Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik på lördag

  • electric

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 12:04

    … och det kommer nog att funka även på Farstanäs (säger jag väldigt tyst).

    /Lars

  • kiropraktorn

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 16:39
    Electric;687512 wrote:
    … och det kommer nog att funka även på Farstanäs (säger jag väldigt tyst).

    /Lars

    Man måste väl vara medlem i Södertäljes vindsurfingklubb för att komma ner till vattnet ? Jag undrar för jag har flyttat och skulle kunna tänka mig att gå med i klubben. Jag har dock ändå några mil dit så jag skulle vilja testa stället innan jag går med.

    Mvh Urban

  • electric

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 17:49
    Kiropraktorn;687532 wrote:
    Man måste väl vara medlem i Södertäljes vindsurfingklubb för att komma ner till vattnet ? Jag undrar för jag har flyttat och skulle kunna tänka mig att gå med i klubben. Jag har dock ändå några mil dit så jag skulle vilja testa stället innan jag går med.

    Mvh Urban

    Ja, man måste vara medlem. Du finner alla fakta på http://www.telgesurf.se , inkl telnr, bl a till mig och Hanlar (som också satsar på Farstanäs på lördag). Om du SMS-ar (eller PM-ar) mig ditt tel (jag har tappat bort ditt) så kan jag kontakta dig om/när vi drar dit, så kan du testa. Men precis som vad gäller andra ställen så hänger allt på vinden. Förra året körde jag där med full behållning ca 15 ggr, men vissa år har det bara blivit en handfull. Det beror på att vid S-SV så är Fituna bättre – men nu när det blir jobbigt att surfa där så blir det nog så att man ibland hellre åker till Farstanäs trots lite sämre förhållanden där. Men som jag berättat många gånger så är det på VSV-V som Farstanäs verkligen kommer till sin rätt – eftersom Fituna inte funkar alls då.

    /Lars

  • kiropraktorn

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 06:28
    Electric;687535 wrote:
    Ja, man måste vara medlem. Du finner alla fakta på http://www.telgesurf.se , inkl telnr, bl a till mig och Hanlar (som också satsar på Farstanäs på lördag). Om du SMS-ar (eller PM-ar) mig ditt tel (jag har tappat bort ditt) så kan jag kontakta dig om/när vi drar dit, så kan du testa. Men precis som vad gäller andra ställen så hänger allt på vinden. Förra året körde jag där med full behållning ca 15 ggr, men vissa år har det bara blivit en handfull. Det beror på att vid S-SV så är Fituna bättre – men nu när det blir jobbigt att surfa där så blir det nog så att man ibland hellre åker till Farstanäs trots lite sämre förhållanden där. Men som jag berättat många gånger så är det på VSV-V som Farstanäs verkligen kommer till sin rätt – eftersom Fituna inte funkar alls då.

    /Lars

    Låter bra ! Jag sms:ar dig.
    Mvh Urban

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 08:14

    Jag borde kanske jobba jobba men……. work is for pople who don`t surf! Jag dyker upp vid 12-rycket om prognosen står sig.

  • mexi_

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 14:40

    Vi har lite vårstädning i området som jag ska försöka att smita ifrån så att jag är nere till 13-tiden…

  • hanlar

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 21:25
    Kiropraktorn;687571 wrote:
    Låter bra ! Jag sms:ar dig.
    Mvh Urban

    Klart du ska med! Det är ju som Lars säger, Fituna är ju såklart bättre vindmässigt. MEN – riggning och parkering är i toppklass. Gräs och 10-20 meter till vattnet, tom bättre än Haga ;). Får vi bara aningen väst i vinden så kommer det nog bli kanon. Ses imorn.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.