Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 08:or O-NO på lördag

  • 08:or O-NO på lördag

    Publicerad av getwet på 27 april, 2006 vid 18:12

    Ser ut att kunna bli något nu på lördag enligt Theyr. Hur många GPS:er kommer till Skälåker?
    Verkar som om det ska trycka på en del samt sol. Även söndagen ser lovande ut enligt windguru.

    Vill gärna se MacTS här nere över helgen:cool2:, jag fixar bostad och en trettio tröja åt mannen, för nu är du nära. 🙂

    gurra1978 svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    27 april, 2006 vid 19:24

    Någon som kommer surfa i helgen? Om så, var?

  • jonasp

    Medlem
    27 april, 2006 vid 19:47

    japp troligen baggen eller björkvik, får se. lördagen ser väl bäst ut just nu.

  • boman

    Medlem
    27 april, 2006 vid 20:41

    Någon som är på gång ut till Kapellskär? hör av er.
    Ser ju dock ut att vara mer vind söderut men något borde det bli…

    🙂

  • imported_macts

    Medlem
    27 april, 2006 vid 21:48
    getwet wrote:
    Ser ut att kunna bli något nu på lördag enligt Theyr. Hur många GPS:er kommer till Skälåker?
    Verkar som om det ska trycka på en del samt sol. Även söndagen ser lovande ut enligt windguru.

    Vill gärna se MacTS här nere över helgen:cool2:, jag fixar bostad och en trettio tröja åt mannen, för nu är du nära. 🙂

    Vore skoj, men diverse födelsedagar, spelningar samt att frugan inte skulle bli så glad om jag drog direkt igen, gör nog att jag får stanna hemma.
    Får se om det finns tid att segla lite hemmavid.

    Lycka till!

  • Oregistrerad

    Gäst
    28 april, 2006 vid 07:32
    Boman wrote:
    Någon som är på gång ut till Kapellskär? hör av er.
    Ser ju dock ut att vara mer vind söderut men något borde det bli…

    🙂
    Kapellskär kan funka bra lör-sön om vinden inte går upp för mycket på no.
    Håller tummarna för fet ostlig…….

    //Tommy//

  • boman

    Medlem
    28 april, 2006 vid 11:52
    Oregistrerad wrote:
    Boman wrote:
    Någon som är på gång ut till Kapellskär? hör av er.
    Ser ju dock ut att vara mer vind söderut men något borde det bli…

    🙂
    Kapellskär kan funka bra lör-sön om vinden inte går upp för mycket på no.
    Håller tummarna för fet ostlig…….

    //Tommy//

    Hej, Tommy kul att du också börjar vakna. i brist på vind så kan vi ju alltid snacka lite blöjbyten….:)

    Verkar ligga mer på Ost på söndag, jag kollar fyren innan jag sticker ut. 6-10m/s så är jag där och kör ett par timmar.

  • Trikare

    Gäst
    28 april, 2006 vid 17:51

    Jag och Habbe har bokat Kapellskär i morgon, Tid ca 12.00
    Grymt skönt med 3-dagars vind,,, peppar, peppar……:)

  • boman

    Medlem
    28 april, 2006 vid 21:20
    Trikare wrote:
    Jag och Habbe har bokat Kapellskär i morgon, Tid ca 12.00
    Grymt skönt med 3-dagars vind,,, peppar, peppar……:)

    Kanske till och med fyra dagars vind, Tisdag ser ju bra ut med sydost 🙂

    Om det Läar det vid stranden så är det bättre att gå ut på udden, betong bryggan på bilden, och ut till höger så är det bara att gasa järnet rakt ut. Ost brukar ge fina dyningar och hyfsat platt på andra sidan, frågan är om dra den repan nu när det är så pass kallt i vattnet om något händer. Båten ligger ju inte i ännu. Jimmy kan du fixxa i den lite snabbt…

  • getwet

    Medlem
    28 april, 2006 vid 21:35

    Fy fan boys, kom ned till oss istället och kör helt isfritt. Skälåker misstänks kunna bli riktigt bra på söndag.

  • boman

    Medlem
    29 april, 2006 vid 07:35
    getwet wrote:
    Fy fan boys, kom ned till oss istället och kör helt isfritt. Skälåker misstänks kunna bli riktigt bra på söndag.

    Ehh vi har gröna gräsmattor här nu! den bilden är sen 12 april. kommer gärna ner en annan gång på sydvindar.

    Blåser 8m/s i Kapellskär nu, tyvärr något åt nordost så det är inte optimalt…möjligt att det vrider upp mot ren ost senare idag. annars är det söndag som gäller för min del.

  • habbe

    Medlem
    29 april, 2006 vid 07:42
    Boman wrote:
    getwet wrote:
    Fy fan boys, kom ned till oss istället och kör helt isfritt. Skälåker misstänks kunna bli riktigt bra på söndag.

    Ehh vi har gröna gräsmattor här nu! den bilden är sen 12 april. kommer gärna ner en annan gång på sydvindar.

    Blåser 8m/s i Kapellskär nu, tyvärr något åt nordost så det är inte optimalt…möjligt att det vrider upp mot ren ost senare idag. annars är det söndag som gäller för min del.

    Vad innebär nordost, läar det vid stranden då?, har aldrig seglat kapellskär.

    Jag sticker ändå om ett tag, ska börja packa bilen strax.

    /Christoffer

  • boman

    Medlem
    29 april, 2006 vid 09:56
    Habbe wrote:
    Boman wrote:
    getwet wrote:
    Fy fan boys, kom ned till oss istället och kör helt isfritt. Skälåker misstänks kunna bli riktigt bra på söndag.

    Ehh vi har gröna gräsmattor här nu! den bilden är sen 12 april. kommer gärna ner en annan gång på sydvindar.

    Blåser 8m/s i Kapellskär nu, tyvärr något åt nordost så det är inte optimalt…möjligt att det vrider upp mot ren ost senare idag. annars är det söndag som gäller för min del.

    Vad innebär nordost, läar det vid stranden då?, har aldrig seglat kapellskär.

    Jag sticker ändå om ett tag, ska börja packa bilen strax.

    /Christoffer

    Ja det läar vid stranden och är inget vidare skoj med små prylar. Därför la jag upp bilden på passbåtsbryggan. Där är det bättre. men bäst är det på ren ost till sydväst allt där imellen funkar.

    Fortfarande på nordost och 8 meter. Det blir söndag för min del.

  • gurra1978

    Medlem
    29 april, 2006 vid 10:47

    Det börjar hända lite upp i Kapellskär nu. Det ökar på fyrarna och enligt samtal med surfare på plats kommer de vita gäss i farleden. Det har alltså ökat nu på bara en timme. Det verkar lovande då båtvädret plus säger ökande från 16 till 22. Bäst av allt verkar dock söndag morgon vara. Men jag orkar inte sitta inne längre nu. Jag åker upp.

  • boman

    Medlem
    29 april, 2006 vid 11:25
    gurra1978 wrote:
    Det börjar hända lite upp i Kapellskär nu. Det ökar på fyrarna och enligt samtal med surfare på plats kommer de vita gäss i farleden. Det har alltså ökat nu på bara en timme. Det verkar lovande då båtvädret plus säger ökande från 16 till 22. Bäst av allt verkar dock söndag morgon vara. Men jag orkar inte sitta inne längre nu. Jag åker upp.

    Ah va du med Gurra, nu blir man ju lite sugen på att dra.

  • farmer_nez

    Medlem
    29 april, 2006 vid 18:06

    Hur var det ute vid Kapellskär idag? Hur är vattentemperaturen?
    /Jonas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 08:or O-NO på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.