Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÅLDERS poll

  • dane

    Medlem
    1 april, 2008 vid 05:42

    Verkar som den största åldersgruppen är 35-44. Men sen dyker det snabbt :confused2: . Inte slutar man vid 45, nääää :shocked: , det är ju då man verkligen kan satsa, bättre ekonomi (förhoppningsvis) och ungarna är stora.:grin: Jag tänker i allafall inte läggga av om två år.

  • goose

    Medlem
    1 april, 2008 vid 06:02

    @dane 455436 wrote:

    Verkar som den största åldersgruppen är 35-44. Men sen dyker det snabbt :confused2: . Inte slutar man vid 45, nääää :shocked: , det är ju då man verkligen kan satsa, bättre ekonomi (förhoppningsvis) och ungarna är stora.:grin: Jag tänker i allafall inte läggga av om två år.

    Jag tror att anledningen till den stora gruppen mellan 35-44 är alla som började surfa som yngre på 80-talet, då sporten var som störst. Sporten existerade knappt på 70-talet, därav så få över 44 som surfar.

    Man kan sammanfatta mitt surfliv:

    80-talet: Ung tonåring, fanatisk surfare. Mamma och Pappa betalar…

    90-talet: Lumpen, KTH, fattig student, sporten utkonkurrerad av golf och dykning

    2000-talet: Bra ekonomi, 30 årskris, återupptäcker surfen, numera fanatisk 35-årig surfare. Kan inte sluta köpa prylar….

    Jag kommer surfa tills kroppen säger stopp, hoppas det blir minst 20 år till!

  • svenne

    Medlem
    1 april, 2008 vid 08:00

    Kul grej. Men statistiskt sett, en rätt dålig indelning.
    10-17, åtta år i ett intervall.
    18-24, sju års intervall.
    25-24, tio års intervall!
    35-44, tio års intervall igen!
    De enda två grupperna som är jämförbara är de två sista, att göra en interpolering eller medeltal för varje år blir inte heller pålitligt.

  • simpa

    Medlem
    1 april, 2008 vid 08:19

    @Svenne 455468 wrote:

    Kul grej. Men statistiskt sett, en rätt dålig indelning.
    10-17, åtta år i ett intervall.
    18-24, sju års intervall.
    25-24, tio års intervall!
    35-44, tio års intervall igen!
    De enda två grupperna som är jämförbara är de två sista, att göra en interpolering eller medeltal för varje år blir inte heller pålitligt.

    Tänkte inte riktigt så långt. Men det får duga, bättre än ingenting. Tänkte mer på att 10-17 som ungdom. 18-24 som senior dylikt.. sedan utvecklade jag bara därifrån.

  • dane

    Medlem
    1 april, 2008 vid 08:46

    @simpa 455473 wrote:

    Tänkte inte riktigt så långt. Men det får duga, bättre än ingenting. Tänkte mer på att 10-17 som ungdom. 18-24 som senior dylikt.. sedan utvecklade jag bara därifrån.

    18-24 som senior, tack för den passningen :smirk: (25-34 gubbe, 35-45 ???)

  • simpa

    Medlem
    1 april, 2008 vid 11:33

    @dane 455479 wrote:

    18-24 som senior, tack för den passningen :smirk: (25-34 gubbe, 35-45 ???)

    25+ är helt klart gubbe! sen hur mycket gubbe man blir visar sig med åren

  • stinger

    Medlem
    1 april, 2008 vid 12:41

    Gubbe har väl inget med ålder att göra, min son (13 år) har kompisar som jag betecknar som gubbar. De sitter vid datorn o spelar WOW o dricker Red Bull, blekfeta o otränade…

  • simpa

    Medlem
    1 april, 2008 vid 13:00

    @stinger 455542 wrote:

    Gubbe har väl inget med ålder att göra, min son (13 år) har kompisar som jag betecknar som gubbar. De sitter vid datorn o spelar WOW o dricker Red Bull, blekfeta o otränade…

    ja, jag är 18 år och tjejen kallar mig gubben.. en definitionsfråga det här

  • booman

    Medlem
    1 april, 2008 vid 21:10

    Jag är 43 nu, så jag får väl anses som “Gubbe”, Men redan på mitt första butiksjobb när jag bla satt i kassan på Ica, ca 20 år gammal, fick man höra från småbarnsföräldrar: “Ge pengarna till FARBRORN i kassan”!!!
    Va F-n! tänkte man…:tongue:

    Ha de’, där ute alla “Gubbs”… (och “Kvinns” förstås…)

  • jesper_b

    Medlem
    1 april, 2008 vid 21:58

    Vissa födds som gubbar, andra blir det aldrig, samma sak med tanter. Sedan finns det ju en massa mellanting.

    Har stött på en otroligt massa gubbar och tanter i yngre tonåren, samtidigt som jag stött på ett stort antal kids i rejält mogen ålder. Kolla in mindre ålderssegregerade spots som södra Kaliforninens kuster eller Hawaiiöarna – där leker man hela livet, i vart fall betydligt oftare än här hemma.

    Själv tycker jag att jag var djädrigt mycket mer gubbe i tonåren än idag, men det kanske beror på någon slags självbedrägeri (Masse?)?

    Jeppe gubbdjävel B

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÅLDERS poll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.