Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Fuerte!

  • andreas-f

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 09:49

    Bilderna är tagna mot Lanzarote-hållet så Lobos ligger till höger, utanför bild. Under veckan jag var där blåste det som tusan i 4-5 dagar, men det varierar väl förståss.

  • andreas-f

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 10:08

    Surfare inne i Corralejo Bay. 6:e januari. Det blåste hur mycket som helst.

  • pete

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 13:04

    Har du fler bilder från Fuerte att lägga ut? Jag ska själv till Corralejo i slutet av mars och är hur sugen som helst… Tänkte hyra grejor på Flag Beach och hålla till mest där och kombinera med familjesemester.

  • andreas-f

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 15:21

    Jag har ytterligare några bilder, skulle kunna lägga ut dom på en hemsida så blir det lite enklare att titta på dem. Hinner dock i så fall inte fixa detta förrän om några dagar.

    Angående att hyra prylar vid Flag Beach… Jag hade tänkt samma som du, dvs att hyra prylar där men såhär i efterhand ångrar jag att jag inte tog med mig egna grejjer. Under veckan jag var där blåste det hela tiden ostlig vind vilket ger rak pålandsvind vid Flag Beach. Detta gjorde stället i princip omöjligt att segla på, man kom inte ut helt enkelt pga det elaka shorebreaket. Såg bara några enstaka, mycket duktiga surfare där på hela veckan. Istället seglade folk inne i Corralejo Bay, där det var ruggigt fina förhållanden. Där fanns iofs en kille som hyrde ut prylar där också, men han var jävligt otrevlig och arrogant och vägrade hyra ut sina prylar, tyckte det blåste för mycket sa han. Var kanske mer tradionell surfingskola för färskingar han bedrev. Jag var alltså dömd till att sitta på stranden och titta på.

    Det trista var att om jag hade haft egen bräda skulle jag bara ha behövt bära prylarna några hundra meter från hotellet för att komma till vattnet. Å andra sidan, i så fall skulle det blivit surfat i stort sett varje dag under hela veckan och då kan man fråga sig hur kul min medföljande flickvän skulle tyckt det var och om hon fortfarande skulle vara min flickvän. Kan iofs vara värt vissa uppoffringar för att få lite bra surf…

    Det här varierar väl förståss (vet inte vad som är den vanligaste vindriktningen) och Flag Beach kan säkert vara jäkligt bra och killarna som har surfcentret var schyssta. Mycket prylar och välja på har dom också.

    Bifogar en bild på mig själv tagen vid Flag Beach.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 15:55

    Hej,

    Jag kan (som flera andra har skrivit förr) rekommendera att ta med sig prylar samt att hyra bil.

    Det finns otroligt många ställen att segla på om man åker runt lite.

    Själv så tänker jag nog hyra i vår, men det beror på att jag antagligen bara kan åka en vecka och tänker tyskbo på södra delarna av ön. Tyskcentret i Sotavento har en grym uthyrning!

  • krille

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 16:06

    Tjena!
    Macke, längtar man eller……….
    /Krille

  • krille

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 16:07

    Bilden då……

  • krille

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 16:10

    Måste vara brandväggshelvetet som jävlas med en, fattar inte ett skit…..
    /Krille

  • andreas-f

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 16:29

    Hur förvarar man prylarna när man reser egentligen? Vad säger hotellpersonalen om man har blöta och sandiga surfingprylar på rummet? Eventuellt biltak är väl uteslutet pga stöldrisken?

  • portin

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 20:46

    laban

  • portin

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 20:47

    tack du krille vem du än är, det var min brandvägg som gjorde att jag inte kunde skriva här på konfen…
    FAN va gött
    JP

  • portin

    Medlem
    15 januari, 2002 vid 21:04

    Tjenare
    Om man nu ändå är på Lanzarote så kan Isla graciosa, precis Norr om Lanzarote, eventuellt erbjuda ganska skön surf. Jag har själv inte surfat där, var där med segelbåt. Men, ön är inte överflödad av turister, faktisk inga alls, det är bara vi båt folk som orkar ta oss dit. Det finns några lerhus som man kan hyra och det finns en bar, ett café och ett supermarket på ca 10 m2. Underbart tempo där nere… …man åker dit med en färja som går 1 gång om dagen.
    Som sagt har själv inte surfat där men kolla upp det stället om ni råkar vara i närheten.
    /snart öppet vatten i gävle ~~~~

  • nik

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 07:10

    vaddå längtar bara för att det råkar vara precis 77 dagar och 22 timmar till det att flyget går 😉

  • pete

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 11:47

    Om man ska tro statistiken verkar det som om den förhärskande vindriktingen under sommarhalvåret är nånstans nord-nordväst vilket skulle innebära sideshore vid FlagBeach. Jag räknar kallt med att sommaren börjar i skiftet mars-april eftersom det är då jag ska dit. Under vintern säger statistiken att det kan växla både i styrka och riktning. Ni som har varit på Fuerte på vårkanten – stämmer detta?

    Jag hade hoppats att mest kunna hålla till vid FlagBeach och ev ta med hyrprylarna på en hyrbil nån dag (om FlagBeach tillåter det?).

    Vad behöver man ta med sig hemifrån – dräkt med kortärm/långben, dräkt med kort/kort, skor, sele?

    /Peter

  • johan

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 13:05

    Ja då slipper du örådet gällande “prylarna kvar på taket eller inte”.
    Men tänk på att, ska du hyra så gäller det att “Tyskhyra” dvs boka kittet så du vet vad du får. Annars kan det bli att köra formula med 4,2 och vågfena.
    Och när du ligger i vattenstarten så är det inte säker att det är en sjöorm, det kan vara en hängseletamp som flyter förbi.

    Vi hörs
    Johan

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Fuerte!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.