Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 28e snabbaste kitaren i världen ;-)

  • biorno

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 06:36

    @Cortex 398314 wrote:

    Njae, precis som du skrev är det smart att logga trackpoints (gärna med 1 sek mellanrum) och sedan ha ett program som räknar hastighet på dem. Just när det gäller att få ut hastigheter så är GPS’en jäkligt tillförlitlig och precis så snart hastigheterna överstiger ett par knop.
    39.6 knop var snitt på 10 sekunder (eller om det var 5) om jag minns rätt.

    Men jag skulle vara förvånad om ingen spöat det ordentligt sedan jag gjorde mätningen. Däremot vet jag inte om någon på forumet kickat min hastighet på snö hittils (tror det var 91-92 km/h på 200 meter eller något sådant).

    Kul att åka fort är det iaf. 😀

    /Kaj(Tech)

    Grattis flysurfer boy, 40 knop är jääävligt snabbt inte ens min lilla 3meters båt med 80 feta Mercury hästar kommer upp i 40 så det är bara att lyfta på hatten… Den gör 38 knop men vi kanske kan åka ut och raca nån dag? Vore kul att ha det på film när du kör om mig i 40 knop… jag kanske även kan få åka på fötterna bakom dig i en lina…

  • langens_kite

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 06:59

    @-Olle- 406224 wrote:

    och din poäng är?

    Det var inte du
    Skilnaden mellan 30 och 40 knop är milsvid
    Fick en toppnotering på vintern med GPS för ett par årsen på 68 km/h och det gick jävligt fort.
    En vurpa med drake i hundra blås skulle jag inte villa uppleva.
    Finns det ingen som är bra på fysik som kan räkna ut vilken kraft som behövs i kiten för att komma upp i dessa farter

  • melker

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 07:13

    Jävlar va nördigt detta var.

  • hildingdude

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 09:04

    jag kan räkna ut de. men då mådste jag veta vad ni väger inklusive utrustning.

  • olle-2

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 07:50

    31,4 knop igår i torhamn (5X10 sekunders medelhastighet)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 28e snabbaste kitaren i världen ;-)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.