Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Billiga våtdräkter?

  • ollefax

    Medlem
    1 april, 2007 vid 14:46

    Tror alla märken av årgångar hit och dit går sönder, blir aldrig klok på’t. Men DL dräckter håller väll bättre, även i sömmar tror jag.

    Jula huset har dräkter tror jag. De bör vara billiga. Har en polare som simmade vansbrosimmet med deras shorty, så de kan ju inte suga helt och hållet.

  • skanepaul

    Medlem
    1 april, 2007 vid 14:47

    Det är väl vida känt att Prolimit har varit dåliga. Dock kör jag själv med Prolimit Assault 5/3 just nu och är helnöjd!

  • walle

    Medlem
    1 april, 2007 vid 15:02

    @henkeman70 373797 wrote:

    Det enda jag tvivlar på är din opartiskhet walle. Din länk till kiteboardskolan.se vittnar om att du hellre ser Mares dräkter ute än PL dräkter. Inte sant?

    Folk som kör med spons känns alltid lite partiska. Särskilt trist är det när sponsfolk underminerar andra återförsäljares produkter/märken genom att slänga ur sig kommentarer som är baserade på hörsägen eller annan transparent statistik.

    jag kör med en Mystic Steamer, spons my ass…
    visst hade jag kört billigare på en mares men jag tyckte mysticen var snäppet värre så jag fick punga ut där.

    Visst har jag deal men betalar gör jag ändå.
    Jag kör med det jag gillar, hypar inte så mycket som andra.

  • skotten

    Medlem
    1 april, 2007 vid 15:11

    you get what you pay for, and leave walle alone hehehe

  • chris99

    Medlem
    2 april, 2007 vid 08:11

    @sourra 373799 wrote:

    Det finns alltid prylar som går sönder. Kasimir hade en Rip Curl-dräkt som fick psoriasis. Jag har en Rip Curl som jag tycker så mycket om att jag har den som pyjamas. Bara för att någon har haft dåliga erfarenheter betyder inte det att andra också kommer ha det. När det talas om havererade våtdräkter talas det ytterst sällan om hur dräkterna har skötts och det torde vara av stor betydelse oavsett vilket märke det handlar om. Ja ni fattar var jag försöker komma. Kolla vad tillverkaren lämnar för garanti.

    Min toktrasiga PL dräkt snoddes ur bilen tillsammans med kites, snowboard, skidor och en golfbag. Good hit!
    Halsen sprack första gången jag tog på mig den. Benen sprack efter ett tags användning. Tror knappast att det beror på hur jag skött dräkten, i detta fall. Värre med torrdräkter då man ska vara lite försiktig med dragkedjan… Kanske hade jag bara turen att limnissen var tinnerhög och missade lite.
    Så vem bryr sig egentligen… 🙂 I’m happy!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Billiga våtdräkter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.