Senaste nytt Forums Vågsurfing Billigt flyg t. Bali

  • Billigt flyg t. Bali

    Publicerad av zaphire på 3 januari, 2006 vid 13:46

    Hur i he… tar man sig dit igen till en billig penning? De flesta jag kollat ligger över tio smarriga tusenlappar, får ju en budget jorden runt resa för de pengarna.

    koste svarade 17 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • yann

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 15:39

    Japp, preliminärbokade en resa igår till Bali, 17 juni – 17 juli. Billigaste jag kunde hitta var för 10 000kr varav ca 2000kr är flygskatt. Tydligen har flygskatten gått upp jättemycket sista tiden.

    När ska du dit och hur länge?

  • danielf

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 15:58

    Känns som om det är värt då att lägga till ett par stopp för några “futtiga” tusenlappar och stanna till i t ex Australien…men flygskatten kanske baseras på hur många flygplatser man passerar?

    Har för mig jag såg biljetter för runt 14 tkr med tre valfria stopp på Kilroy Travel, men det kan ha vart utan skatten.

    Själv sitter jag själv och lurar på en resa, men tycker Bali verkar extrem crowded och tunga vågor, men eftersom jag aldrig vart där, så vet jag juh inte.

  • yann

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 16:51

    Äh, vet inte. Hade hoppats på att ta mig vidare till Sumbawa en sväng denna gången. Har aldrig varit på Bali i Juni/Juli förrut men i September och Mars. Antagligen är det som mest crowd i Juli. Fast surfar man Åsa nuförtiden är man van vid crowd och vet hur den ska hanteras… :cool2:

    Men visst, kombinationen av tunga vågor och crowded på en del spots gör det läskigt ibland men tycker ändå att prisläget, kvalitén på vågorna och viben i helhet gör att Indo väger tyngre än något annat resmål för min del.

    En annan grej med Indo är att det är så billigt att om man stannar ett tag “sparar” man pengar mot att t.ex. uppehålla sig i Australien så man kan inte bara jämföra flygpris rakt av.

  • zaphire

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 17:03
    DanielF wrote:
    Känns som om det är värt då att lägga till ett par stopp för några “futtiga” tusenlappar och stanna till i t ex Australien…men flygskatten kanske baseras på hur många flygplatser man passerar?

    Har för mig jag såg biljetter för runt 14 tkr med tre valfria stopp på Kilroy Travel, men det kan ha vart utan skatten.

    Själv sitter jag själv och lurar på en resa, men tycker Bali verkar extrem crowded och tunga vågor, men eftersom jag aldrig vart där, så vet jag juh inte.

    Det sjyssta med Bali är att det finns en hel del bryt med varierande svårighetsgrad. Antagligen är UluWatu mest känt men det bryter över jävligt vass botten, men andra mildare bryt är det gott om. Jag hyrde en Mc för 20sek om dan och drog runt för att kolla läget. Dreamland är milt som sammet. På grund av terror-attentaten är det antagligen inte extremt sönderturistat så det finns vågor ingen hökar över.

  • zaphire

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 17:15
    Yann wrote:
    Japp, preliminärbokade en resa igår till Bali, 17 juni – 17 juli. Billigaste jag kunde hitta var för 10 000kr varav ca 2000kr är flygskatt. Tydligen har flygskatten gått upp jättemycket sista tiden.

    När ska du dit och hur länge?

    Det måste ju gå att hitta nån resa från runt 8000, men det går ju inte att hitta rätt i allt skit som finns på nätet. Satt faktiskt och kolla resor på svt:s (eller tv4) text-tv o hitta en del billiga till Bali.
    Inget bokat i almanackan om när jag drar dit får kolla när det finns tid till det (tyvärr). Men när jag drar så blir det för några månader på vågorna.

  • adde

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 17:22
    zaphire wrote:
    Det sjyssta med Bali är att det finns en hel del bryt med varierande svårighetsgrad. Antagligen är UluWatu mest känt men det bryter över jävligt vass botten, men andra mildare bryt är det gott om. Jag hyrde en Mc för 20sek om dan och drog runt för att kolla läget. Dreamland är milt som sammet. På grund av terror-attentaten är det antagligen inte extremt sönderturistat så det finns vågor ingen hökar över.

    Jag var där i oktober, kom 4 dagar efter senaste bomben. Inte för crowded alls (men jag kan ju inte heller jämföra med nått då jag inte varit där tidigare).

    Vi la 15 kkr för bali-NZ-thailand med Quantas. På plats går man ju fan plus, så billigt är det…

    /adde

  • par

    Medlem
    4 januari, 2006 vid 08:01

    ring till resebyråerna istället för att klicka runt på nätet. Man tjänar tid på det jämfört med att svärande klicka runt på alla sajter!

  • koste

    Medlem
    16 september, 2006 vid 21:19

    http://www.luftgrop.se
    Öppna 10 fönster och sök, om man åker ut på en tisdag och tillbaka på en torsdag så gick det lös på 7000:- Malaysian Air har bäst priser just nu.
    Sticker den 19:e sept, några fler som är på väg?

    http://www.wannasurf.com/spot/Asia/Indonesia/Bali/index.html bra sida med karta på “alla” ett 30-tal surfspots kategoriserade och en del med foton.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Billigt flyg t. Bali

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.