tobhed
Forumsvar skapade
-
Tackar, skönt att vinna något ibland också… 🙂
Helt rätt Lars, isonic 87 så klart:grin:
-
Han har missat att vi var ett gäng som seglade i Klagshamn – sjukt var ordet annars
-
Hörde att de hade chartrat ett helt plan åt er, låter ju jäkligt nice… 😉
-
Misstänker att ni kör varianten utan Bluetooth, eller?
-
Jester;409420 wrote:Verkar som om det blåst aningens i Namibia igår: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21836&uid=174
Detta är dock inte Walvis Bay, iofs…
Inte illa alls.
Kom nyss upp en från Walvis, det blåset där också. Dock inte lika snygga average som den du hittad Jesper
-
Grattis till både Janne & Erik, fina repor man får komma upp och prova ert vatten snart tror jag…
-
Rasmus_W;408646 wrote:Gissning: Weymouth eller Namibia. Tror det är den tiden på året. I alla fall vad gäller weymouth.
Namibia
-
Jester;408227 wrote:Markus har (eller försöker iaf) sälja sin 9.0 samt SX L, då han inte anser sig behöva dom.
Tobhed: tror 6.3, 7.3 lär fungera kanon för dig. Ni lättviktare planar ju upp toktidigt…
Ola: Detsamma bör gälla dig oxå, då du oxå är en lättviktare i sammanhanget. Speciellt som 6.3 trivs bättre på den mindre brädan.
Skönt när folk säger det man vill att de ska säga… 🙂
-
Får passa på att gratulera till ”vinsten” Björn
http://www.windsurf.se/forum/viewtopic.php?t=1214&start=12 -
MickeÖ;408193 wrote:Tjena.
Jag har ju kört 7,6an som största Speed/Slalom segel i år.
Men det tycker jag har varit lite litet då jag vid några tillfällen har fått slita fram 9,0an som inte har varit optimal på långa vägar. Kommer att köra en 8,4 som största nästa år.
Men nu väger ju du 20kg mindre än mig så om jag var du skulle jag satsa på
en 7,5a+- 0,2m2 det trorjag skulle passa dig som handsken. /,6an funkar ju som speed segel på 87an ochså.
Jag har sedan gått ned en m2 till 6,6 när det har brallat i och det har funkat bra.
Jag har för mig att Marcus E och R kör 7,3 och sedan nästa 6,3 rätta mig om jag har fel jag tror dom har en 9,0 ochså.
Efter 6,6 blir det ju betydligt tätare mellan storlekarna typ 5,9 5,1 och 4,3
Vad kör ni andra Faster och Getwet??
Mvh
MickeÖBåde Markus & Marcus kör ”Markus satsar för fullt på speed i år igen och har inför året införskaffat en F2 SX XS, SX S, SX L samt Warp F2007 6.3, 7.3 och 9.0. Givetvis har han även en F2 Speedvest med plats för extra vikter om vinden kommer. ”
Jag har fått för mig att 6,3 är en bra storlek för mig när det brallar på och det talar då för att man borde satsa på en 7,3 som större… om jag bara kunde vinna på lotto någongång…
-
Kapten K;408181 wrote:Nu vet jag intehur stor enisonic 101 känns på vattnet.
Men jag tycker generellt man kan ha större hopp i de stora storlekarna
jag kommer tänkte försöka hålla mig till 3segel.och 2brädor
dvs
8.1
6.6
5.7Har du sett mit meddelande till dig förresten, kolla annars privata meddelanden uppe till höger…
-
kinetic;408166 wrote:Alltså inte speeda längs ”hamnvallen” utan mer längs den naturliga som syns mitt i bilden, eller är det för grunt där??
det var just det stället som Joth beskrev, går kanske men kan också innebära feta problem… De som var i Klagsshamn häromdagen såg nog vad som händer när man bränner rakt in i en sten i 30 knop.
Men på ostlig riktningar så klarar ni nog er alldeles utmärkt att segla i Klagshamn, lyssna nu på Joth han har nämligen helt rätt. Vi hade en otroligt skön dag där i tisdags, gryyymt… 🙂 -
Kapten K;408148 wrote:Borde inte det funka i ostlig vind oxå?
vad säger du linus, på havs sidan?Där kanalen mynnar ut med hamninlopp och allt på ljungskogens sida så skulle det ev entuellt kunna funka. Pirarna från hamninloppet skulle kunna dämpa vågorna så pass mycket att det skulle kunna bli platt vatten – dock tror jag att det behöver blåsa en jäkla massa för att det skulle kunna bli optimalt
-
från vilket håll menar du då? Kommer man från Malmö-hållet så är det OK att segla precis innan bron/kanalen hur det är efter kanalen kommer jag inte ihåg på rak arm