Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing 08 Swespeed imorgon Skälåker

  • 08 Swespeed imorgon Skälåker

    Publicerad av getwet på 11 april, 2008 vid 17:06

    Prognosen ser ganska hygglig ut för morgondagen lördag, så därför drar vi igång årets första swespeedcup tävling. Riktning O-NO vilket betyder att det är Skälåker som gäller. Inte tokmycket vind men bra med tanke på kylan.
    Enligt windguru så ska det vara mest vind på efm, men ni vet hur det är…….

    Befinner mig just nu i Varberg så ni får klara er själva, bra va?

    Läs mer på http://www.teamswespeed.se/

    filipl svarade 16 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • culing

    Medlem
    11 april, 2008 vid 19:00

    Är det någon som är sugen?
    Jag har bara en 80-itare och 6,7, kanske i minsta laget?
    Tror jag ska dit vid 1-tiden iallafall, någon mer?

  • marden

    Medlem
    11 april, 2008 vid 19:16

    jag är grymt sugen,
    men jag tycker progen ser lite tunn ut kanske nån kommer över 25kn
    sickar på att åka dit o se om min “nya” 9,9 håller ihop om inte annat.
    ska på en orienteringstävling på förmidagen så jag kommer nog tidigast kl14.

  • p-malmkvist

    Medlem
    11 april, 2008 vid 19:31

    Det kommer bli sjukt kul om vinden kommer… Har också bara 6.5 som störst och ab 95 l bräda förutom formulautrustningen.. Men om det bara blir 9-10 m/s så går det ju i ca 30 knop med den utrustningen och garanterat med din också.. Klart du ska åka Per:smile: Bjornen och Dali lama kommer också..

    Annars kan du ju ge mig massa secret speedtips om du inte vill surfa själv:grin:

  • imported_macts

    Medlem
    11 april, 2008 vid 21:31

    Lycka till boys. Kan tyvärr inte komma ner imorgon, men proggen ser bra ut för gävle till söndag så jag får ut och rocka på hemmaplan då

  • svenne

    Medlem
    11 april, 2008 vid 21:34

    Skulle gärna, men hinner inte. 🙁

  • filipl

    Medlem
    12 april, 2008 vid 04:40

    Åker dit nu, är där vid 8-tiden.

    Filip

  • culing

    Medlem
    12 april, 2008 vid 06:47

    Ska vi blåsa av det hela?
    5,3 m/s i medelvind i kustbandet(revengegrundet) nu 8:50.
    Lite väl klent?

  • p-malmkvist

    Medlem
    12 april, 2008 vid 18:09

    Guppade lite med min ab bräda och 6.5 innan jag tvingades inse att det inte var någon vind:confused2: .. Körde formula istället:smile: Kul men jävulsk med kramp i underarmarna redan efter två slag.. kör med cwm.. finns det någon bättre hanske för formula/speed???

  • marden

    Medlem
    13 april, 2008 vid 12:52

    vart ganska jämnt igår trots eller tackvare klen vind
    men visst var vi fler där än 4 me gps
    kom igen nu ni andra (filip,jps,malmkvist o kanske nån till) o lägg in er på gpsss
    jag klev upp kl15,30 när ni med formula klev i, vem var vem rs5 malmkvist? serverne?
    kollar man på bullanös http://www.bullandomarina.se/vind.asp vindvisare ser det ut som det öka lite mellan kl16-17 märkes det?

    hur va det nu igen var det avg25kn lr display25kn som var gräns?

  • filipl

    Medlem
    13 april, 2008 vid 13:42

    @Mården 458081 wrote:

    vart ganska jämnt igår trots eller tackvare klen vind
    men visst var vi fler där än 4 me gps
    kom igen nu ni andra (filip,jps,malmkvist o kanske nån till) o lägg in er på gpsss
    jag klev upp kl15,30 när ni med formula klev i, vem var vem rs5 malmkvist? serverne?
    kollar man på bullanös http://www.bullandomarina.se/vind.asp vindvisare ser det ut som det öka lite mellan kl16-17 märkes det?

    hur va det nu igen var det avg25kn lr display25kn som var gräns?

    Det var jag som var Severne. Tyvärr har jag inte registrerat mig på GPSSS ännu och är så dålig på datorer att det lär ta ett tag.

    Hursomhelst var det kul och jag skall försöka ta tag i saken och registrera mig så småningom. Under de dåliga förhållandena hade jag blandat mig i “toppstriden” med mina 25.7 i max display (Amaryllo).

    När jag stänger av GPS:en kan jag inte längre få fram avarage-värdena i displayen. Kan jag ställa in GPS:en på något sätt så att de inte försvinner och går att få fram i displayen, trots att GPS:en stängts av?

    Filip

  • jps

    Medlem
    13 april, 2008 vid 14:03

    @Mården 458081 wrote:

    vart ganska jämnt igår trots eller tackvare klen vind
    men visst var vi fler där än 4 me gps
    kom igen nu ni andra (filip,jps,malmkvist o kanske nån till) o lägg in er på gpsss
    jag klev upp kl15,30 när ni med formula klev i, vem var vem rs5 malmkvist? serverne?
    kollar man på bullanös http://www.bullandomarina.se/vind.asp vindvisare ser det ut som det öka lite mellan kl16-17 märkes det?

    hur va det nu igen var det avg25kn lr display25kn som var gräns?

    Den enda anledningen för mig att lägga upp någon tid vore för att du inte ska ligga sist i listan 😉 (jag tror att det räcker med att 3 st ska ha varit med för att det ska räknas och det är 4 som har reggat. Någon knopgräns har inte jag kunnat hitta men det kanske finns i alla fall.)

    För min egen del skulle jag ligga bra till i tävlingen hur sakta kan man köra och ändå plana 🙂

    Vore dock kul att veta hur fort ni med lite större segel och mer raceaktiga prylar körde på halvvind. Misstänker att ni satte era average mha slörande. Eftersom jag bara åkte halvvind så går det inte jämföra farten mellan mina (små) freerideprylar och era grejor.

  • p-malmkvist

    Medlem
    13 april, 2008 vid 17:17

    Seglade ut med formulan ganska sent, iallafall någon timme senare än Mården kom ut, vinden var då väldigt mycket svagare och jag kom upp i ca20 knop på kryss som jag seglade med den andra formulaseglaren… Känns inte som det är någon ide att registrera den farten:smile: … Hoppades på iallafall 9m/s så man får hyffsade farter med ab brädan och 6,5.. Men om det blir speedtävling med 5-6m/s så måste jag iallafall ha en 8.0..

    Det är bra att det flaggas för tävling så alla är förberedda.. Men speedtävling i vindar på 5-6m/s känns lite väl lite..

    Tycker 8-9m/s vind eller iallafall 30 knop fart hos någon seglare känns som ett rimligt minimum för att tävlingen ska godkännas framöver..

    Men den seglare som presterade bäst igår ska självklart få sina poäng och gratulationer..

  • bjornen

    Medlem
    13 april, 2008 vid 19:05

    @filipl 458086 wrote:

    Tyvärr har jag inte registrerat mig på GPSSS ännu och är så dålig på datorer att det lär ta ett tag.

    Tjena Filip,

    Med GPSresults och amaryllon är det ju inte mycket meck. Jag kan bistå med de jag kan och så finns det ju konfen 🙂 Vore det inte kul om du nu har som mål att segla 30 med camberlöst i Sthlm att föra lite dagbok på GPSSS + att du kan vara med i 08 cup ? Vi är ju några som är ungefär på samma nivå när det gäller fart så det kan bli lite fina “fajter” framöver.

    //Björn

  • marden

    Medlem
    13 april, 2008 vid 19:22

    det har inte alls med det att göra om jag ligger sist… eller inte
    jag vill bara att ni skickar in till gpsss, så getwet o culin ligger delad 8a istället som nu då dom är oförkänta 5or

  • jps

    Medlem
    13 april, 2008 vid 20:29

    Aha då förstår jag hur du tänker.

    Enligt reglerna ska man ha skickat in sina resultat senast 12.00 dagen efter så det är nog försent. Hur som helst spelar det nog inte så stor roll efter ett par tävlingar om dessa herrar ligger 5a eller 8a just nu…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing 08 Swespeed imorgon Skälåker

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.