – 5.8 som var de mest använda seglena men det fanns även andra som for runt banan helt okontrollerat med 6.2 kvadrat
-
Bjornen;414960 wrote:Idag har mitt NP solo gått riktigt fort tycker jag. 31.9 på 2 sec och 31.5 på displayen. Jag är grymt nöjd 😀
”That’s one small step for speeder, one giant leap for bjornen”
//BjörnGrattis, gjorde du någon speciell förändring för att nå upp till ditt nya PB?
-
danielt;414856 wrote:Hej,
Kul initiativ! Jag kanske kommer. Åt vilket håll läggs banan om det blir nordvästlig vind? Kör man styrbords- eller babordsbog? (Jag kör långsamt åt ena hållet, men bättre åt det andra…) Kan man köra utan sjögräsfena? Har någon en sjögräsfena att sälja till tuttlebox?
/Daniel
S-245Vid NV så är det säkert babordsbog som gäller – vi kör utifrån och in
-
faster;414848 wrote:Har ni sjögräs där nu?
Man kunde köra med rak fena i helgen, men jag är inte säker på hur det är just nu. Historiskt sett så borde det vara massor av sjögräs nu…
Mitt tips är att det inte kommer att vara så mycket på lördagen (NV), men att det kommer att vara en hel del på söndagen (SV) -
40knots;414662 wrote:Snubben 3 överst har väldigt tight nerhal!!! Kan det vara optimalt?
När det gäller RS6 och RSRacing så ska de dras som F-N i nedhalet, ser bra ut enligt mig i alla fall. Drar man för lite så blir seglet instabilt och ”dött”
-
Inringat rött är var klubbstugan finns. orange prickar är var mätpunkterna sitter för att mäta hastighet.
-
getwet;414478 wrote:Lite allvar mitt i alltihop nu.
Kanske vi ska låta bli att åka i ankdammen i onödan……min tanke är att det bara ska seglas där när det är sjutusan till bra förhållanden, med andra ord kuling eller mer.
Tanken med mitt resonemang är att fågelskådarna lär få vatten på sin kvarn nu och ta upp frågan återigen om dom ser oss segla där inne jämt o ständigt, kanske ett 20-30 tal surfare. Och ABSOLUT inte segla där under vår o försommar när det är häckningsperiod. Risken att det blir totalförbud för hela området är överhängande eftersom det finns ett antal rödlistade arter just runt och i ankdammen.
Finns det ett förbud för området redan?
-
experterna säger att det hade varit kul om du kunde få med bilden så att vi kan säga något… 🙂
-
Bra att veta är att banan ligger ”långt in” vilket innebär att det kommer att vara väldigt grunt, men garanterat inga vågor oavsett vindriktning (alla vågor/chop kommer att tas av sandbankarna). Vissa vindriktingar kommer att vara bättre än andra, men det beror snarare på att banan redan ligger fast.
-
äsch, du kan ju alltid luta tillbaka mot denna länk om det kärvar…
http://www.speedsurfing.org/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=46