Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arkösund onsdag?

  • Arkösund onsdag?

    Publicerad av torban på 14 augusti, 2007 vid 14:41

    Någon mer som ska ut och försöka hitta vind runt Arkösund imorgon? Vet inte riktigt var som är bäst på sydliga vindar men utanför Arkösunds gattet ser det ut som om det skulle kunna bli fint på syd.
    Någon som har testat att segla där?

    kesse svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tropic

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 18:29

    Jag har kört ett par ggr i Marviken, som inte ligger så långt där ifrån. (sök på marvikenverket/n på typ eniro) Aldrig kört på sydligt dock. Funkar bra på NO-OSO iaf.
    Kör av mot marviken och kör så långt du kommer. Du når fram till en bom, som du inte kommer förbi, om du inte känner nån som har nyckel. Därifrån får du bära grejerna ca 100 meter. Följ vägen till höger, det är närmaste vägen till vattnet. Har du tur så kör “localsen” där just då…

  • jakethewake

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 05:58

    Var det någon som körde?

  • poopzilla

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 14:31

    Har familj i dom krokarna. Vart åker man och på vilka vindriktningar? Stora Uttervik nära Nävekvarn, kan de va något, eller neråt Sköldvik söder om Arkösund?

    Thomas

  • torban

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 18:11

    Vi testade att köra utanför Norrköpings båtklubb i Arkösund (Arködjupet kanske det heter). Blåste rejält i byarna så man var tok överriggad stundtals med 5.7:an. Men detta stället var riktigt byigt så ingen hit. Måste finnas bättre ställen…

  • jakethewake

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 06:09

    Jag spenderar hela somrarna där ute (Ramsholmen) och surfar på den lilla fjärden som ligger mellan Hästö/Gränsö/Liss Lindö. Perfekt för barnen men byigt och vridigt. Defintivt inte värt en resa.

    Har trasslat mig ut genom Arködjupet några gånger med stora brädan och det är ju riktigt bra surf på NO till SO samt SV. För att komma åt med bil antar jag att Sköldvik är enda sättet.

    Någon som testat?

  • kesse

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 12:43

    Stora Uttervik funkar inte med liten bräda då vinden lyfter mot land, har man formula eller lite större freeride är Uttervik bästa stället runt bråviken.

    Oftast jämna vindar på allt från väst – ost – syd.

    Men alla vägar mot vattnet har bommar.

    Arkösund måste vara bra efterssom det är öppet utanför inloppet. Brukar vara bra vågor där när man passerar med båt. Hade tänkt utforska stället i år men det får bli under -08.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arkösund onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.