Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Billiga sommarhandskar på Jula

  • Billiga sommarhandskar på Jula

    Publicerad av bjornen på 30 mars, 2007 vid 17:19

    Var på Jula idag och handlade handskar som jag tänkte prova när jag åker till Fuerteventura. Priset var bra (79:-), greppet och dom sitter som gjutna på min hand enda frågetecknet är om dom håller för vatten. Hanskarna kallas för montagehanskar och är nog inte ämnade för vattensport med det är mycket konstmatrial så det borde inte vara nåt problem. Jag får återkomma efter resan och berätta om dom fortfarande håller.

    guppy svarade 17 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ola_p

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 18:55

    Tyskhandskar! 😉

  • bjornen

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 19:05

    Joo, så är det säkert. Jag tänkte först och främst använda dom under en veckas intensiv surfing ?! Vore tråkigt att skaffa sig blåsor så att man inte kan surfa som man önskar. Har inte haft premiären för i år ännu…:blush:

    Ett försök att försvara mig 🙂

  • guppy

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 17:30

    Är det bra fäste på i handflatan. Det måste vara “klibbigt”.

  • ola_p

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 18:11

    @Guppy 373711 wrote:

    Är det bra fäste på i handflatan. Det måste vara “klibbigt”.

    Klibbigt måste det väl inte vara..? Jag har ett par mauimagic (tror jag det är) tyskhandskar, som är nån skinnvariant i handflatan. Använder dem mycket sällan, men dom funkar rätt ok bortsett från att man ser jävulskt tysk ut. 😀

  • davo

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 18:21

    Vad i helvete ska du med handskar till på Fuerte?

  • bjornen

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 19:18

    @Davo 373721 wrote:

    Vad i helvete ska du med handskar till på Fuerte?

    För att smälta in bland tyskarna antar jag. Mitt mål är att se ut så här innan veckan är slut 😉

  • ola_p

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 19:19

    Fiiiiiiifan.

  • wind-lover

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 20:31

    blääääää

    😮

  • guppy

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 21:22

    @Ola_P 373719 wrote:

    Klibbigt måste det väl inte vara..? Jag har ett par mauimagic (tror jag det är) tyskhandskar, som är nån skinnvariant i handflatan. Använder dem mycket sällan, men dom funkar rätt ok bortsett från att man ser jävulskt tysk ut. 😀

    Skinn är säkert ok, men jag köpte nån tunn dykhandske på båtmässan förra året. Det var en ganska hård plast i greppet. Det var helt omöjligt att segla med dom kan jag säga. Om inte handskarna greppar måste man klämma åt med fingrarna som ett svin. Det funkade i typ 10 min.

    Har faktiskt kvar dom, men det var mycket nära att jag lät dom driva mot Danmark.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Billiga sommarhandskar på Jula

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.