Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Backpacknig med start i boracay!

  • Backpacknig med start i boracay!

    Publicerad av misscarlsson på 19 september, 2011 vid 16:12

    Jag ska dra iväg ner till boracay i december och kita, festa och bara ha de allmänt gött! jag vet inte hur länge jag kommer att stanna där, men tills jag tröttnar på de typ! sen vill jag dra vidare, till fler bra kiteställen men på vägen vill jag göra massor med andra saker också, som en vanlig backpackningsresa typ! jag vill vara borta i 4-5 månader och då vill ja ha besökt så många länder som möjligt i indonesien, vietnam och thailand!
    det kommer alltså bli en spontanresa! någon som är sugen på något liknande?

    misscarlsson svarade 12 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • suecocabron

    Medlem
    26 september, 2011 vid 15:16

    Jag kommer vara i “området” under den tiden.
    I november drar jag till Bali en månad för att surfa, sedan blir det norröver till singapore / malaysia / thailand. Efter jul kanske även en runda till Vietnam och Filipinerna, vem vet 🙂

    Min approach är ungefär densamma, jag drar iväg dit, stannar så länge det är kul, sedan drar jag vidare. Lite backpacking och surfing kombinerat!

  • misscarlsson

    Medlem
    26 september, 2011 vid 15:22

    Soft! Då kanske vi möts någonstans på vägen! allting klappat och klart nu då?

  • suecocabron

    Medlem
    19 oktober, 2011 vid 19:16

    Jepp, NU är det klappat och klart 🙂
    Jag åker till Singapore och Bali om 2 veckor, sedan vidare till Thailand, Jul i Sverige, tillbaka i Bangkok vidare till Vietnam över Kambodja. Filipinerna har jag inte räknat in helt än, men det verkar ju sjukt nice det också! Jag har tittat lite på Hainan, den sydliga kinesiska ön, för att kanske kombinera lite mandarinlektioner med kite.

    Det hade varit kul att höra hur det går! PM:a mig eller adda mig på facebook (Jon Adolfsson)

  • misscarlsson

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 12:08

    Det låter ju fett!! hur länge ska du vara iväg?
    Mandarinlektioner, vad innebär det?

  • suecocabron

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 13:40
    misscarlsson;673771 wrote:
    Det låter ju fett!! hur länge ska du vara iväg?
    Mandarinlektioner, vad innebär det?

    Nu först är det lite under 2 månader, jag drar om en vecka och är tillbaka hem för att fira jul. Efter det är jag ledig fram till 1:a maj, så det är ett tag.

    Mandarin, hehe, alltså kinesiska! Men de kanske har mandariner där med, vem vet?

    Vad har du för planer då?

  • magnussj

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 08:13

    Just bokat en månad i Philippinerna med start Boracay 5/12…

    Någon speciell stans man borde bo, ha sin Kite o.s.v.? Ses säkert där… Johan

  • misscarlsson

    Medlem
    1 november, 2011 vid 17:34

    Härligt johan! då kommer vi nog ses där ja!
    jag och en kille har precis bokat boende på english bakery, det är de bästa vi har hittat! det flesta strandboendenderna är uppbokade i december och januari. kiten hittar man nog någon plats till! åker du själv eller?

  • magnussj

    Medlem
    2 november, 2011 vid 15:54

    Tänkte fixa boende när jag kommer dit istället, hörde att många ställen inte går att boka via nätet ännu så det får bli en chansning…

    Lyckades få loss fyra veckor över jul så det blev en “ensam” tur den här gången. Om ni kommer före mig så kom gärna med tips…

  • bahtra

    Medlem
    3 november, 2011 vid 11:31

    Tjena!

    Vi är 5stycken som kommer ner till Boracay runt den 16 december och hem vecka 1 & 2. Vi ska inte backpacka vidare men planerar att göra lite trips med utgång från boracay och dra till Seco, Carabao, Union beach och kanske Sibato.
    Är ni sugna är det bara att haka på!!
    // David

  • misscarlsson

    Medlem
    7 november, 2011 vid 18:18

    Om jag få reda på något lämpligt boende så säger jag till magnus!’

    Gytt David, jag har också tänkt att dra iväg till andra ställen så vi kanske kan slå ihop något ja!

  • magnussj

    Medlem
    10 november, 2011 vid 12:54

    Kollade just in dina “trip’s” David och de såg ju heltrevliga ut… -hänger gärna med om det passar.

    Tack på förhand missC (löser sig alltid, men om du ser något…)

    Vilken/vilka storlekar tar ni med? Skulle helst slippa ta med det stora åbäket.

    -ses i värmen, Johan

  • misscarlsson

    Medlem
    10 november, 2011 vid 20:00

    jag har med min tia! om jag hade haft en nia hade jag tagit med den med. hur stor är “åbäket”?

    ses i varmen ja!!

  • bahtra

    Medlem
    11 november, 2011 vid 12:27

    Tjena Johan

    Förra året reste jag ner med en 10 & 14 C-kites. Den kombinationen lät mig surfa i 16 dagar. jag reser med samma setup i år.
    Polaren hade med sig sin SLE 8:a, men använde den endast ett fåtal gånger, i år reser han med 10 & 14 C-kites
    Lyssna med Atte som drar i Boracay tråden, han har bra pejl på läget.

    BR David

  • nick

    Medlem
    11 november, 2011 vid 14:45

    Jag kör på en 12, 9, och en 6.
    Ibland brallar det på ordentligt så att en 9 är för stor.

  • bahtra

    Medlem
    15 november, 2011 vid 17:39

    Det går en Seco Trip den 21 dec.
    Vi är 5st som kommer förboka oss på denna.
    / David

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Backpacknig med start i boracay!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.