• appel

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:19

    Vad är det för fel på Runn…? Förutom att den är delvis fryst,..

  • bollen

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 21:01

    Hej,
    Jag var där november 2006 i två veckor och bodde på Manchebo beach, ligger lite nedanför eagle om jag minns rätt. Surfade gjorde jag vid Fishermans hutt längre norrut, där det finns minst tre uthyrare. Dit är antingen buss eller egen bil. Bussen funkar fint, annars beror det på plånkan- finns ju taxi, men eftersom det är jänkarland så är det mesta dyrt som körv. Den största uthyraren ligger vid hotell komplexet- har starbord och NP, sedan den lite längre norrut i en container- har excocet och gaastra. Lite längre upp på andra sidan vägen finns det en till, minns inte riktigt vad de hade för grejjor. Jag körde container gänget- trevliga och med strecklista bara att checka ut grejjor när man ville ha det och sedan betala innan man åkte tillbaka till svedala. Tvärs över vägen vid hotellet ligger boardwalk som är ett litet hostel, där säljer de förra årets prylar- går att fynda… Kolla med flygbolaget att det finns plats hem bara. Köpte bla. en X6:a för $100.
    Det dumma är bara att alla stora hotell de smällt upp ligger i vägen för vinden som blåser off-shore… Så riktigt gott plattvatten men dessvärre inga speed prylar- inte som jag hittade i varje fall.
    Om du skall dyka- passa dig för de värsta turistdyken, där kryllar det av turister och egentligen inget att titta på…. Men det finns guldkorn.
    Strunta i natural bridge- den rasade i orkanen för ett par år sedan, ingen som nämner det bara …

    Mvh Per

  • fox

    Medlem
    13 februari, 2008 vid 18:14

    @appel 444421 wrote:

    Vad är det för fel på Runn…? Förutom att den är delvis fryst,..

    Ja just det, Anders – du sa det själv, fryst alltså! Var ute i dag i strålande sol och frisk vind, loggade +60 knt! Isjakt Klass III – seglingens F1 !

  • fox

    Medlem
    13 februari, 2008 vid 18:21

    @Bollen 444450 wrote:

    Hej,
    Jag var där november 2006 i två veckor och bodde på Manchebo beach, ligger lite nedanför eagle om jag minns rätt. Surfade gjorde jag vid Fishermans hutt längre norrut, där det finns minst tre uthyrare. Dit är antingen buss eller egen bil. Bussen funkar fint, annars beror det på plånkan- finns ju taxi, men eftersom det är jänkarland så är det mesta dyrt som körv. Den största uthyraren ligger vid hotell komplexet- har starbord och NP, sedan den lite längre norrut i en container- har excocet och gaastra. Lite längre upp på andra sidan vägen finns det en till, minns inte riktigt vad de hade för grejjor. Jag körde container gänget- trevliga och med strecklista bara att checka ut grejjor när man ville ha det och sedan betala innan man åkte tillbaka till svedala. Tvärs över vägen vid hotellet ligger boardwalk som är ett litet hostel, där säljer de förra årets prylar- går att fynda… Kolla med flygbolaget att det finns plats hem bara. Köpte bla. en X6:a för $100.
    Det dumma är bara att alla stora hotell de smällt upp ligger i vägen för vinden som blåser off-shore… Så riktigt gott plattvatten men dessvärre inga speed prylar- inte som jag hittade i varje fall.
    Om du skall dyka- passa dig för de värsta turistdyken, där kryllar det av turister och egentligen inget att titta på…. Men det finns guldkorn.
    Strunta i natural bridge- den rasade i orkanen för ett par år sedan, ingen som nämner det bara …

    Mvh Per

    Tack för tipsen, låter bra, har du förresten koll på om kite-förhållandena verkade ok? – fast kanske inte, om det alltid blåser offshore?

  • appel

    Medlem
    13 februari, 2008 vid 19:55

    Jag har lite vhs därifrån från mitten -90 om du vill inspireras, dem brukar åka i dem där gamla filmerna när jag och Micke äter glass tillsamman och har det riktigt festligt. De kör nåt longdistancerace som jag tror Patrice Belbeoch vinner. Både Manchebo beach och Fichermanns hutt är med…sjukt tjusiga omgivningar det där! Jag avundas inte ett enda dugg, samma sak med dina knop i den där jakten… åker hellre längdskidor not!

  • marden

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 15:47

    @Fox 444567 wrote:

    Ja just det, Anders – du sa det själv, fryst alltså! Var ute i dag i strålande sol och frisk vind, loggade +60 knt! Isjakt Klass III – seglingens F1 !

    +60 det va inte illa ! hur mycke vind krävs för det det?
    vet du/nån va isjakt rekordet ligger på i sverige/världen
    synd att inte isen ligger här hemma då hade dagen varit grym för min isabella
    såg en fin klass3 jakt annons för ett tag sen http://class3.forum24.se/class3-about179.html

    lite OT för en aruba tråd

  • fox

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 09:19

    @Mården 444734 wrote:

    +60 det va inte illa ! hur mycke vind krävs för det det?
    vet du/nån va isjakt rekordet ligger på i sverige/världen
    synd att inte isen ligger här hemma då hade dagen varit grym för min isabella
    såg en fin klass3 jakt annons för ett tag sen http://class3.forum24.se/class3-about179.html

    lite OT för en aruba tråd

    Inte så mycket faktiskt ca: 10 m/s, beror också mycket på isförhållanden, medar & övr. trim. Det var extremt byigt häromdagen så jag har dålig koll på hur mycket det blåste egentligen. Har ingen bra koll på vad rekordet ligger på, men det påstås att nån jenkare seglat +100 knt. med skeeter (typ modell större isjakt). Jodå, Milas jakt är finfina grejor, men smakar det så kostar det.

  • bollen

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 21:32

    Det var en hel del kitare där- men som du säger, offshore det gäller att ha koll -det är riktigt långt till nästa ö. Men det är hyfsat långgrunt så om man håller sig nära stranden vilket funkar med kite eftersom du får fri vind ändå så… Jag testade inte själv och vet inte om det går att hyra.
    /P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.