Senaste nytt Forums Vågsurfing Bilder från Åsa 06/11!!

  • danielf

    Medlem
    8 november, 2005 vid 08:37

    Coolt, tack för detta. Sen att man inte var med på bild är väl en annan sak.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2005 vid 12:59

    grymma bilder. var väldigt snygga
    synd bara att man inte komm med på en bild, men det får man se till att göra till nästa gån

  • yann

    Medlem
    8 november, 2005 vid 13:43

    Najs! Kul att det är någon annan som tar sig tid att fota imellanåt! Martin blir alltid snygg på bild wink.gif Är det ok att sno några bilder och lägga på yann.hervy.nu om jag skriver att det är du som fotat?

  • remo

    Medlem
    8 november, 2005 vid 21:14

    Tackar för att ni gillade dem, och ni som inte kom med; se till att göra nåra sjyssta cutbacks med ordentligt med spray så att det blir en bra bild så lovar jag att ni kommer med….

    Jag trixade lite med tre av bilderna för att se vilket sätt som var bäst att visa en sekvens, jag vet inte själv vad jag tycker om alla….

    Yann : Jovars det kan du väl göra, men de finns ju redan på min hemsida wink.gif Skriv gärna en länk till min sida om det e möjligt, jag skall göra en finare hemsida inshallah.

    Skicka ett privat meddelande här på forumet med din mail så skickar jag orginalupplösningar till dig, säg bara vilka bilder du vill ha… Jag kan ju lägga in en liten signatur i bilden om jag orkar…

  • danielf

    Medlem
    8 november, 2005 vid 21:19

    Jag skall bara träna upp mina benmuskler lite så jag kan göra en cutback med min 7’6″ mal tongue.gif

    Hade nog en av mina bästa vågor i Sverige under denna söndagen, den var helt sjukt brant å fin, körde vänster på slutet av den. smile.gif

  • yann

    Medlem
    9 november, 2005 vid 22:46

    Hade också en av mina bättre svenska vågor i söndags. Droppade in i höjd med piren. Tror du (Daniel) och Patrik låg på insidan. Två sektioner, en fet dropp och högerrace innan jag kom ut på shouldern och fick svänga tillbaka lite. Sen tog den fart igen och fick upp en jävla speed hela vägen till shorebreaket lätt 100 meter bort på stranden. Där sög det torrt på en stor sten så jag fick hoppa från lippen över stenen och landa i knähögt vatten med duktig fart. Trodde jag skulle bryta båda fotlederna. Gick bra med både mig och brädan ändå men det där var en sån våg som man kommer att minnas länge! Ni vet när man kommer upp å bara “Shit va fett! Undrar om nån såg?” laugh.gif

  • danielf

    Medlem
    10 november, 2005 vid 07:33

    Jag önskar att jag sett den! cool.gif

    Däremot så var du klart stoked när du gick runt för att hoppa i igen. Det kom in några fetingar, hoppas på en repris nu till helgen.

    Var nog inte någon som såg min heller, eller kanske Patrick då, i de lägena när man tar sin drömvåg, det är då man önskar att det står någon med teleobjektiv och snäpper av hela bildserier. smirk.gif

  • vilhelmerovraren

    Medlem
    10 november, 2005 vid 08:22

    vart kommer ni alla ifrån? är någon från göteborgstrakten eller bohuslän? skulle va så himla kul att komma ner och köra, men inte alltid det går att låna föräldrarnas bil!
    sen vet jag ju inte vart i åsa det är ni kör smile.gif

    finns det nån samåkssida här på internet?

  • danielf

    Medlem
    10 november, 2005 vid 09:17

    Det finns nog ett gäng ställen i Bohuslän som funkar, ganska öppet där, så hela Nordsjön trycker sig mellan Danmark och Norge och skapar lite skvalp på Skagerack. Det svåra är väl färjor hit och dit.

    För att surfa nu (och då har det aldrig varit så varmt sen SMHI påbörjade mätningar) behöver du minst en 5/3 våtdräkt, huva, handskar och skor. Om du är varm av dig kan du köra två våtdräkter, t ex en 3/2 steamer + en 2/2 shortie. Torrdräkt kan nog vara direkt farligt att använda, både för dig och andra i vattnet, smidighet är A&O i vågsurfing, speciellt när det är lite större.

    Temperaturen i vattnet har nu droppat ner till 10°C, och graderna rasar nog rätt fort nu, räkna med runt 2-4°C i januari.

    Samåkning vet jag inget om. Men alla ställen som windsurfare kör på, där swellet är on-shore, där kan du nog också räkna med att det går att vågsurfa. Använd spot-guiden, så hittar du säkert rätt. smile.gif

  • vilhelmerovraren

    Medlem
    10 november, 2005 vid 14:00

    nog har vi vågor här i bohuslän, just nu 3-4 meter om man tar sig ut till yttersta bränningarna… men det är just det, man tar sig inte ut dit, det är långt kallt i vattnet och rentav livsfarligt… finns nog ett och annat ställe men mycket få stränder/vikar med bra bottenprofil och öppet hav!

    men jag åker gärna till Åsa eller varberg, det var det jag menade! enkelt för mig att ta buss till gbg och samåka därifrån!

    vad gäller våtdräkt/torrdräkt så förstår jag inte vad du menar men sånt där löser sig, har en 4/3 och en shorty om jag skulle halvdrunkna pga torrdräkt crazy.gif

    hade i vart fall vart kul med kontakter!! surfing är ju väldigt beroende framkallande och det är dessutom betydligt roligare om man är flera! gäller förövrigt vind/kite surf också! eh det mesta kanske laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bilder från Åsa 06/11!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.