• dalen

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 19:53

    Kolla med Sam!! Han kan nog berätta allt du behöver veta. Jag har ett par nästan helt nya till någon som önskar.

  • zo0

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 19:56

    jag hade nog passat mej för sånna tror jag..

  • dalen

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 10:22

    Bilder på wipika bindningen och en nästan full party back!

  • psychonauten

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:05

    @wigggo 386235 wrote:

    Hej
    Någon som har erfarenhet av att åka med “wakeboard” bindningar eller liknande?
    :confused2:

    Eftersom jag åkt mycket wakeboard innan så störde jag mig rätt tidigt på att tappa brädan, att inte få rejält bett i skäret och flaxig bräda, så nu harjag börjat köra med bindingar. Det passar min åkstil bättre! mer grepp, stabilare landningar och mer pop. Men man ska ha klart för sig att det är lite farligare för knän och annat eftersom man inte lossnar vid en hård krash. ska man ut å o prova kiteloops för första gången eller andra galenskaper ska man nog inte göra det med bindningar på fötterna 😉
    kör med ett par LF prosuction wakebindningar från -95 säkert. då hade man inte en tanke på att dmo skulle va öätta att ta på.. såå.. ja det tar väl nån minuts plaskande och drivande innan man e upp och iväg. men det e det värt.

  • neven

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:07

    Jag fick bra info om bindningar när jag frågade en annan gång.

    Kolla denna tråd: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48681

  • unhooked

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 14:30

    @psychonauten 386382 wrote:

    Men man ska ha klart för sig att det är lite farligare för knän och annat eftersom man inte lossnar vid en hård krash. QUOTE]

    du ska lossna från bindningarna!!! annars är det något fel med dina eller så är du så hardcore att du knytigt dem så hårt att du inte flyger av.

  • psychonauten

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 14:54

    @Unhooked 386438 wrote:

    @psychonauten 386382 wrote:

    Men man ska ha klart för sig att det är lite farligare för knän och annat eftersom man inte lossnar vid en hård krash. QUOTE]

    du ska lossna från bindningarna!!! annars är det något fel med dina eller så är du så hardcore att du knytigt dem så hårt att du inte flyger av.

    Jotack, jag har lossnat från dom när jag kört wake, men det sker inte utan att man funderar påifall utvalda kroppsdelar och utrustning fortfarande är hela..

  • samhansson

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 18:31

    bindningar förstör ditt liv, har inte kitat eller krökat på 3v

    kör un-strääpt

  • kasimir

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 19:56

    Grymma bilder Sam, ska själv börja köra snowskate istället för snowboard.
    Bindningar vill dig bara illa.

  • betbangan

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 20:20

    Har också funderat på wakebindningar. Är det inte jäkligt struligt och ligga där i vattnet, ha koll på draken, komma in i bindningen utan att få rotation i vattnet??

  • yann

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 21:18

    Inte testat så mycket än men för mig är det jobbigare att komma ur bindningarna. Komma i dom är lugnt när man har såpat dom. Någon som har något tips på hur man kommer ur smidigare? Kör LF Union.

  • unhooked

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 06:27

    @Yann 386591 wrote:

    Inte testat så mycket än men för mig är det jobbigare att komma ur bindningarna. Komma i dom är lugnt när man har såpat dom. Någon som har något tips på hur man kommer ur smidigare? Kör LF Union.

    det är ju lätt att komma ur bindningar. när du ska komma ur dem gör du såhär:
    -sakt ned farten så att du ligger i vattnet
    -hooka ur
    -placera bommen ovanför huvet så att du sjunker i stående position
    -när brädan nuddar bottnet så trycker du ifrån som om du skulle hoppa
    -vips du är ute ur bindningarna

  • ollefax

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 07:15

    Surfstore.se har ett par BEST-bindningar hemma (om de inte är sålda redan)

  • yann

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 07:20

    @Unhooked 386634 wrote:

    det är ju lätt att komma ur bindningar. när du ska komma ur dem gör du såhär:
    -sakt ned farten så att du ligger i vattnet
    -hooka ur
    -placera bommen ovanför huvet så att du sjunker i stående position
    -när brädan nuddar bottnet så trycker du ifrån som om du skulle hoppa
    -vips du är ute ur bindningarna

    Fiffigt! Skall testas men det känns som om dom sitter jäkligt hårt. Kör med dom på det näst lösaste (näst yttersta hålen). Det lösaste känns lite för sladdrigt för då blir gummistrapsen aldrig riktigt spända när foten är i. Har stl 43 och Large på bindningarna.

  • curry

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 07:37

    @Yann 386640 wrote:

    Fiffigt! Skall testas men det känns som om dom sitter jäkligt hårt. Kör med dom på det näst lösaste (näst yttersta hålen). Det lösaste känns lite för sladdrigt för då blir gummistrapsen aldrig riktigt spända när foten är i. Har stl 43 och Large på bindningarna.

    om du inte kommer ur genom att hoppa bara kan du flicka till kiten lite så flyger du ur.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.