walle
Forumsvar skapade
-
…Jag fattar inte att det inte är fler som kör drake på Gotland???
Att jag e ensammen här är kanske inte så konstigt…
-
Öland i helgen-Gotland från & med onsdag!
-
Svar till:
Kör man på Advance drakar så är dom så snälla att talar om precis vilket tryck man ska ha på varje strut och på LE för att få optimal prestanda.
[/ QUOTE ]
…och alla vi andra som inte kör med Advance fattar det
-
Från Gamleby åker vi i ”Firmapickis” (plats för 5 och flak)
Har lyckats mygla till mig gratis diesel = gratis resa från Gamleby och tillbaka
-
Svar till:
satt precis å funderade på det, att sy en egen.
farsan e ju segelmakare så han borde ju kunna.
finns det ritningar å sånt att hitta nånstans?? å hur kan man göra med bladders??
lättast e ju att kopiera nåt som funkar.[/ QUOTE ]
sök här på forumet efter ”bladder” så hittar du flera trådar…
det går att köpa efter mått
-
Svar till:
Jag har funderat lite – man kan ju inte täppa till ventilen helt för då är det ju katastrof om man får en liten läcka… man får ju inte in mer luft. Så jag tänkte att om man sprutar in papier machie i bladdern, då håller den ju formen även utan luft. Alltså är man inte skitsmart… gör man så så behöver man ju inte bry sig om den andra tråden ”Hur stort lufttryck skall man ha i LE”.
Grabbar och flickr… kom ihåg vem ni hörde det först ifrån
/eddie[/ QUOTE ]
fyll med byggskumm!
lätt och stenhårt
-
Svar till:
talk tror jag funkar utmärkt. det har man alltid med sig som dykare för att få på sig torrdräkten. har aldrig sett att det klumpat. Man ska ju även talka in latexen mellan användningarna så håller den sig bättre. vet inte om det funkar på bladderplasten men om det hjälper så e det ju inte fel att hålla blåsan fräsch.
[/ QUOTE ]
det här passar nog bättr in på ett annat forum, latexfetischister diskuterar inte sina problem här på Steffo
-
…eller vilka e där?
åker faen ner själv annars, så om nån vill dit så går det en bil från Gamleby(Västervik)-Öland!
-
Svar till:
sedär nu har jag mer koll.
i ss-04:an ska det vara 6psi enligt mätaren som sitter på pumpen som följer med.
går man då in på svenska industriinstruments hemsida och omvandlar 6psi så får vi fram detta.
bar 0.41369999999999995
kPa 41.37
mbar 413.7000000000000
mmHg 310.29så räcker detta??
[/ QUOTE ]
mätare och tjafs… nu handlar det inte om kite längre
-
ska det va så jevla svårt?
pumpa HÅRT , jag brukar pumpa så hårt så att jag kan lägga hela min kropsvikt (75kg)på pumpen och det inte går mer!Du behöver kanske inte hoppa på pumpen för då kanske det blir för mycket…

(så gått som ALLA newbies pumpar för lite) -
klibbar/klumpar inte talk när det blir fuktigt?
-
Svar till:
Jag tycker det är helt rätt att det kitas på en sida och windsuras på den andra sidan. Är det mycket vind och mycket folk är dt bara dumt att bland ihop det för mycket.
Helgen då Windsurf SM skulle gå av stapeln var den uppdelningen super tycker jag. Att ge sig in bland vindsurfarna var aldrig något som jag ser nödvändigt, trångt och jävligt…
Fattar inte vad det snackas om detta förbud för, se det positivt för båda parter

Sedan om det sker ett missöde med en och annan som får gå tillbaka är väl ingen som säger något om.
/peter
[/ QUOTE ]
Du är en vis man
Håller med!, jag ser inte ”förbudet” som något som inskränker mot mig som kitesurfare utan är till för kitesurfarna!
För OM det skulle hända en allvarlig olycka där, eller om nån idiot kör för fullt bland badande, så kan det bli ett totalförbud för kite och det vill inte jag… -
Hur många kajters ska till Öland på Lördag?
och vart på Ön?
e de bara Sanbergen som gäller eller?