Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australientips?

  • Australientips?

    Publicerad av henry1 på 10 november, 2006 vid 15:53

    Jag ska åka till Australien i december i 4 veckor o skulle vilja ha tips om bra kitesurfingställen. Finns där nåt speciellt kiteparadis? Har verkligen ingen aning Det enda jag vet just nu är att jag ska vara i Cairns 1 vecka. Annars är inget bestämt hur jag ska resa runt. Vet inte om jag ska ta med grejer eller köpa/hyra där. Tacksam för alla tips om allt möjligt

    aka_kalle svarade 17 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • aka_kalle

    Medlem
    11 november, 2006 vid 00:05

    nar ar du dar? kommer till sidney den 26e och letar nan att surfa med.

  • vicky

    Medlem
    22 november, 2006 vid 23:50

    Jag drar till Aussie den 26dec och stannar drygt en månad, jag behöver också surfsällskap, jag flyger till Sydney och ska träffa endel vänner där, ingen av dom som surfar än 😡

  • niccoschiller11

    Medlem
    23 november, 2006 vid 09:00

    Cairnes är inte att rek. om du inte vill riskera att bli käk åt saltvattenskorkodilerna så klart!!! På de flesta ställen längs norra delen av kusten varnas t o m för att bada nära flodmynningar p g a detta.
    Surfers Paradise och Byron Bay, samt Carbarita är annars bra ställen. Plattvatten på Broadwaters i Surfers (dock pratas det om hundar som försvinner även där…spec. runt The Spit!), vågor i Byron och Carbarita. Annars har dom mycket mer vind på västkusten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hör med Arild när han kommer hem (är där nu).
    /Nicco

  • look

    Medlem
    26 november, 2006 vid 20:20

    anländer till sidney 16 feb kommer bo i mooloolaba fram till juli kommer ni dit och ska surfa är det alltid kul med svenskt sällskap!!

  • fredde

    Medlem
    26 november, 2006 vid 21:28

    Norr om brisbane.. sunshine coast finns många fina ställen. Nossa heads mm.. schyssta rivermouths.

    Saltvatten krokisar e allt lit eöverskattat. Var hur många som helst som kita norr om cairns i port douglas.
    Bara e det vår vinter så måste man surfa i en sparkdräkt som skydd mot maneter.

    Ballina söder om byron schysst plattvatten.

    Jaddijaddiiii….

    Fanksen vicky viking! längesen sist! Du ska inte med mig och melker till Paradiset istället?

  • stebe

    Medlem
    2 december, 2006 vid 17:05

    Västkusten är grym, har allt man kan önska när det kommer till kitesurfing,.. stora vågor, plattvatten och dec-jan finns det gott om värme och bra vind varje dag..

    Glömde nästan nämna de mycket trevliga människorna..

  • rusiak

    Medlem
    4 december, 2006 vid 17:37

    Ja, känns väl som om Cairns kan vara lite riskigt 😉 Ska du luffa runt eller vad blir det? Kommer du till Airlie Beach så får du ta dig ut till Whitsunday Islands och Whiteheaven Beach. Flodmynningen där trollar man nog inte bort när det blåser…feeeeet med plattvatten! Var där för ngra år sedan, dock inte kitat där.

    Känns som om de inte spelar ngn större noga var du åker, lär vara bra möjligheter på båda kusterna. Kolla in bilderna på http://www.surfskolan.nu, Arild har det gött i Perth…

    //alex

  • a-holm

    Medlem
    8 december, 2006 vid 11:26

    Jag ar i melbourne nu och kite sessongen har prescis borjat har. Det fins monga olika strander har i bukten men de flasta far ganska choppiga vagor.

    de basta straderna hittils har varit Arlie Beach och St. Kilda som har bra plattvatten vid hogt tidvatten. men i st.kilda kan det bli ganska tatt mellan drakarna vissa dagar.

    funderar pa att aka till vestkusten en vecka. vilka strander ar fina dar och har bra plattvatten?

  • vicky

    Medlem
    31 december, 2006 vid 00:14

    Såja nu var man i Sydney, fick kajtat 2h första dagen.
    kommande vecka kommer det vara 20knots varje dag :laugh:

    DEt var längesen Fredde, allt bra?
    Vilket paradis ska ni till?
    Ta med dig Melker och kom hit istället, jag lovar ni kommer trivas.

    Är det någon som är i närheten hör av er viktor@otterskog.com

  • aka_kalle

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 01:23

    ar pa fiji nu och ser ut som om jag kan boka om min resa till sindey runt den 16e, vilka haller hus dar och ar sugna pa att kita?

  • aka_kalle

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 01:23

    vicky har du natt nummer man kan na dig pa nar man kommer dit?

  • vicky

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 21:25

    jo visst jag stannar tills den 29onde jan
    ring eller maila mig när du kommer till sydney
    0424489546 är mitt Aussie nummer
    Jag bor i Manly, norr om Sydney.
    Hörs :smirk:

  • madicken

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 17:04

    Jag kommer till Sydney 9 feb och har tänkt försöka lära mig kite-surfa där någonstans. Någon som har tips på bra ställen med kurser? Hur många dagars kurs behöver man? Har man nytta av att man kan åka wakeboard?

    Madde

  • vicky

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 00:42

    Finns en kille som håller i kurser nere vid flygplatsen. (Där blåser det bra) Sen finns det en till norr om sydney (45min northern beaches) Jag gick där dom är bra, kan ta numret av han nästa gång jag ser han, vilket borde bli idag eftersom det kommer blåsa senare =)

  • madicken

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 09:58

    Finns det några bra spots längs kusten norr ut. Ev tror jag att jag vill gå kursen i Byron.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australientips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.