Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3S tabou, vad tror ni?

  • 3S tabou, vad tror ni?

    Publicerad av mike_tabou på 16 april, 2006 vid 23:14

    Gokväll!

    Hoppas detta var postat i rätt tråd, jag är liksom ny på forumet :smirk:

    Har beställt en tabou 3s för att det skall vara en bra allround-bräda och undrar vad ni tror om den…tycker själv tabou i helhet e nice men dela gärna med er av fakta. Lite kortinfo så ni kan dra lite slutsatser; jag är 1.75 väger 65kg och har kört Bic nova 180liter ûber deluxe.
    Vill bara få bekräftat att jag gjort ett bra köp så jag kan sova gott i vänta tills den kommer :crazy:

    Häng lööst!

    surfari svarade 18 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • _alexander

    Medlem
    17 april, 2006 vid 06:59
    Mike_Tabou wrote:
    Gokväll!

    Hoppas detta var postat i rätt tråd, jag är liksom ny på forumet :smirk:

    Har beställt en tabou 3s för att det skall vara en bra allround-bräda och undrar vad ni tror om den…tycker själv tabou i helhet e nice men dela gärna med er av fakta. Lite kortinfo så ni kan dra lite slutsatser; jag är 1.75 väger 65kg och har kört Bic nova 180liter ûber deluxe.
    Vill bara få bekräftat att jag gjort ett bra köp så jag kan sova gott i vänta tills den kommer :crazy:

    Häng lööst!
    viken storlek beställde du?
    jag har 97an och den är grymt lättseglad så jag tror du kommer bli nöjd 🙂
    jag har skrivit lite om den i min blog som du kan läsa, kan tilläggas att jag väger 74-76 kilo och den känns ändå väldigt flytig.

  • mike_tabou

    Medlem
    17 april, 2006 vid 07:38

    OK nice! Jag tog iofs 107 L men hoppas på bra egenskaper hos den också :crazy: Hoppas på att kunna lära sig lite schööna manövrar i sommar!
    Några mer som har 3s…?

    Ride on long bong!

  • _alexander

    Medlem
    17 april, 2006 vid 07:52
    Mike_Tabou wrote:
    OK nice! Jag tog iofs 107 L men hoppas på bra egenskaper hos den också :crazy: Hoppas på att kunna lära sig lite schööna manövrar i sommar!
    Några mer som har 3s…?

    Ride on long bong!
    ja den är också grym
    bilder på lite action och en recension på spanska http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?t=1749

    filmer på 3s 107 in action av boro
    http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?t=2900

  • mike_tabou

    Medlem
    17 april, 2006 vid 08:02

    Fan va gött med film, det tackar man för! Han hade ju garanterat kontroll….ungefär som mig om 2 månader :crazy: Nemen man blir duktigt taggad nu!

    Hare gött!

  • mike_tabou

    Medlem
    21 april, 2006 vid 18:57

    Fett nice, fått brädan nu…gillar tabou skarp fast jag har ju inte testat den men den utstrålar must! Bilder kommer senare….bor i sthlm och det ska blåsa på söndag typ sydligt så man får se hur det artar sig…måste fixa en mysig huva bara//

    Ride on!

    EDIT:

    två trevliga bilder från lite riggning å min bräda…tyvärr så tog kamerans batterier slut så action pics blev det inga…

    http://upl.yao.se/?a=b1fb6.JPG

    http://upl.yao.se/?a=d858d.JPG

    Häng lööst!

  • sea_surf

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 19:05

    Har själv en 3S Tabou 108l (väger själv 83 kg) från -04 (12 500:-). Kan tyvärr inte segla freestyle speciellt bra så jag kan egentligen inte bedöma hur lätt den är att göra tricks med jmfrt andra freestylebrädor (köpte den för att lära mig). Kan hoppa, gippa, ibland 360 carve och segla lite bakåt. Men brädan är jätteskön att segla, funkar helbra och är favorit så länge det inte blåser för vågbrädan på 86 l.
    Kul med lite Bic-folk på vattnet!
    hälsningar
    Seasurf, member of Tungsurf

  • dr-masse

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 10:24

    3S tycker jag verkar vara ett najs koncept! Och Tabou är ett eget märke, inge Bic längre… 😉

  • surfari

    Medlem
    14 maj, 2006 vid 13:35

    Hej!

    Fick min 3S 107 på fredag och testade det i dag första gången. Första intrycket är att brädan svänger otroligt bra!! Den är också väldigt kompakt (237/66cm) och planar upp mycket tidigt. Tycker att jag valde den rätta brädan! Kanonbräda!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3S tabou, vad tror ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.