Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Att inte gå kurs.

  • richard-m

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 07:51

    Surferlove rulez 😀

  • kalle07

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 13:03

    Snygg film, men nu blev det tyst ett tag..haha
    Kanske dags för en ny tråd? Eller så kan väl Surfzone lägga upp reglerna precis som ni gjort med kitespotsen. Glöm ej regler när man kör vågor med kite o vsurf.

  • pepa

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 13:08

    Regler regler regler, Sverige i ett nötskal.

  • jimbo

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 12:26

    Klart man kan undgå att gå kurs och få den information man behöver av sina vänner, har lärt flera av mina vänner och det har funerat utmärkt MEN då tycker jag att det är upp till den som lär ut att anse sig tillräkligt erfaren att kunna lära ut för det är inte lätt för den som ska lära sig att veta. Kan man inte det så kan man missa väldigt viktiga saker som i sin tur kan förorsaka både skada för en själv och andra. Har surfat ganska länge nu och självklart har jag själv varit nybörjare, det jag dock sett sen den tid då jag själv började är att de finns nybörjare som skiter fullkomligt i säkerhet och så finns det de som faktist försöker göra rätt för sig.

    Kan nämna ett exempel om två jubelnötter som skulle kita i askimbadet i Götet, de tappade kiten minst tre gånger och släppt skiten rätt in bland folk på stranden vilket är fullkomligt oacceptablet, sånt får inte förrekomma. Det tragiska i detta men ändå komiskt är att den ena idioten säger till den andra när de står på stranden “Du är det vindsurfing vi håller på med eller vad är det?”. Sånna stollar är det ju bara en sak igentligen och de är ju att klippa sönder kitefan för dem på plats.

    Over and out!

  • skrufis

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 11:43

    Skulle du dyka eller hoppa fallskärm utan att först gå en kurs? Ställ dig den frågan så blir det ganska lätt att fatta ett beslut huruvida du ska gå en kitesurfing kurs eller inte. Kitesurfing kan vara minst lika farligt som andra extremsporter om man inte har koll på läget. Minns att jag själv kände mig osäker första gångerna jag kitade efter att ha gått en kurs. Hade jag inte gått en kurs innan jag gett mig ut på egen hand hade jag med all sannolikhet skadat mig själv och kanske även andra… =P

  • milkman

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 08:01
    pjoter;671854 wrote:
    (obs, detta sista är till största delen baserat på egna erfarenheter av den berömda ölandsbrisen och behöver på inget sätt vara en fullkomlig sanning, dock har jag ej funnit bevis för motsatsen (förutom utsagor från sthlmare men de har VERKLIGEN inga referenser på hur en bra spot ska vara)).

    Haha.. Även trötta ämnen döljer några riktigt sköna uttalanden. Gjorde hela tråden värd att läsa…
    Antar att jag inte gör saken bättre av att hävda att det faktiskt blåst bra och jämnt flera gånger jag varit på Öland? 🙂

  • dawwg

    Medlem
    9 januari, 2012 vid 19:15

    sverige, IDIOTERNAS paradis och den FÖRNUFTIGES helvete!

  • dadil

    Medlem
    9 januari, 2012 vid 20:57

    steffo, mupparnas andra hem.

  • olandstoken

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 16:50

    Mitt bästa tips är att beväpna er! I sommar tror jag det blir krig på vattnet! (Om man ska tolka alla olika utvikningar och åsikter i denna tråden.. 😉

  • olandstoken

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 16:56
    Milkman;679095 wrote:
    Haha.. Även trötta ämnen döljer några riktigt sköna uttalanden. Gjorde hela tråden värd att läsa…
    Antar att jag inte gör saken bättre av att hävda att det faktiskt blåst bra och jämnt flera gånger jag varit på Öland? 🙂

    Men Milkman !!! Det har aldirg blåst på Öland! Det finns dessutom inte en enda bra spot. Stockholm däremot har jämna fina briser 07-17 alla dagar från mars till oktober. Enorma sandstränder, och bra förutsättningar för kitesurfing och utbildning.(nu menar jag inte Ovanstående som tydligen tycker att ÖLAND är bra, vilket jag inte kan fatta alls..)

  • olandstoken

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 17:00

    Finns gott om folk med dåligt omdöme även om dom har vinden i vänster öra. Och vice versa.

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Att inte gå kurs.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.