Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Barcelona???

  • Barcelona???

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 april, 2002 vid 08:20

    Skall för modligen åka i väg och plugga ett år i Barcelona.
    Följdfrågorna blir då: Går det att surfa där i närheten? Finns det surfklubbar? Nån som vet några hemsidor med information?
    Är det någon som har varit där nere och testat?
    Vad är det som gäller? Formula eller?

    /Björne

    getwet svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • cosmoskatten

    Medlem
    17 april, 2002 vid 08:48

    Vindsurfa går det att göra, de jag såg (endast ett par stycken) körde slalom-grejer vid Calella (50 minuter pendeltåg från Barcelona) i Augusti förra året. Såg ut som en ganska vanlig turistort där det fanns en vindsurfinguthyrning (ganska usla saker vad jag såg) och det blåste faktiskt ganska bra en 3-4 av de tio dagarna jag var där. Så blåser gör det och hela kusten är en sandstrand därför borde en vettigt surfspot i närheten inte vara omöjlig att hitta.

    MVH C

  • aerial-arnie

    Medlem
    17 april, 2002 vid 09:04

    håller inte med dig. Närmaste ställe som e bra e Baja del Rosa, 1½-2 biltimme Nor om BCN. Fungar bara under hösten och tidig vår med Tramontana vind. Sen finns det en strand ½ biltimme med sjöbris under hösten. Svårt att bedömma när den kommer in. I allmänt är spaniens medelhavskust vindstille. Jag lovar. Haft en kompis som bodde där i ett år. Innan bodde han 5 år på Lanzarote. Han har inte vindsurfat ett ändå gång och flyttade genast tillbake. Så klart är han lite bortskämmt men jag lovar att han har kol på sakerna angående vind etc. Det blåste aldrig. Inte ens en våg att surfa på. Mitt i stora stan har man ingen koll på vädret, det är alltid vindstille och det tar minst 1 timme att komme ur den med bil (så jävla mycket trafik). Offentligt transport blir lite jobbigt så klart. Sen har jag en kompis som har bott där i nästan 4 år. Han säger att det bara blåser ibland under vintern/hösten när ett lågtryck kommer in. Ifrån april lägger sig ett varmt och fuktig lock på BCN som gör att det inte blåser ett skit i dem närmaste mil. Prova kan man Baja del Rosas men det är ju ett lättvindspot som bara fungar under hösten.

    Ergeo conclusio: BCN är inget vindsurf mekka.

  • getwet

    Medlem
    17 april, 2002 vid 17:08

    Ställer upp på ditt inlägg, Spanska medelhavskusten är riktigt usel under sommaren. Har aldrig sett någon vind av betydelse där under de resor jag gjort dit, Tarifa däremot är något helt annat.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Barcelona???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.