walle
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Finns det något annat allternativ?

[/ QUOTE ]
snart…
custom för ”snåljåpen”
och man behöver inte vara smålänning för att få köpa men smålänningar får en 5:a rabatt

det kommer att finnas i olika prisklasser beroende på material
nomex-kolfiber-glasfiber ”okrossbar”(lite dyrare)
divinycell-glasfiber, mera flex! (billigast)
divinycell-kolfiber-glasfiber (standard)
Kommer inte göra med HPL!!! men både med och utan ABS kanter, och med och utan flip tips.
priser runt 5000:-
-
Har du tänkt åka på sommaren med så köp en ”tub” drake!
12-16m2 eller 14-16m2 -
Svar till:
Svar till:
-85, då kan det inte varit mkt med snowboarden i sverige inte.
[/ QUOTE ]I Chamonix kunde man hyra ombyggda monoskis som kallades ”Blanc-Surf” eller nåt – helv vansinnigt farliga – rena (själv-)mordvapnen. Benbrott vara bara tidsfråga när man körde på dem. -87 gick det att köpa GNU-brädor i Malmö . De var de enda brädorna som fanns utan plattbindning vad jag hittade då iaf. Men å andra sidan så var bindningen skålad över vaden och hade en FET plös över vristen så det var i princip som att stå i pjäxor.
[/ QUOTE ]
Trodde jag var ensammen om dom där Gnu brädorna…
När jag köpte den så fattade ingen vad Snowboard var!Jag fick till en början inte åka med den i liften, utan fick tjata och bevisa för liftkillarna att den visst var gjord för att åka i liften(och backen)med

-
Tack för bilderna!

ganska likt småland så här års
Är det ”wake kanaler” man skymtar på brädan eller är det bara grafiken?

-
ja sy inte med tjejjens symaskin… det kan bli dyrt

-
Svar till:
pålstek?
eller det kanske blir klumpigt… vad vet jag
[/ QUOTE ]
ja, han vill nog slippa en knut.
det funkar fint att sy,med rätt grejjor, det gör dom ju på alla ”köpe grejjor” -
här vid kusten har det blåst i dag, typiskt att man e ensam hemma med barnen i helgen…
fast jag lovar att det e full action med 2 grabbar också, inte en lugn stund här inte

-
Svar till:
Var ute och luftade draken bara… blev några rundor dock. Men vart fan är vinden? Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som hade näsblod. Kan det inte blåsa normalt och ligga snö på backen? måste det antingen blåsa pung eller inget?

[/ QUOTE ]
fasen Johan, bättre tryck i draken sisst
då kunde du inte stå kvar på marken så där lätt
-
grabbarna snackade om att dom åkte vid nått stort fält(åkermark) vid malmslätt…
Själv tror jag på att testa någon av era golfbanor!
Kul med kuperingar, kanske bara hinner åka 1gång och nån halvtimma innan ni blir bortkörda
-
Svar till:
vi ser vad som händer
[/ QUOTE ]
…du växte upp med cement i sandlådan va? -
Svar till:
fixar du ett sånt spänne som garanterat håller en hel säsong (bara förslitningskador) så e jag kanske intresserad. wave’s sätter ju ett sånt spänne på sina brädor bara för att ha något som ingen annan har. kommer nog tyvärr gå åt skogen.
[/ QUOTE ]
Jag fattar inte varför du alltid i dina inlägg är så negativ till nya idér??
Vill du alltid vara kvar på stenåldern?Jag, som dom flesta redan fattat
, gillar nya idéer/uppfinningar som kan göra livet lättare…
alla idéer kan inte funka till 100% från början, men jag tror att ”Wawes” idé kan vara bra!Varför ska den gå sönder så fort då?
Om du menar förslitningsrisk så tvivlar jag på det eftersom att du justerar en gång sedan åker du!Du ska ju inte ”jucka” upp och ner på den hela dan som du gör med picken

Håller spännet till en snowboard-bindning som utsätts för betydligt större krafter så håller det nog för en stropp till en kitebräda!
Jag tror att insertsen pajjar före strappen.…och sluta va så negativ

-
Svar till:
går ju söder på nolltid.
[/ QUOTE ]
Har du testat?
det finns ju olika kvalitet på dom, jag har några där själva ”snäppet” är av metall borde funka…?