Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det värt 700 för att få årets bästa surfingdag?

  • Är det värt 700 för att få årets bästa surfingdag?

    Publicerad av wiseguy på 25 oktober, 2006 vid 14:09

    ja som rubriken löd. Ska jag skita i jobbet och surfa på fredag. Det skulle dessutom bli första gången på min nya vågis.. Vågar man sig till Torö då? månne.. Jag gör som ni säger 😀

    P.s
    tror ni 4.0 funkar
    D.s
    😉

    Oregistrerad svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 14:13

    Tveklöst värt det!

  • basse

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 14:17

    Självklart. Man vet ju hur mycket man ångrar att man inte stack när man ser bilderna och läser alla skrönor på konfen dagen efter!

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 oktober, 2006 vid 14:49

    Värt 700 spänn? Helt oberoende av din ekonomi – SJÄLVKLART!!

    Våga sig till Torö? It’s all up to you bro – stenarna är hårda och vågorna inte alltid helt hänsynstagande… personligen tycker jag det är riktigt skarmigt att få spolas så att våtdräkten åker av!

    Hoppas du kommer ner. Slår rapporten in blir det något extra!

    /Jesper B

  • jonatan

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 15:33

    Årets bästa dag är ju värt allt man lagt ner under hela året på prylar, bensin, resor och godis på statoil. =)

  • calle

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 15:37

    Hallå!
    700:-, för årets dag det är billigt!!!
    Kom igen!!
    / Calle

  • wiseguy

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 15:49

    tror ni man kan köra insidan om man chickar ur och inte kommer igenom shåre brejket? jag tänkte på vindriktning..

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 oktober, 2006 vid 16:01

    Insidan är definitivt ett alternativ. I synnerhet ju mer sydligt, dvs på förmiddagen passar insidan. När det sedan vrider allt mer mot väst blir det allt enklare att köra utsidan. Inget hindrar att man seglar ut från insidan och “provar på” att segla lite i vågorna långt ut. Ju mer man vågar går man djupare och djupare in… slutar inte helt sällan långt upp på stenstrand. Hur kul som helst! /Jesper B

    PS: Ta med en extra fena, gärna G10. Lite ducktape och/eller snabbreparations kan du få låna av mig om det skulle behövas.

  • wiseguy

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 16:19
    Oregistrerad wrote:

    PS: Ta med en extra fena, gärna G10. Lite ducktape och/eller snabbreparations kan du få låna av mig om det skulle behövas.

    Schyssta bananer 😉 Du har ingen hjälm att låna ut.. och kanske några skydd.. ett portabelt ekolod vore på sin plats också :D..

    nä men jag allvarligt talat så är jag sjukt sugen nu!!! snälla torsdag gå fort, och snälla vindgud ändra inte prognosen nu.. pls !

  • Johan!!

    Gäst
    25 oktober, 2006 vid 17:38

    Men hur räknar du människa, 700kr?

    Förlorat jobb= -700kr
    Bensin= -200kr
    Mat= -50kr
    Trashat segel= -4000kr
    Trashad bräda= -6000?
    Knäledsoperation (eller motsvarande)= -70000

    Totalt alltså 80950… men på frågan om det är värt det så ABSOLUT!!!:cool2:

  • _alexander

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 18:24
    wiseguy wrote:
    ja som rubriken löd. Ska jag skita i jobbet och surfa på fredag. Det skulle dessutom bli första gången på min nya vågis.. Vågar man sig till Torö då? månne.. Jag gör som ni säger 😀

    P.s
    tror ni 4.0 funkar
    D.s
    😉
    nej det är inte värt det, stanna på jobbet

  • nisseman

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 22:03

    Jobbar man inom restaurang & det är lönehelg med trubadurkväll & ingen vill ta mitt 16 timmars pass.
    Men är ledig hela helgen kunde den inte kommit på lördag istället men rik blir jag i alla fall mycket mer än 700 spänn.
    Får köpa en ny bräda i stället.

  • donpedro

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 22:13

    Ah fan en annan har ju lyckats ta ledigt men kommer inte kunna surfa ändå, blir lite tungt med 4,2 i 22-25 m/s och 70 pannor bakom bommen. Sablars att man inte hade en 3,5 kanske hade vart för stort de me, men jag hoppas på att få se fet aktion från alla er som kan köra, upp med bilder sen!

  • kinetic

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 06:23

    donpedro: Man kan alltid testa…Det värsta som kan hända är att det inte går alls men då har man försökt iaf…Det är den inställningen jag brukar ha iaf…Sen återstår det ju att se hur mycket vind det verkligen blir….

  • wiseguy

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 06:40

    När drar folk dit imorgon? jag har aldrig vart där och skulle va tacksam om nån kund berätta hur man kommer dit? Jag tänkte nog börja i kärringviken, känns tryggast så 🙂

  • Oregistrerad

    Gäst
    26 oktober, 2006 vid 07:15

    Wiseguy,
    Antingen på morgonen vid 9-10 eller också vid lunch 12-1. Beror på om jag ska hämta barn på skola (och ta med) och när vridet kommer enligt prognoserna tidigt fredag (enligt senaste prognoser verkar det som om vridet kommer lite tidigare). Jag gillar dock både brutal on-shore och finfin side-shore så jag vill inte vara där fööör sent. Tror nog jag satsar på heldag.

    Dra ner efter att du käkat frukost och packat lunchlåda. Om inte annat kan du ta en promenad längs stenstrand, runt udden in till k-viken. Kolla läget och njut av vad som komma skall i väntan på sällskap.

    Ruskigt bra höstknep: Fyll en dunk (ju större desto bättre) med kokhett vatten. Vira in i en flisfilt och ställ i bilen. Du kommer toknjuta av att hälla innanför dräkten efter segling, paus och inför ombyte!

    /Jesper B

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det värt 700 för att få årets bästa surfingdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.