Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing abbekås filmen

  • skywalker

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 10:46

    …och som nämnts tidigare också på http://www.bodydrag.com

  • aerial-arnie

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 09:52

    Nån som har kollat på filmen? va sägs?

    aloha

  • moscapoint

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 10:43

    bonusklippet var läskande .. men måste vart mycket vind innan?!

    vågorna ser Borrbyliknande ut ?? …

    imponernade teknik för att hålla driv i selget med så mycket onshore .. /johan

  • Knatte

    Gäst
    23 juli, 2004 vid 12:06

    En bra film, även om musiken inte riktigt var i min smak.
    Men alla har ju olika musiksmaker tongue.gif

  • gurra1978

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 18:13

    Svar till:


    Nån som har kollat på filmen? va sägs?

    [/ QUOTE ]

    När man får be om folks kommentarer är det ofta ett dåligt tecken blush.gif

    Hur som helst, här kommer min personliga åsikt om filmen som alla ville se, alla fick vänta på, haussades till skyarna och fick reklam på steffos framsida. Introt var coolt och gav en bra stämning. Visade hur folk åkte dit och var laddade inför tävlingen typ. Bra musik där också. Jag hade fått intrycket att förhållanden var bra under tävlingen. Ni verkade haft vind men vågorna var ju löjligt små.

    Jag tycker att herrarna var ganska kassa (inte alls vad jag hade förväntat mig att se). Det är ju bra mycket bättre än mig men jag förväntar mig mer av de som tävlar. En snygg framåt och en snygg vulcano var det som bjöds på, inte mycket att hurra för i tävlingssammanhang. Sen var det lite töntig vågridning.

    Faktum är att jag tyckte The Ladies uppvisade högre klass confused.gif Det var imponerade. Den långa låten var inte alls bra för surffilm och alldeles för lång.

    Hur som helst var det kul att se lite film eftersom all vindsurfingfilm är rolig att kolla på.

  • aerial-arnie

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 18:52

    tack för kommentaren,

    här mitt svar: tyvärr e det svårt att filma, arrangera, och tävla samtidigt… då få man inte alls allt det som e bra med… men tack för kommentarer då vet man mer för nästa gång. Ang. musik e det mycket svårt att göra nånting bra utan att skada rättigheterna… men men… att förhållande var inte de bästa håller jag med om men det blev tävling ändå (wave blandat med freestyle, helt rättviss tycker jag)

    aloha

  • gurra1978

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 19:21

    Svar till:


    tyvärr e det svårt att filma, arrangera, och tävla samtidigt…

    [/ QUOTE ]

    I sådana fall var det stark jobbat att göra en film ändå. Angående herrarna som var “kass”, det hade säkerligen varit lite högre klass om du var framför kameran än bakom, eller…? wink.gif

  • aerial-arnie

    Medlem
    24 juli, 2004 vid 08:10

    hej, tack för ditt förståelse!

    Jag e med en del på filmen, kanske det e därför kass nivå…(6e plats)…haha.

    Annars har du kanske missat en nästan bakåt och shovit into airjibe? Sedan e det ändå bra att kunna vågrida i sådana förhållande, det får man ta lite hänsyn till eller, tycker jag? Hur som helst, nästa gång ska vi ha en heltids fotograf och kameraman. Att var tävlingsledningen, kommentera/speaker och hålla i kameran blev lite för mycket! Men skoj var det!

    ALOHA

  • ola_p

    Medlem
    24 juli, 2004 vid 10:00

    Hmmm… Jag får nog hålla med gurra på de flesta punkter, med några ytterligare synpunkter… wink.gif
    Använd stativ!!!! Kändes som det hade lyft filmen ett par snäpp. Ibland kan man fuska lite då filmen ska distribueras på nätet och därför kommer vara lågupplöst. Testa att köra med stabiliseringsfunktionen i redigeringsprogrammet, jag har gjort det i final cut några gånger, funkar så länge man främst ska plocka vibrationer, men är det riktigt skakigt tar det jävligt mkt tid att få till det.
    Försök jobba lite mer på klippen, om nu materialet var så tunnt som det verkar ha varit så kan du ju försöka lägga lite energi på att lyfta fram det coolaste, kanske lite slowmotion, fryst bildruta, upprepningar kan vara effektfullt, en del saker som du nämnde gick mig fullständigt förbi när jag såg filmen.
    Jag hade uppskattat lite mera snack från skepparmötet, mellan heaten hur tävlingen fortskred mm. lite resultatredovisning under filmens gång istället för en lista på slutet, typ “s900 seglar bra och tar ut den å den i sina första heat” Lite mer struktur i filmen istället för att radda upp det lilla som var riktigt bra utan istället hålla på det lite mer och lyfta dessa saker tydligare. Lite mer tryck i musiken hade nog underlättat om inte annat. Kanske kan sammanfattas att jag tycker en dokumentär om tävlingen istället för ett försök till actionfilm hade varit bättre om du inte fått mer material på seglingen.

    Därmed inte sagt att jag skulle gjort samma sak mkt bättre själv men… =) Starkt att få till nånting alls under omständigheterna. blush.gif

    Ser fram emot nya och ännu bättre produktioner! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 20:33

    hehe, jag måste seglat riktigt kasst, inte en enda seglingssekund på mig… och ändå vann jag smile.gif

  • gonadman

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 07:52

    …d vs delad. Det finns dom som gillar tyskar som kan spela synt, gitarr och sjunga Tibetansk strup-sång samtidigt. Jag är en av dessa.

    Filmen var överlag mycket skön. Jag hade önskat en lite längre film – men jag misstänker att det inte fanns tilläckligt med material. Sedan kan man alltid önska att Skåne dominansen var mindre – men det är ju upp till oss icke skåningar att avgöra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing abbekås filmen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.