Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båtupptagning Stenudden (fokus 15/16 okt)

  • Båtupptagning Stenudden (fokus 15/16 okt)

    Publicerad av danielf på 10 oktober, 2011 vid 18:29

    På lördag och söndag är det den stora båtupptagningshelgen, åtminstone i Stenuddens båthamn. Detta innebär många stressade båtägare, stora lastbilar, kranbilar, traktorer, som behöver utrymme. Om det mot förmodan blir surf, undvik att parkera i vägen, fråga någon, ställ er väl undan från båtupptagningsplatser etc.

    Jag lägger ut detta på önskemål av några av de som skall ta upp sina båtar. Det är redan en irriterad stämning mellan de som äger hamnen, vi som surfar och båtägarna. Det har diskuterats en bom, vilket skulle låsa ut det flesta surfare.

    Regeln om att inte köra ner till hamnen, någonsin gäller fortfarande. Skit inte i buskarna etc. (det var det som drog igång debatten om bom igen, bland lite stölder etc.).

    Ha en fin surfhöst/vinter! 😀

    styret svarade 12 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • zurfman

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 21:13

    Inte för jag kör där….

    Men vad fan är det som händer med allemansrätten. Båtägare och stugägare…..hmmm
    Det är ju en sak att vi inte åker från tomten hos de som har sjö-tomt men i övrigt så får de nog ha litet större förståelse att inte båtägare har ensamrätt till vattnet, eller hur….
    Om inte båtägarna har större förståelse än så kanske vi får jobba för att förbjuda motorbåtar inne i skärgården, det är ju känslig marin miljö…

    Nu var det ju bra att du i det här specifika fallet månar om båtägarna just vid upptagningen, men att de är så avigt inställda annars???

  • sinker

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 17:58

    Jag bortser från kommentaren ovan som jag tycker är ogenomtänkt och onödig, speciellt om du inte surfar där.

    Ett annat klagomål som Margaretha (som äger marken?) framförde till mig idag var att någon har klippt sönder och vikit ner stängslet som delar av hennes mark mot naturreservatet. Dvs “taggtråden” som går ner till vattnet innanför Inre. Konsekvensen av detta är att kor och kalvar tagit sig in till hennes trädgård i natt.

    Hon säger sig veta att “surfarna” klippt av stängslet för att dom lättare ska kunna gå ut till Yttre.

    Alla som läser detta kan väl försöka sprida till andra som seglar/surfar/SUPar att runda stängslet istället för att trycka ner det i fortsättningen.

    /sinker

  • doc

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 18:46

    Zurfman:
    Vi parkerar gratis på båtuppställningsytan, som är på privat mark. Läge att vara smidiga alltså.

  • styret

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 06:48

    när började allemansrätten gälla parkering av bilar?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båtupptagning Stenudden (fokus 15/16 okt)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.