Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Bilder: Surfing på Torö 090816

  • Bilder: Surfing på Torö 090816

    Publicerad av k-lindstrom på 17 augusti, 2009 vid 07:52

    Tjenix..
    Ny kille här inne som har fotografering som hobby.
    Tänkte förmedla lite av bilderna som jag har och ska fånga dels ute från Torö.
    Hoppas att det uppskattas.

    Vet inte om detta är fel forums del, men då kanske tråden kan flyttas =)

    Tänk på att bilderna är Copyright skyddade..

    Torö 2009-08-16

    DSC_3865.sized.jpg

    DSC_4000.sized.jpg

    DSC_4008.sized.jpg

    DSC_4079.sized.jpg

    DSC_4218.sized.jpg

    DSC_4233.sized.jpg

    DSC_4336.sized.jpg

    DSC_4402.sized.jpg

    DSC_4621.sized.jpg

    DSC_4655.sized.jpg

    DSC_4901.sized.jpg

    DSC_4928.sized.jpg

    DSC_5278.sized.jpg

    DSC_3435.sized.jpg

    DSC_3764.sized.jpg

    getwet svarade 14 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 08:15

    Grymma bilder.

  • ola-h

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 08:26

    Snygga bilder. Tack.

  • poppo

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 09:59

    Snyggt jobbat!

  • robin

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 11:39

    Snygga bilder med mycket känsla!

  • k-lindstrom

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 16:12

    Bugar o bockar =)

  • Knatte

    Gäst
    17 augusti, 2009 vid 16:46

    Bra bilder du har fotat:laugh:

  • k-lindstrom

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 22:28
    Knatte;567652 wrote:
    Bra bilder du har fotat:laugh:

    Stort tack =)

  • getwet

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 19:54

    Ni får ursäkta mig, men som amatörfotograf och rookie måste jag ändå påpeka att bilderna rent tekniskt sett är ganska mediokra, antingen snubblande nära utfrätta (de ljusa partierna) eller underexponerade på surfaren (svårt iofs att fota gubbar i svart neopren mot ljus bakgrund) och dåligt efterbehandlade. Sneda horisonter som är bland det enklaste som finns att ordna i PS gör att bilderna mer påminner om att vara tagna med en mobil.
    Mer arbete med efterbehandlingen skulle göra underverk, för sekvenserna är helt OK.
    Skärpan har också ett o annat att önska.

    Sorry Kent, men du kan säkert betydligt bättre än så!

  • k-lindstrom

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 20:56
    getwet;568856 wrote:
    Ni får ursäkta mig, men som amatörfotograf och rookie måste jag ändå påpeka att bilderna rent tekniskt sett är ganska mediokra, antingen snubblande nära utfrätta (de ljusa partierna) eller underexponerade på surfaren (svårt iofs att fota gubbar i svart neopren mot ljus bakgrund) och dåligt efterbehandlade. Sneda horisonter som är bland det enklaste som finns att ordna i PS gör att bilderna mer påminner om att vara tagna med en mobil.
    Mer arbete med efterbehandlingen skulle göra underverk, för sekvenserna är helt OK.
    Skärpan har också ett o annat att önska.

    Sorry Kent, men du kan säkert betydligt bättre än så!

    Tack för din ärliga kritik.
    Håller med ang sned horisont, men varför skall den alltid vara rak ??..
    Resten vad gäller redigering samt hur en bild kan bli till med motljus mm kan diskuteras..
    För övrigt så har jag endast ändrat storlek på bilderna och inget annat.
    Gillar inte manipulerade bilder.
    //Kenta

  • wisco

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 14:30
    K Lindström;568898 wrote:
    Gillar inte manipulerade bilder.
    //Kenta

    Eller ær du bara lat? 😉

    Skojar bara med dig, men min åsikt ær den att “manipuleringen” eller efterbehandlingen som andra kallar det ær en del av fotografeningen. Det gjordes føre photoshops tid också men då i mørkrum. Prova lite och du kommer att mærka att det ær næstan lika kul som fotandet. Bilden ær inte førdig førræn den har blivit efterbehandlad, det ær dærfør formatet heter “raw” 😉

    Fotar du direkt i jpeg så ær ju faktiskt bilden också “manipulerad” men då førinstællt av kamerans programvara (eller rættare sagt programmerare…)

    Fota lugnt! 😉

  • k-lindstrom

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 17:54
    wisco;570050 wrote:
    Eller ær du bara lat? 😉

    Skojar bara med dig, men min åsikt ær den att “manipuleringen” eller efterbehandlingen som andra kallar det ær en del av fotografeningen. Det gjordes føre photoshops tid också men då i mørkrum. Prova lite och du kommer att mærka att det ær næstan lika kul som fotandet. Bilden ær inte førdig førræn den har blivit efterbehandlad, det ær dærfør formatet heter “raw” 😉

    Fotar du direkt i jpeg så ær ju faktiskt bilden också “manipulerad” men då førinstællt av kamerans programvara (eller rættare sagt programmerare…)

    Fota lugnt! 😉

    Där har du helt rätt.. =)
    Kanske slarvigt skrivet av mig då jag faktiskt brukar ändra på kontraster samt färgmättnad..
    Bilder som jag tar på bilar ändrar jag mer konstnärligt på då kunden ofta vill ha en “mystisk, spännande bild”
    /Kenta

  • rydstrom

    Medlem
    22 september, 2009 vid 11:31

    jag gillar dom, fortsätt slänga upp dom, skit i vad alla kritiker säger…

  • robrox

    Medlem
    28 september, 2009 vid 11:17

    Vafan dessa bilder e ju hur najs som helst. Jag har fotat Surfing ett ganska bra tag och tycker bilderna var riktigt trevliga. Lite kritik får man alltid, trust me spelar ingen roll hur bra bilden är kommer alltid finns folk på konfen som gnäller.

    Fixa horizonterna nästa gång så är du med och rockar. Keep it up.

  • ola_p

    Medlem
    30 september, 2009 vid 02:10
    getwet;568856 wrote:
    Ni får ursäkta mig, men som amatörfotograf och rookie måste jag ändå påpeka att bilderna rent tekniskt sett är ganska mediokra, antingen snubblande nära utfrätta (de ljusa partierna) eller underexponerade på surfaren (svårt iofs att fota gubbar i svart neopren mot ljus bakgrund) och dåligt efterbehandlade. Sneda horisonter som är bland det enklaste som finns att ordna i PS gör att bilderna mer påminner om att vara tagna med en mobil.

    Vilken sida vaknade du på egentligen? 😉

    Hursom, jag håller inte riktigt med, exponeringarna är generellt helt ok. Kanske inte perfekta, men hellre åt det här hållet än underexponerade.

    Raka horisonter skulle de dock vinna rätt mycket på. Klart det går att använda sneda horisonter för en konstnärlig effekt. Fast här blir det mest snett.

  • above_the_law

    Medlem
    30 september, 2009 vid 07:51

    Alltid lika gott att få se lite gratis foton från dagens/veckans sessions runt om i vårt avlånga land!
    Keep up the good work:-)!
    Aloha till dig (men hur fixar man det nu igen?)!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Bilder: Surfing på Torö 090816

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.