Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Billiga tips till surfbuss ägare

  • Billiga tips till surfbuss ägare

    Publicerad av getwet på 22 januari, 2007 vid 12:56

    Såg att Jula nu säljer brandsläckare 2kg pulver för 149kr. Bra och billig investering eftersom de flesta surfbussar är av äldre modelll med lite kablar som börjar bli lite si och så i kvaliten. Väldigt många är också kompletterade med tvivelaktiga tilläggsdragningar…….
    Med andra ord, riktigt bra pris för en släckare till bussen.

    Grej nummer två är en batteriladdare av bästa rang, den monteras i bilen och laddar batterierna (alla surfbussar ska ha två batterier) så fort du kommer till en plats med två hål i väggen. Sparar på batterierna och du har alltid full kräm när du drar iväg. CTEKen är riktigt liten och smidig, sköter sig helt själv och kräver ingen passning.
    CTEK heter den och är en av de bästa som finns i laddarväg. Just nu ett riktigt bra pris på Jula, 489kr.

    Någon resonerade om takboxar i en annan tråd, Jula har nu en som heter cargo för 1495kr, längd 226cm vilket borde ta de flesta blöta segel iaf. Vet inte ett smack om kvaliten men billigt var det.

    santawasasurfer svarade 17 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • canoya

    Medlem
    22 januari, 2007 vid 15:02

    Jag har en sån takbox. Den känns inte jättestabil, men bör ju tåla segelfrakt väl så bra som skidfrakt som jag använt den till. Den öppnas åt sidan, vilket är rätt praktiskt jämfört med de som öppnas i bakkant. Den rymmer riktigt mycket! Jag skulle tro att 5 segel och 5 master inte är några problem så länge längden räcker. Enda felet med sidöppningen är väl att det behöver vara lite avstånd mellan boxen och brädor bredvid eftersom locket tar plats i öppet läge.

    /Håkan

  • henke201

    Medlem
    22 januari, 2007 vid 17:12

    @getwet 361371 wrote:

    Såg att Jula nu säljer brandsläckare 2kg pulver för 149kr. Bra och billig investering eftersom de flesta surfbussar är av äldre modelll med lite kablar som börjar bli lite si och så i kvaliten. Väldigt många är också kompletterade med tvivelaktiga tilläggsdragningar…….
    Med andra ord, riktigt bra pris för en släckare till bussen.

    Grej nummer två är en batteriladdare av bästa rang, den monteras i bilen och laddar batterierna (alla surfbussar ska ha två batterier) så fort du kommer till en plats med två hål i väggen. Sparar på batterierna och du har alltid full kräm när du drar iväg. CTEKen är riktigt liten och smidig, sköter sig helt själv och kräver ingen passning.
    CTEK heter den och är en av de bästa som finns i laddarväg. Just nu ett riktigt bra pris på Jula, 489kr.

    Någon resonerade om takboxar i en annan tråd, Jula har nu en som heter cargo för 1495kr, längd 226cm vilket borde ta de flesta blöta segel iaf. Vet inte ett smack om kvaliten men billigt var det.

    Teamrider för Jula oxå eller? 😀

  • getwet

    Medlem
    22 januari, 2007 vid 18:48

    Bra ide förresten, ska kolla om man får bli det……

  • santawasasurfer

    Medlem
    23 januari, 2007 vid 09:20

    jag har jobbat på Jula och måste säga att CTEK laddaren är förbannat bra.
    en kollega råkade trycka av en sådan släckare inne i varuhuset, kan ju säga att man blir ju bra jävla fövånad hur mycket pulver det är i pulvervarrianten, tog nog 3månader innan allt var borta.
    takboxen går väl diskutera det känns lite “hinkplast” som en del gamla plastjollar från 70talet blir. dock så har jag aldrig varit med om någon reklamation av dem. bara en förbannad jugoslav som hade brutit av sin nyckel i låset och det är ju självklart mitt fel.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Billiga tips till surfbuss ägare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.