Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjarbräda?

  • Nybörjarbräda?

    Publicerad av hangloose på 20 februari, 2007 vid 22:41

    Nån som kan rekommendera en bra nybörjarbräda att köra med runt Stockholm?
    Jag är 2 m lång och väger 96-97 pannor, så jag antar att det måste bli en skapligt stor sak. Tänker mig att köra mest i lätta vindar till att börja med. Satsar hellre på en bräda där jag kommer igång skapligt snabbt och sedan byter upp mig, än en mer avancerad sak som jag får harva med i början. Tacksam för all input.

    hangloose svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • psychonauten

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:44

    ta nån somär runt 148-150 lång och över 45 bred så lär du vara igång hyffsat tidigt. Spleene door kanske?

  • milkman

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:50

    Jag har en 148×46 lättvindsbräda som du är igång med fettidigt här i butiken, Använd två gånger men jag skiter i lättvinden så du kan få den billit. Har också några andra alternativ som kan vara intressanta. Kom förbi å kika på dom om du vill, vi ligger i sollentuna. http://www.kitekraft.se Ring innan 073-141 19 10. Öppet nästan jämt! 🙂

  • surfstore-se

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 21:19

    @Hangloose 366141 wrote:

    Nån som kan rekommendera en bra nybörjarbräda att köra med runt Stockholm?
    Jag är 2 m lång och väger 96-97 pannor, så jag antar att det måste bli en skapligt stor sak. Tänker mig att köra mest i lätta vindar till att börja med. Satsar hellre på en bräda där jag kommer igång skapligt snabbt och sedan byter upp mig, än en mer avancerad sak som jag får harva med i början. Tacksam för all input.

    Finns inget bättre alternativ än nedanstående, bra pris också !
    Har 1 st kvar i denna leverans.

    http://www.skywalkerkiteboards.com/skywalker/products/dimitri_135.cfm
    http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2335996&highlight=dimitri+pro

  • webbe

    Medlem
    28 februari, 2007 vid 17:55

    @Hangloose 366141 wrote:

    Nån som kan rekommendera en bra nybörjarbräda att köra med runt Stockholm?
    Jag är 2 m lång och väger 96-97 pannor, så jag antar att det måste bli en skapligt stor sak. Tänker mig att köra mest i lätta vindar till att börja med. Satsar hellre på en bräda där jag kommer igång skapligt snabbt och sedan byter upp mig, än en mer avancerad sak som jag får harva med i början. Tacksam för all input.

    Tjena, jag har en gastra drive 2, 156×40 tror jag det är, som jag började köra med för ett par år sedan… grymt skön bräda som jag aldrig kommer göra mig av med… hittar du en sån till ett bra pris så är det soft… om den inte är allt för old school nu…

  • hangloose

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 08:33

    Hej allihop, tack för bra input!! Jens, jag slår en signal o kollar vad du har.

    /Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjarbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.