

webbe
Forumsvar skapade
-
Denna tar ändå priset!!!
-
@Falsterbo 370179 wrote:
Jag ska köpa min första kite, kollar på en Naish torch 12m2 06. Jag vet att det är en freestyle kite, och att det finns bättre nybörjar kites men, jag är veldigt ambitiös. Vad är det för nackdelar med en sådan kite som första kite?
inga nackdelar… kör hårt…
-
@sourra 367434 wrote:
I januari drog jag på en lite hård landning och fick ont i hälen några dagar. Därefter gick det över men nu har samma häl börjat spöka igen. Det gör ont under hälen när man går på den och jag inbillar mig att det blir sämre och sämre för var dag.
Någon som har lite tips på hur man tröstar hälar? Jag har försökt lösa det genom att bara sitta på arslet och kolla igenom alla Trailer Park Boys-avsnitt men det hjälper inte. Vad göra? Det måste vara rätt vanligt bland alla surfande galenpannor.
Jag lyckades med konststycket att landa fel när jag av någon anledning skuttade ner för en trappa vid 14 års ålder… pajjade något i ena hälen och det känns fortfarande… 13 år senare… lycka till…
-
@Hangloose 366141 wrote:
Nån som kan rekommendera en bra nybörjarbräda att köra med runt Stockholm?
Jag är 2 m lång och väger 96-97 pannor, så jag antar att det måste bli en skapligt stor sak. Tänker mig att köra mest i lätta vindar till att börja med. Satsar hellre på en bräda där jag kommer igång skapligt snabbt och sedan byter upp mig, än en mer avancerad sak som jag får harva med i början. Tacksam för all input.Tjena, jag har en gastra drive 2, 156×40 tror jag det är, som jag började köra med för ett par år sedan… grymt skön bräda som jag aldrig kommer göra mig av med… hittar du en sån till ett bra pris så är det soft… om den inte är allt för old school nu…
-
@Kesse 367185 wrote:
Aldrig en försäkringsmäklare, du kan aldrig komma ifrån mäklaren. Han kommer ta nån procent på alla dina kommande försäkringar i framtiden, även om du sköter dem själv.
Den informationen fick jag av en bekant som jobbar på LF.Varför skulle dom göra det för? Dessutom tar dom ju procent av premien från bolaget så du behöver inte betala något extra. Det kostar dessutom inte något att fråga vilket som skulle passa dig bäst. Inget som säger att du behöver teckna försäkringen via mäklaren bara för att du ber om en prisuppgift om man nu skulle vara rädd för att dom ska ta någon procent på ens försäkringar i all framtid…. trams…Ofta får man bättre pris om man tecknar via en mäklare…
-
Jag har LF och dom verkar stabila. Swedbank verkar ju suga totalt om dom inte ersätter dina kiteprylar trots att skadan skulle inträffa i hemmet… Det enklaste är ju bara att du ringer till en mäklare och säger att du behöver en villa/hemförsäkring som omfattar surfutrustning. Ett allrisktillägg (drulle) är något som alla borde ha… sjukt bra om man råkar göra något klantigt. Dom brukar kosta 400-500 per år på en hemförsäkring. Du kan ha allrisk på villabyggnadsförsäkringen också, dock inte fullt lika nödvändig. Tänk händelse: du tappar tvn i golvet, allriskförsäkringen i hemförsäkringen ersätter skadorna på tvn och allriskförsäkringen i villabyggnadsförsäkringen ersätter skador på golvet om det blev några sådana.
Kort sagt: ring till Insplanet och säg vad du behöver så tar dom reda på bästa pris och bästa omfattning.
-
mjo… men glappet mellan 10 och 16 skulle kännas lite stort och 10 till 12 lite litet… hur som helst… vad ska du ha för båda kompletta?
-
ingen som har en som bara ligger och skräpar?
-
@SkånePaul 366034 wrote:
Var där i mitten på juni förra året en vecka och året före samma tid 2 veckor. Förra året körde jag 9:a 7 dagar av 7, blåste pung!! 36,8 knots som mest…Förra året igen hade jag vind 12 dagar av fjorton, körde mest 9:a och 12. Vinden är stabilare på sommaren då den även kan vrida till nordost, men blåser det över 30 knots då är det byigt. Detta var på Colona i Hurghada.
Gillar stället skarpt, varmt och bra organiserat!
Ok, jo jag har varit på Colona men det var i mars/april (2005) och då körde jag 11,5 kvm dom flesta dagarna. Har hört att vindarna ska vara både starkare och stabilare på sommaren och att det ska blåsa mer i El Gouna än i Hurghada. Min minsta kite är en 10 och det vore jobbigt att åka dit om det hela tiden blåser för mycket för att köra. Kanske ska ta och inhandla en 7 kvm eller något i den stilen innan jag åker…
-
Det är ducoral (eller vad det nu heter) som gäller… det funkar dock inte 100%igt… var på margarita förra vintern och var magsjuk två gånger under tre veckor… trots intaget av magmedicinen… tog den även när jag skulle till hurghada våren 2005 och klarade mig utan hukningar… men den kanske inte biter på cochesjukan…
-
@Larssa 357861 wrote:
Jag drar också till el yaque i slutet av feb. Bor på windsurf paradise hotel. Cya!
bodde där förra vintern… lagom långt till playan… dvs typ 25 meter 🙂 det var naaaaaajs
-
Davids wrote:Webbe wrote:[QUOTE=Davids
Märkliga var dock att jag först boka biljetten av Kilroy, de bovarna, för 15500. När jag sedan kollade pa AirFrance hemsida vad kiteprylarna kostade visade sig att samma biljett, samma villkor, samma dag, samma flight och allt (tom billigare att boka om) Kostar 4000 kr mindre!?! jääävligt skumt.kolla in http://www.waksa.org.au för spots runt Perth, det ser riiiiiktigt fint ut och fatt höra pa forumet att det bada finns massa Plattvattenspots i floden och massa vagspots längs med kusten.
Ses kanske där, lycka till!
Forza Kilroy…
Ja verkligen… helt cp… de kan ju inte ta 4000 spänn, typ 30% av priset i provision?!? Jävla mongon… Sa skippa Kilroy och boka direkt genom AirFrance istället
haha… jag e anställd på kilroy och jag skulle aldrig betala så mycket… jobbar iofs inte med försäljning… jobbar iofs inte alls där längre men är ändå anställd… är väääldigt bra att ha rabatterna kvar… om jag ska försvara kilroy lite så kan samma flyg, samma tider osv osv skilja sig massor… det är skillnad på ekonomi och ekonomi… min slutsats är att antingen hade air france en drive som inte kilroy hade tillgång till (mindre troligt) eller så råkade du bara få något rötägg till säljare på kilroy (mer troligt :))
lite allmänna tips om man ska åka till australien är att kolla upp austrian airways via vien… dom brukar vara billigast… beror givetvis på när man åker… air france kör tillsammans med quantas via paris och singapore eller bangkok… får man tag på austrian airways brukar priset ligga på 7500 plus skatt (ca 1500-2000 extra)pluggade förövrigt på griffith univ på goldcoast för några år sedan och jag körde kite typ hela tiden… jag kom dit i feb och det började bli bra kiteväder i april… skulle sjuuukt gärna åka tillbaka… plugg två dagar i veckan och kiterapport från balkongen på morgonen 🙂 dream on…
-
[QUOTE=Davids
Märkliga var dock att jag först boka biljetten av Kilroy, de bovarna, för 15500. När jag sedan kollade pa AirFrance hemsida vad kiteprylarna kostade visade sig att samma biljett, samma villkor, samma dag, samma flight och allt (tom billigare att boka om) Kostar 4000 kr mindre!?! jääävligt skumt.kolla in http://www.waksa.org.au för spots runt Perth, det ser riiiiiktigt fint ut och fatt höra pa forumet att det bada finns massa Plattvattenspots i floden och massa vagspots längs med kusten.
Ses kanske där, lycka till!
Forza Kilroy…
-
ZIIK wrote:givetvis är det 5thline på den. rhino 05 och 06 ska inte köras utan enligt north. svampig, kanske om man inte pallar att pumpa tills den ”lilla” skönheten är full. Har dock inte märkt några sådana tendenser.
Inga problem att ta höjd med 20an. ett plus i stora storlekar är att satsa på en ”hög AR” drake då den skapar mer drag upvind än en wakestyle ”traktor”. Säger inte att det är universallösningen men det funkar för mig.
gillar man att pyssla installerar man ett clamcleat till 5th också så kan man laborera med höjdtagning, kraft och styrning i en nivå till. Mycket användbart!
Jag var kanske otydlig… den jag såg här hade inte femte lina och var några år äldre tror jag. Aero2 18 blev som en ny kite med en extra lina, speciellt då den är lite för spänd så att den projicerade ytan blir större. Den har inget högt AR dock, en riktig traktor…