walle
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Skulle behöva lite tips om vilka brädor och storlekar som är bra? Väger 87kg och kör med 10 & 14m2, har bara kört några vändor på vattnet, lite på snö men en hel del wakeboard innan.
[/ QUOTE ]
Vill du ha det bästa så köp en Tablas, EH eller Krunk! alltså en vass custom!Men annars skulle jag satsat på en Crazyfly!
En riktigt bra bräda som finns i flera olika storlekar
128×38 borde passa dig fint!
jag tycker inte man ska ha brädor över 130-135, bättre att köra på kortare och bredare i stället!

kitesweden.se säljer dom och jag tror dom har den hemma nu! -
Nej men ta och dra i linorna på en sida av bommen så vänder den sig och sedan styr du ut den i kanten av vindfönstret!
enklast att få den att åka åt en kant brykar vara att dra i en styrlina(yttre/bakre) men sedan dra i mittlinan på samma sida…
hoppas du förstår

-
Svar till:
Väger runt 86 kg och bor i stockholm så har väl tänkt att surfa här i skärgårn
Undrar lite om bl.a. vad AR innebär och om man bör ha högt/lågt AR som nybörjare, storlek på kiten, typ av bräda som är bra för nybörjare etc.
[/ QUOTE ]
Patrikol har rätt, men…Jag vill påstå att det är svårare att lära sig på en större kite…
Den absolut skönaste, att lära sig på, tycker jag e en kite runt 12m2.
Men å andra sidan kommer du kanske inte kunna åka lika många dager på en 12:a.Har du bara tänkt att köpa en kite så kommer du tillbringa många dagar sittandes på stranden eftersom ett det kommer blåsa för mycket eller för lite, så e livet för en kitesurfare

Men frågan e också om du bara tänkt åka i Stockholm eller kanske åka på Gotland/Öland eller neråt Skåne (kanske utomlands)också?
Jag skulle hur som helst inte rekomendera en första Kite mycket större än 14m2.
Det är MYCKET lättare att hantera en överriggad 12m2 kite än en överriggad 17m2.Du kommer ändå att köpa flera kites så starta med en mellan kite och köp sedan större/mindre.
-
ni har inte fattat det där! det e ju vår nu, öppet vatten och sol…
Då ska man inte plaska runt på nån jevla is!
-
varför inte åka på riktigt (öppet vatten!) nu när isen äntligen e borta!?
-
-
Svar till:
Njäää, har aldrig hänt, men man ska ju aldrig säga aldrig…
[/ QUOTE ]
Den e inget för Erik med andra ord…
-
Svar till:
Har också bara positiva erfarenheter av OR grejor.

[/ QUOTE ]
jag med, kanske inte så lustigt eftersom jag kör med dom
, och vad man kan läsa på kiteforum.com så är alla som testat dom nöjda 
Jag tycker ni ska ta första tillfälle att prova själva!
-
Svar till:
Just namnet Bronco, det låter ltie tysk porr så där
Ooohoo djaaahjaah, Der BRONCE est gråze, jahjah!
[/ QUOTE ]
Åja! du som kör foil ska inte ”kasta gurkor”, det e väl tyskt om något! -
Svar till:
hur känns det att vara en redig tysk?

[/ QUOTE ]
det där var elakt!
…men det känns rätt bra faktiskt, riktigt goa kites dom där nya Bronco, Testa får du se!
-
Svar till:
får man itne välja färger själv?
[/ QUOTE ]
Jo givetvis!
Men jag fick två kites nerskickade till mig med express innan Fuerteresan och då var två av dom gula… -
Svar till:
jag har alltid tyckt att dom sett sjyssta ut, men dom e dock fortfarande tyska i färgen..
[/ QUOTE ]
Jo, och jag lyckades med att få två gula….
Men dom andra färgerna e riktigt snygga! -
Svar till:
att ni inte flyttar ner hit istället. långgrunt, sand, jämn vind stora ytor att rigga på.
fast de kanske inte e nån sport då?
[/ QUOTE ]
kitesurfing ska va en actionsport ju! annars kan man lika gärna spela golf….Nej tacka vet jag sten, träd, klippor och båtar det gör det hela lite mera spännande