Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder läjet, lördag 8dec

  • stebe

    Medlem
    9 december, 2007 vid 15:11

    @above_the_law 433353 wrote:

    Gott med bilder Nils!
    Är ju nästan aldrig någon som vill stå på stranden och fota när det blåser;-).

    Vem var det som körde Nemesis HP-08? Är grymt sugen på att testa den nämligen…

    Det var jag tack vare Björn på surfstore…du får gärna testa den nästa gång ALLA borde testa den kiten 🙂
    De har verkligen lyckats få till den,.. lyftet är helt sjukt!

  • djevulen

    Medlem
    9 december, 2007 vid 16:10

    sjuka människor,,,vet ni inte att det e vinter nu eller??

  • snygging

    Medlem
    9 december, 2007 vid 16:16

    Det jag imponerades mest av var den direkta känslan i styrningen och att man kunde ställa in den till att göra c-lopar och inte bara bow-pivo snurrar. + att den accellererade upp en i bra hastighet snabbt p.g.a. den tunna lei.

    Så som gammal c åkare kännde jag mig komfortabel med den + sle fördelarna vilket jag inte kännde på samma sätt med warro 07.

    Som sagt var måste testa den mer så att man vänjer sig vid prestandan i draken för den kan man inte klaga på!

  • jezaja

    Medlem
    9 december, 2007 vid 18:13
    djevulen;433377 wrote:
    sjuka människor,,,vet ni inte att det e vinter nu eller??

    Har du inte insett att det inte är kallt än? 🙂

  • wakenils

    Medlem
    9 december, 2007 vid 18:17

    @jezaja 433346 wrote:

    Gött med pics nils, nu får du ta och köpa dig en riktig torrdräkt som håller 🙂
    En pyro som julklapp till sig själv kanske? Kommer bli fint med surf i mellandagarna!

    funderar på det, fast jag e rätt bitter på såna där dragkedjor nu…

  • sourra

    Medlem
    9 december, 2007 vid 18:24

    @djevulen 433377 wrote:

    sjuka människor,,,vet ni inte att det e vinter nu eller??

    Här Matte, här får du nåt att tina upp din frusna själ med.
    “Flamingokvintetten – Mera sol och mera värme”
    Det är så illa att man blir helt svettig.

  • robrox

    Medlem
    9 december, 2007 vid 20:44

    Nicco du vet att jag gärna står och huttrar på stranden med känsellösa fingrar. 😉 och fotar för fullt.

  • zilversurfarn

    Medlem
    10 december, 2007 vid 09:52
    snygging;433380 wrote:
    Det jag imponerades mest av var den direkta känslan i styrningen och att man kunde ställa in den till att göra c-lopar och inte bara bow-pivo snurrar. + att den accellererade upp en i bra hastighet snabbt p.g.a. den tunna lei.

    Så som gammal c åkare kännde jag mig komfortabel med den + sle fördelarna vilket jag inte kännde på samma sätt med warro 07.

    Som sagt var måste testa den mer så att man vänjer sig vid prestandan i draken för den kan man inte klaga på!

    Har slarvat bort min huva, tack för lånet i lördags Tomas!
    Var inne och kollade på en ny huva hos Fahlén idag. Såg att han fått in ett gäng Nemesis HP i butiken. Skall låna en Nemesis nästa gång det blåser! Verkar vara en kul kite!

  • jezaja

    Medlem
    10 december, 2007 vid 11:51
    WakeNils;433406 wrote:
    funderar på det, fast jag e rätt bitter på såna där dragkedjor nu…

    Pyrokedjor känns ganska stabila faktiskt, har inte läst om allt för många som pajat. Handlar väl lite om att vara snäll mot dem också. Skölja med sötvatten och lite parafin någon gång då och då.

  • haze

    Medlem
    10 december, 2007 vid 12:10

    Hmmm vill ha tillbaka min torrdräkt…. Någon som har en till mig?

  • sourra

    Medlem
    10 december, 2007 vid 12:46

    @jezaja 433474 wrote:

    Pyrokedjor känns ganska stabila faktiskt, har inte läst om allt för många som pajat. Handlar väl lite om att vara snäll mot dem också. Skölja med sötvatten och lite parafin någon gång då och då.

    Ojdå Wacko, inte konstigt att din dräkt säckade ihop då. Du brukar ju bara köra bubbelvatten och vaselin när du är “Gimpen på Gretas” i din dräkt. Lite skillnad mot sötvatten och parafin…

  • above_the_law

    Medlem
    10 december, 2007 vid 14:31
    stebe;433362 wrote:
    Det var jag tack vare Björn på surfstore…du får gärna testa den nästa gång ALLA borde testa den kiten 🙂
    De har verkligen lyckats få till den,.. lyftet är helt sjukt!

    Tack, det gör jag gärna! Körde Flexifoil ION i Lördags i Rogelund och väljer mellan den och Memisis HP inför nästa köp. ION var den skönaste kite jag kört so far (inkl Helix;-))!
    Hoppas på vind snaaaart!
    Ha de så länge

  • above_the_law

    Medlem
    10 december, 2007 vid 14:38
    djevulen;433377 wrote:
    sjuka människor,,,vet ni inte att det e vinter nu eller??

    Kom igen nu:wink: … Med OR Pyro Pro, Atan 7mm skor & kanothandskar så svettas man. No bullshit! Hörs på onsdag…

  • sourra

    Medlem
    10 december, 2007 vid 14:44

    Va? Bättre än Helix? Näää, kan jag aldrig tänka mig. Det är ju bara Culten som toppar Helixen 😉 Ser också fram emot att testa Nemesisen, den verkar onekligen ha sina ljusa sidor.

  • _sofia_

    Medlem
    10 december, 2007 vid 14:44

    man fryser int förrän man kommer upp, ah då e de snabba puckar som gäller =P

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder läjet, lördag 8dec

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.