Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Best, more expensive next year… opinions..

  • Best, more expensive next year… opinions..

    Publicerad av skotten på 8 september, 2008 vid 15:38

    Hi all,

    because BEST spent money they didnt have on this license they wanted so much, it seems that a kite will cost about 1000 extra next year. All that said, the kites do look pretty cool with all this extra twisty stuff in the LE and, well we all know they have nice chicks.. that has to count for something.

    Anyway.. I want opinions.. do you think they are worth the extra bucks? what do you see yourself spending the money on otherwise?

    Be rude, be offensive, be honest.

    gh0st svarade 15 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • nic

    Medlem
    8 september, 2008 vid 15:47

    De har ju helt klart varit prispressare så frågan är om priserna på ditt å mitt favoritmärke kommer åka med upp också.

    nic

  • gh0st

    Medlem
    8 september, 2008 vid 18:16

    Ja, de är fortfarande riktigt bra kites. Bland de bästa jag kört helt klart o precis som Nic skriver så är det inte bara Best som höjer sina priser.

  • highflyer

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:39

    Och framför allt så är den fortfarande “billig” med tanke på vad man får pengarna. Jag har kört den och twister tech rockar..

    För er som inte vet vad vi pratar om http://www.bestkiteboarding.com/TwisterTech

    Tror att många kite märken komer att tvingas betala till patent havaren då bolaget som köpte patentet antagligen vill driva in alla pengar som de betalade för patentet.

    Jag är iaf övertygad och har beställt en 8a och en 12a

  • gurra_g

    Medlem
    8 september, 2008 vid 20:49

    är det inte bara o ha en tunnare lea så twistar den av sig själv ändå… Som ozone 08… HPn e i vilket fall riktigt snygg i år

  • highflyer

    Medlem
    8 september, 2008 vid 21:00

    @Gurra_g 498068 wrote:

    är det inte bara o ha en tunnare lea så twistar den av sig själv ändå… Som ozone 08… HPn e i vilket fall riktigt snygg i år

    Grejen är den att profilen på draken inte ska ändras utan istället vrider sig LE runt sin egen axel.

  • falsterbo

    Medlem
    8 september, 2008 vid 21:13

    Hmm låter lite sketchy, är nog mycket snack liten verkstad. Har provkört både Waroo 07 9a, Waroo 08 11a och Nemesis 12a. Tyckte det var knappt någon skillnad från kite till kite. De nya “features” är säkert bara ett sätt för att konsumenterna inte ska tro att de köper samma kites i nyare förpackning. Men vad vet jag, är ju inte pro. Best gör iaf helt klart toppen kites 🙂

  • molle73

    Medlem
    8 september, 2008 vid 21:25

    Kul att du e nöjd Seb! Nu har du ju oxo provat Ozone, Du får gärna testa mina oxo. Sen har du lite mer att jämföra med. Personligen känner jag att material, sömmar och liknande inte tilltalar mig. Men det är jag det.;)
    Lite dyrare drakar som jag kört har känns stabilare i luften och mer hållbara.
    /M

  • gh0st

    Medlem
    9 september, 2008 vid 06:14

    @Falsterbo 498083 wrote:

    Hmm låter lite sketchy, är nog mycket snack liten verkstad. Har provkört både Waroo 07 9a, Waroo 08 11a och Nemesis 12a. Tyckte det var knappt någon skillnad från kite till kite. De nya “features” är säkert bara ett sätt för att konsumenterna inte ska tro att de köper samma kites i nyare förpackning. Men vad vet jag, är ju inte pro. Best gör iaf helt klart toppen kites 🙂

    Förstår faktist inte hur man inte känner skillnad på en waroo 07 och en waroo 08 och framförallt inte Nemesisen. Alltså no offence, men dom är ju helt olika varandra. Har ägt både waroo 07 och nu waroo 08, de är ju två helt olika kites. Waroon 07 var en hög AR kites med alla dess för o nackdelar medan 08:an är en låg/medium AR som är mer hybridig än vad 07:an var. Nemesisen har ju bra mycket mer C-känsla både vad det gäller drag, depower och sväng än båda waroona var. Än så länge så är Nemesisen min all-time favvo hittills.

    Sen om twister-techen är så revolutionerande det vet jag inte, har inte provat kiten, men jag tror inte det skadar iallafall, låter intressant.

  • sourra

    Medlem
    9 september, 2008 vid 07:49

    Twisterprylarna är rätt påhittiga även om det inte är givet att de gör någon egentlig skillnad. Vi får hur som helst hoppas att materialet i twisterpanelerna inte släpper igenom smuts/damm. Det är grav shafingvarning mot le-bladder annars.

  • simoneburgess

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:05

    Tja, låter ju lovande. Min waroo -07 13m2 är ju tråkigt segh ibland. Om man kunde hotta upp turning speeden på de stora kitearna skulle det ju vara super. Dock har jag inte testat -08 alls, så jag ligger lite efter

  • simoneburgess

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:07

    @highflyer 498024 wrote:

    Och framför allt så är den fortfarande “billig” med tanke på vad man får pengarna. Jag har kört den och twister tech rockar..

    Jag är iaf övertygad och har beställt en 8a och en 12a

    Berätta lite mer…

  • highflyer

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:40

    @SimonEBurgess 498201 wrote:

    Berätta lite mer…

    Twister tech gör helt klart väldigt stor skillnad. Jag kommer att köra HP 12an med 45 bom vilket är fullt tillräkligt på alla storlekar.
    Det som jag gillar mest med kiten är att A-B-C inställningarna gör mycket större skillnad än tidigare år.
    På AA så känns det knappt att man håller i draken och den loopar runnt hur snabbt som helst.
    Jag gillar AC som har bra mycket av bomtryck och går mer som en c-kite i luften. Efter poppet så försvinner draget från draken. Det högre bommtrycket gör också att draken står “stilla” där man parkerar den om man inte vill att den ska loopa etc för när man väl svänger den går det undan.

    Angående alla sömmar på LE så är det hårt testat under lång tid och dom håller och är täta.

  • falsterbo

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:45

    @Molle73 498089 wrote:

    Kul att du e nöjd Seb! Nu har du ju oxo provat Ozone, Du får gärna testa mina oxo. Sen har du lite mer att jämföra med. Personligen känner jag att material, sömmar och liknande inte tilltalar mig. Men det är jag det.;)
    Lite dyrare drakar som jag kört har känns stabilare i luften och mer hållbara.
    /M

    Testar gärna din Flexi! Du har säkert en point att dyrare drakar borde hålla bättre iom att de helt enkelt är av bättre material än de lite billigare. Med tanke på att jag kitat snart ett år, har jag int blivit tillräckligt duktig för att känna av de små skillnader från kite till kite. Det jag menade med mitt inlägg är att det inte alltid är värt att lägga ut mer pengar på en nyare modell pga att man kanske inte märker av en stor skillnad.

  • kasimir

    Medlem
    9 september, 2008 vid 15:04

    Är det verkligen nån som tror att ett företag lägger ner 18 månader på ett In-house designprojekt för att man skall få kunderna att tro att de köper nått nytt. Kom igen för fan…….

  • gh0st

    Medlem
    9 september, 2008 vid 15:22

    @highflyer 498223 wrote:

    Jag gillar AC som har bra mycket av bomtryck och går mer som en c-kite i luften. Efter poppet så försvinner draget från draken. Det högre bommtrycket gör också att draken står “stilla” där man parkerar den om man inte vill att den ska loopa etc för när man väl svänger den går det undan.

    Angående alla sömmar på LE så är det hårt testat under lång tid och dom håller och är täta.

    Fan måste prova A-C läget.
    Läste just nu en intervjuv i senaste KiteWorld med Bests Kitedesigner, förutom att segmentera LEn så att den kan svänga snabbare så gör det även att dom för möjligheten att använda olika material till de olika delarna i LEn vilket för att ytterliggare kunna göra LEn mer rörlig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Best, more expensive next year… opinions..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.