Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bindningar från CWB

  • kasimir

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 16:16

    Ser ju sjukt klumpigt ut.

  • walle

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 16:17

    det var någon på http://www.kiteforum.com som körde med ett par sådana…
    sök på wakebindings så hittar du säkert inlägget.

    Nackdelen e väl att dom blir tyngre än vanliga bindningar.

    Jag tycker du ska testa ett par “Escalades” från LF i stället, 20% lättare än dom lättaste på marknaden och superenkla att ta på sig med en hand, dessutom jevla bra dämpning…

  • bohm

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 08:11

    Vad ska man ha för storlek? Vad har du, och hur stora fötter har du? Jag har ca 41 i skor, funkar M då?

  • walle

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 19:19

    jag har 41-42 men köpte “L”

    tror du kan ha “M” också… fast dom klämmer åt rätt bra på tårna/fram på foten.

    dom är lätta att gå i så vill du sitta stenhårt ta “M” vill du sitta något lösare ta “L”

    Låg fot = “M”
    Hög fot = “L”

  • unhooked

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 21:52

    @walle 395808 wrote:

    Jag tycker du ska testa ett par “Escalades” från LF i stället, 20% lättare än dom lättaste på marknaden och superenkla att ta på sig med en hand, dessutom jevla bra dämpning…

    escaladesen är grymma men walle du har läst för mycket på säljsiter och åkt för lite med bindnignarna. man sätter inte på sig dom med en hand, dom är ganska klumpiga att få på sig speciellt när du behöver snöra upp dem efter en feeetingkrasch. unions är lättare att få på sig!!

    jag tycker inte escaladesen är lättare än unions iallafall inte när dom är blöta, snarare motsatta men fördelen med escaladesen är att dom sitter å jävla bra på foten å ger sjuuukt bra kontroll på brädan, speciellt 06: orna (07 är lite mjukare). Unionsen ger inte riktigt samma kontroll på brädan

    (har kört unions, escalade 06 å 07)

    dedära va mina 50 öre

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bindningar från CWB

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.