Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åland på lördag?

  • Åland på lördag?

    Publicerad av dude på 3 juli, 2008 vid 12:50

    Jag undrar om någon känner till vågspots på Åland. Vinden verkar ligga på som bäst där under de lite svagare nordanvindarna som nu i dagarna och då undrar jag om det möjligtvis kan finnas några spots som har mer att erbjuda än de runt Väddö. Väddöspotsen fungerar ju också inte så bra på ren nord.

    08kite svarade 14 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • petter

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 16:36

    Var över och seglade åland förra året men det var på syd-sydväst.
    Här är lite hjälp, meddela gärna om du hittar något bra!

    http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html

  • sode

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 12:22

    @Petter 479853 wrote:

    Var över och seglade åland förra året men det var på syd-sydväst.
    Här är lite hjälp, meddela gärna om du hittar något bra!

    http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html

    Lumparn är väl det som du borde överväga…

    Själv ska jag försöka lite på slemmern, om jag får tid… inte så vågigt, men kan inte fara så långt bort… med lite tur kan det bli lite chop-hoppande iaf…

  • dr-masse

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:18

    Problemet med Åland är snarare att bristen på allemansrätt gör det j-igt svårt att komma ned till vattnet på många ställen. Har sett ett par spots på Eckerö som borde funka bra på Nord, men då har jag spatserat lite över privat mark å så…

    Men nog fasen borde det finnas ett par riktiga vågställen där mer än Degersand…

  • rosen

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 21:21
    sode;480108 wrote:
    Lumparn är väl det som du borde överväga…

    Själv ska jag försöka lite på slemmern, om jag får tid… inte så vågigt, men kan inte fara så långt bort… med lite tur kan det bli lite chop-hoppande iaf…

    slemmern är mkt platt så hoppas inte för mkt. bra riggyta längst upp vid mariebad och MSF vindsurfingklubbhus, dock skulle jag hänga längre ner på Slemmern på nordlig vind.

  • dude

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 22:39

    Tack för info. Jag hör gärna mer om Åland för att kunna ta mig dit så småningom! :p

  • sode

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 07:29

    @rosen 480241 wrote:

    slemmern är mkt platt så hoppas inte för mkt. bra riggyta längst upp vid mariebad och MSF vindsurfingklubbhus, dock skulle jag hänga längre ner på Slemmern på nordlig vind.

    yupp,det blir algrundet, har bara kört skjulet en gång på nordlig, och då var det rejält byigt… typ från 0 till 1000m/s på en nanosekund…

  • rosen

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 21:25
    sode;480273 wrote:
    yupp,det blir algrundet, har bara kört skjulet en gång på nordlig, och då var det rejält byigt… typ från 0 till 1000m/s på en nanosekund…

    Senast jag var vid skjulet (skjul o skjul, det är mkt fint ju. bastu o allt) seglade jag allt mellan 9.5 och 4.8 förutom det som varit bäst typ 6.0-6.5.
    Var både överriggad och underriggad med alla seglena (el 4.8 var inte överriggad, bara att kroppen inte arbeta på nanosekundnivå)

    Ni får se till att märka ut alla spotsen så man hittar, kommer lite till åland senare i sommar

  • 08kite

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:13

    Åland e helt j-vla grymt för kite good choice- kontakta Patrik på Larssons vattensport http://www.larssonsvattensport.com- han vet allt vart, när hur man kite:ar på Åland…njoy!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åland på lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.