Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behöver vi tävlingar eller bara sköna event???

  • Behöver vi tävlingar eller bara sköna event???

    Publicerad av eagletech19 på 18 februari, 2006 vid 11:26

    Hallå
    Sitter här och funderar på att dra igång ett liknande event som vi hade i Björkäng/Varberg “Hang loose”
    Men innan vi drar igång för fullt så önskar jag att ni kommer med förslag på hur vi kan göra ett event som alla kan vara med på.
    Tycker inte bara att eventet ska rikta sig till tävlande elit åkare utan få med alla kitare unga,gamla,damer,herrar,tjocka,smala.:laugh:
    Eventet ska vara på sensommaren pga att det tar tid att fixa allt runt omkring.
    Skulle tycka det var kul att ha med exempelvis mini cross, skateboard, dragkamp, party,osv.
    På Kiteaddicts och kitenations “Hang loose” var det nog över 100st som kom kollade och kitade men bara ca 10-15st som tävlade ,tycker det vore kul om vi kan få alla att känna att dom är med.

    Ha det bra
    Med vänliga hälsningar
    Roger Ö 😀

    hbgsurfer svarade 18 år, 2 månader sedan 18 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • jacko

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 12:56

    en skitrolig event ni kan ha e ju att dela upp ett par olika lag(beroende på hur många man är. är man 100 st så kan man kanske vara 20 olika lag?) sen så får alla en sked med ett ägg i. OBS! om ägget trillar av skeden så måste den personen börja om från början igen!
    nu ska man springa och runda en grej och sen tillbaka för att nästa man i ledet ska göra samma sak. nästan som stafett! det laget som först sitter ner efter det att alla sprungit vinner.

    detta tror jag alla kan vara med på, oavsett om man gör foil eller tube, tjej eller kille, rik eller fattig, bla bla bla ja ni fattar.

  • luuddee

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 16:24

    kitecross eller vafaen de kallas kan ju vara ett alternativ det kan ju alla va med på sen så e jackos idé helt ypperlig… eller helt enkelt dela in tävlandet i olika klasser går ju att ha amatör klass och annat skit.

  • extremesolution

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 16:57

    Tycker att det är en jätte bra idé… Respekt !
    Just vad kan man göra – beror mycket på VAR har man en event ! bara då kan man komma med förslag… IMHO ( in my honest opinion )

    *** för dem små kajtare kan man ha ICA påsar så dem får vänja sig vid FOIL 😉

  • walle

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 17:11

    Vi har funderingar på en “kite-kickoff”, en bra start på kitesommaren 2006.

    Om det finns intresse för det så ordnar vi ett event där vi bjuder in alla kitesäljare/märken, så att alla kan testa årets nyheter, och har några tävlingar, jag ordnar ner en fet slider 🙂

    På kvällarna e det party ev med liveband/trubadur.

    Vi hade tänkt oss kristiflygare helgen torsdag-söndag och platsen i så fall Öland/sandbergen.

    Eftersom att det e den vindsäkraste platsen i Sverige på vår/sommar.

    Finns det intresse för det?

  • kicki

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 17:13

    Jag tycker att alla tävlingar är bra men skulle det inte vara dax att göra ett SM? En ordentlig tävling med allt det där roliga som skateramp, wakeboard kanske, dragblabla grejen etc. Jag vet inte vad alla andra tycker men att ha boarder cross och en massa sånt är kul men att vara ett av de få länder i europa som inte ens har ett nationellt mästerskap är lite trist… fan, österrike har ju till och med ett!!! Vi har ju jätte många duktiga svenskar! Att ha en sådan tävling hindrar ju inte allt det roliga runt omkring. Man kanske kunde dela upp det som nybörjare, amatörer, 50+, pro och ladies.

  • extremesolution

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 17:13
    walle wrote:
    Vi har funderingar på en “kite-kickoff”, en bra start på kitesommaren 2006.

    Om det finns intresse för det så ordnar vi ett event där vi bjuder in alla kitesäljare/märken, så att alla kan testa årets nyheter, och har några tävlingar, jag ordnar ner en fet slider 🙂

    På kvällarna e det party ev med liveband/trubadur.

    Vi hade tänkt oss kristiflygare helgen torsdag-söndag och platsen i så fall Öland/sandbergen.

    Eftersom att det e den vindsäkraste platsen i Sverige på vår/sommar.

    Finns det intresse för det?

    beroende på pris och möjligheter 🙂 – annars ja till 70%

  • eagletech19

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 17:17

    Hallå
    Jag tycker att man ska ha det ungefär vid varberg för då har alla lika lång väg eller nästan lika lång väg 😉
    Vi skulle gärna fixa ett event men då med flera sponsorer så man kan erbjuda mer priser, inte tävlings priser men så man kan dela ut under dom olika sakerna man gör allt från kite,dragkamp,cross,skate,roligast,mest drivande,osv
    Men att man ska få mat och dricka i priset så folk slipper åka iväg för att köpa på olika håll.Viktigt:grin: (Utom groggvirke:smile: )
    Men låt oss fixa ett event som vi kan göra flera gånger
    Mvh Roger Örnvang

  • eagletech19

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 17:21

    Bra ide Walle kör hårt:laugh:
    mvh Roger

  • eagletech19

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 17:30

    Hej Kicki
    Det hade varit roligt med ett SM men det är för få som verkligen vill eller kan fixa ett SM.
    Det kräver enormt mycket av dom som fixar med det, jag har själv försökt med tävlingar och det är många som säger att dom hjälper till men när man väl ska fixa allt då drar dom sig undan.
    Tråkigt men sant har erfarenhet efter flera tävlingar,event men när det väl blir bra då vill alla vara med och ta del av kakan.
    Så med flera som verkligen vill då kan vi fixa det bästa SM någonsin “Eller hur”
    Mvh Roger

  • flip

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 18:12

    Jag tycker att det är dax för en vanligt freestyle tävling!! Freestyle som huvud event, sen kan man organisera andra grenar.

  • stebe

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 18:38

    Kul med sånna här initiativ.
    Kanske nån form av lag-battle, man skulle kunna seeda åkarna och lotta ihop lagen för att få en jämn tävling mellan åkare på alla nivåer.

  • biorno

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 18:54

    Jag är för en tävling där endast utrustning före -01 får användas. Gärna enbart foils med handtag och stora directionals.

  • extremesolution

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 21:19
    Biorno wrote:
    Jag är för en tävling där endast utrustning före -01 får användas. Gärna enbart foils med handtag och stora directionals.

    Kom på att om man har jämn vind hela dagen så kan man göra ngn form av kiterace – och ta tid… där kan man jämför olika årsmodeller – snabbast vinner osv… (01 Foil mot 01 LEI typ ) eller så…

  • sbjorne

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 21:57

    Kitecross e ett roligt event/tävling där alla kan vara med.
    Lagan förra året va kul, synd bara att det blåste kasst…..
    Annars är det en kul å enkel tävlingsform….

  • hugeo

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 22:16

    vi kan ha lite kite o massa minicross så blir alla glada fall det inte blåser

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behöver vi tävlingar eller bara sköna event???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.