Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båtmässan i GBG

  • surferboy

    Medlem
    4 februari, 2002 vid 12:07

    Jag skall se hur vår damsektion ställer sig till detta förslag. Tycker själv att det vore ganska najs… 🙂

    Jag tog upp punkten klädsel under vårt planeringsmöte och tyckte att vi kunde stå i vådräkt eller rashguard men det var ingen som nappade. Glömde fråga om hula-hula… Typiskt!

    Angående medlemsskap så är det bara att fylla i formuläret på vår hemsida så är den saken klar! Vad väntar du på??

    /G

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 februari, 2002 vid 12:30

    Eeehh? Det är väl bra om en förening fixar en monter och det är väl bra om folk har synpunkter, både positiva och negativa. Det verkar som om alla har svår surfabstinens och är grymt lättirriterade. Visst kan det kännas surt om man har ansträngt sig för att fixa en monter och folk klagar men att locka med “massor med sprillans ny utrustning” när man har två utrustningar att visa upp kanske inte är helt lyckat. Det var tydligen en väldigt känslig punkt eftersom ni blir så upprörda över att någon har blivit besviken och vill klaga lite.

    Det är bara att inse att det var väldigt länge sen som det fanns hyfsat med windsurfprylar på någon båtmässa vilket är väldigt tråkigt. Men… -det är väl alla överens om att 1) Det är extremt dåligt med surfprylar på svenska båtmässor och 2) Det är förstås suveränt om en förening ställer ut även om det kanske inte blir så mycket prylar att klämma på. Så de vi ALLA bör skälla på är tillverkarna/importörerna/butikerna. De borde väl kunna pallra sig dit och ställa upp några grymma montrar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 februari, 2002 vid 12:44

    Respect till GWC….bra initiativ!

    Mässorna behöver mer surf….undrar vilka som ställer ut på Allt för sjön iår???

  • lagvast

    Medlem
    4 februari, 2002 vid 19:30

    Efter tjötet om att det är så dåligt att göra något för denna sport, så kan jag ialla fall säga bra gjort alla som tycker som jag säger bra gjort.Justa surfare i Götet stora entusiaster som vill göra något för sporten.Lycka till.

  • storm

    Medlem
    4 februari, 2002 vid 19:48

    Okej herr pesimist.
    Jag får väl ta på mig halva ansvaret för snorungegrejen. Jag vet inte vad du grundar det på, men jag bryr mig föga!
    Men nått jag förstår ännu mindre är ivad din kritik mot montern ligger. Hitta en grymare monter på hela mässan. okej läget e kanske inte det allra bästa, men montern tycker jag e riktigt schyst.
    Som surfare borde man ju tycka att det är hur bra som helst att man fått lite surfprylar, filmer å liknande. men du kankse inte är surfare? Då vet jag en bra monter för dig! Nimbus! massa överaktiva försäljare å jättemycket material å klämma på.

  • s

    Medlem
    5 februari, 2002 vid 08:00

    Gott att se gubbar!

    Mycket bra initiativ! Mängden prylar är inte så viktig, huvudsaken är att visa upp sporten och ha några eldsjälar som vill berätta om den! Det är nog bara de redan bitna surfarna som känner sig lite besvikna att det inte var fler prylar att klämma på, de som ni riktade er till – de ovetande – kände sig förhoppningsvis positivt överraskade.

    Varberg Vindsurfingklubb har förresten bokat in den 4:e maj – vi kommer på er “Stora byta-grejor-dagen”! Hoppas fler klubbar och enskilda surfare hänger på!
    Blir det någe party då? Det hoppas vi!

    Staffan

  • surferboy

    Medlem
    5 februari, 2002 vid 08:24

    PARTY!!
    Räkna med fest om bara vädret vill oss väl. Vi får väl kolla efter lämplig lokal annars!

    Finns det fler klubbar som vill vara med så maila till info@gbgwindsurfing.com.

    Mer info om byta-grejor-dagen hittar ni på http://www.gbgwindsurfing.com.

    /Gustav

  • getwet

    Medlem
    5 februari, 2002 vid 08:54

    Tyvärr är det väl så att den käraste av alla sporter, windsurfing inte levererar de intäkter och omsättning för vad en affär eller shop behöver för att kunna ställa ut på en mässa.
    Det är kollosalt dyrt att hyra in sig på en mässhall (min arbetsgivare betalar 50 000-100 000kr för en vecka på ex.
    Älvsjö mässan, beroende på storlek och utrustning)och då kanske man måste förstå att det inte finns ekonomisk täckning för att vara med på stora ytor och kostsamma montrar för en mindre surfshop/förening.
    Vår sport är i landet inte stor, skulle nästan vilja kalla den för minimal jämfört med många andra sporter, det gör
    att omsättningen är låg och avansen relativt liten. I Tyskland och Frankrike där sporten är betydligt större och det finns betydligt fler utövare blir naturligtvis scenariot annorlunda.
    Kanske måste vi acceptera att samtliga “shopar” bedriver näringsverksamhet med vinstkrav för att kunna ha anställda, investera mm och inte kan bedriva ideel verksamhet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 februari, 2002 vid 08:57

    Gratulerar till ett kanon-initiativ GWC och låt er inte nedslås av negativ kritik (det enda som räknas i det långa loppet är konstruktiv kritik, allt annat suger).

    Det tar längre tid än man tror (år) att få ett nytt koncept att finna sin rätta form och framförallt få bred acceptans för det. Man tar ett steg och kollar upp resultatet, analyserar noga och går vidare. Det absolut viktigaste är att man hänger i med ett rätt så långt perspektiv. Då lyfter det garanterat mer och mer.

    Man kan inte nog poängtera hur viktigt enskilda entusiaster är för att nya koncept skall fortsätta att lyfta, se bara på Per S i SBF (ett klart kanon-jobb) men det räcker inte med en fler måste agera åt samma håll.

    Snyggt jobbat
    Bosse

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båtmässan i GBG

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.