Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda idag Lördag 28

  • Björlanda idag Lördag 28

    Publicerad av ingen på 28 september, 2008 vid 09:50

    Ryktet säger att det skall vara bra på NV i björlanda men jag har aldrig varit där.

    Hade varit kanon om man vet att det är någon/några andra där som kan peka ut ev stenar. jag kan ju ta bilen och åka dit också och se om det är några andra där…

    Annars får det bli fiskebäck, bara hoppas att vinden håller i sig, blåser fina 12 på Råö nu.

    TT är det alltid bra?
    tycker det är mycket snack om det, är det inte bara lera och sjögräs? 🙂

    sea_surf svarade 15 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Knatte

    Gäst
    28 september, 2008 vid 11:17

    @Ingen 503213 wrote:

    Ryktet säger att det skall vara bra på NV i björlanda men jag har aldrig varit där.

    Hade varit kanon om man vet att det är någon/några andra där som kan peka ut ev stenar. jag kan ju ta bilen och åka dit också och se om det är några andra där…

    Annars får det bli fiskebäck, bara hoppas att vinden håller i sig, blåser fina 12 på Råö nu.

    TT är det alltid bra?
    tycker det är mycket snack om det, är det inte bara lera och sjögräs? 🙂

    NV kan funka skapligt i Björlanda även om väst är bästa riktningen.. Allt från SV-NV är klart körbart där..

  • challq

    Medlem
    28 september, 2008 vid 14:08

    Sneakar in en liten offtopic-fråga här. 🙂 (hoppas det är ok)
    Hur är det att surfa när man är lite småsjuk?
    Jag har nog dragit på mej en förkylning med lite febertendenser & liiite halsont.
    Är det helt idiotiskt att ge sej ut i 13 gradigt vatten, eller kan det tvärtemot hjälpa mej att bli av med förkylningen?
    Väntade med att surfa idag, men tänkte prova lite i Apelviken i morgon.

  • Knatte

    Gäst
    28 september, 2008 vid 14:31

    @challq 503237 wrote:

    Sneakar in en liten offtopic-fråga här. 🙂 (hoppas det är ok)
    Hur är det att surfa när man är lite småsjuk?
    Jag har nog dragit på mej en förkylning med lite febertendenser & liiite halsont.
    Är det helt idiotiskt att ge sej ut i 13 gradigt vatten, eller kan det tvärtemot hjälpa mej att bli av med förkylningen?
    Väntade med att surfa idag, men tänkte prova lite i Apelviken i morgon.

    Jag hade nog inte surfat om jag var småkrasslig….:wink: Det kan bli rätt illa om man har otur, i alla fall om man har feberkänningar:crazy:

  • challq

    Medlem
    28 september, 2008 vid 14:36
    Knatte;503243 wrote:
    Jag hade nog inte surfat om jag var småkrasslig….:wink: Det kan bli rätt illa om man har otur, i alla fall om man har feberkänningar:crazy:

    Okej… Får se ifall jag offrar mej i vetenskapligt syfte i morgon.
    Har ju ändå inget jobb att sköta, och förkylningar kan ju sitta i ett bra tag, det värsta som kan hända är väl att jag missar lite surfdagar, eller dör. 😀
    Får se hur jag mår imorgon. Har märkt att jag blir andfådd (anfådd?) lite lättare än vanligt så jag tror att uthålligheten kommer svikta lite. Fast kan ju bero på att jag inte motionerat eller rört mej speciellt mycket på 2 månader också. :santa:

  • Knatte

    Gäst
    28 september, 2008 vid 14:40

    @challq 503245 wrote:

    Okej… Får se ifall jag offrar mej i vetenskapligt syfte i morgon.
    Har ju ändå inget jobb att sköta, och förkylningar kan ju sitta i ett bra tag, det värsta som kan hända är väl att jag missar lite surfdagar, eller dör. 😀
    Får se hur jag mår imorgon. Har märkt att jag blir andfådd (anfådd?) lite lättare än vanligt så jag tror att uthålligheten kommer svikta lite. Fast kan ju bero på att jag inte motionerat eller rört mej speciellt mycket på 2 månader också. :santa:

    Eller i klartext, så kan du få inflammation i hjärtat om du anstränger dig och har feber….:shocked:
    Men lite snuva är inga problem att surfa i. Tror mest att det är feber som kan vara farligt..

  • challq

    Medlem
    28 september, 2008 vid 14:52
    Knatte;503247 wrote:
    Tror mest att det är feber som kan vara farligt..

    Hjärtinflammation låter som nåt man borde undvika.
    Får väl ta fram rumptermometern imorgon innan jag ger mej av då. 😉
    Bara så obehagligt att föra in, får alltid en :shocked:-känsla.
    Ingen som vet var man kan köpa en billig temp-tagare som man inte behöver föra in på så intima ställen? :smirk:
    Apoteket har ju, men de är ganska dyra så som jag minns det.
    Ska ju möjligtvis till Ge-Kås (Net On Net) imorgon, de kanske har?
    Nu gick den här tråden jälvigt mycket offtopic, får ursäkta, kanske borde skapat en ny tråd i alla fall.
    (fast tråden är väl hyffsat passé i vilket fall så hoppas det kanske inte gör för mycket när allt kommer omkring)

    Ändring:
    Hittade en termometer på apotekets hemsida som inte var så dyr trots allt. 🙂
    Ändring #2:
    Nu när jag ändå har förstört tråden, kan jag väll göra lite “reklam” för min tråd i Foto&Video där jag behöver lite feedback på ett kameraköp.
    Det gynnar ju er i slutändan genom att jag antagligen kommer knäppa några bilder från stranden. 😉 Någon kamerakunnig kunde väl vara lite snäll och ge lite hjälp.
    Ändring #3:
    Tack för svaren knatte och sea_surf! Ska ta det försiktigt i morgon och undvika vattnet vid feber. 🙂 Ni kan precis ha räddat livet på mej… typ. 😀

  • sea_surf

    Medlem
    28 september, 2008 vid 14:59

    Feber (dvs >37,5 i morgontemp innan man varit uppe och rört på sig) innebär ingen idrott alls. Feberfri men hängig innebär högst 70% av maxpuls i belastning (dvs helt ok att segla måttligt). Då är du på säkra sidan.
    Ser ju ut att komma vind till nästa helg också, trist och missa det!
    Årehälsning
    Christer
    @challq 503237 wrote:

    Sneakar in en liten offtopic-fråga här. 🙂 (hoppas det är ok)
    Hur är det att surfa när man är lite småsjuk?
    Jag har nog dragit på mej en förkylning med lite febertendenser & liiite halsont.
    Är det helt idiotiskt att ge sej ut i 13 gradigt vatten, eller kan det tvärtemot hjälpa mej att bli av med förkylningen?
    Väntade med att surfa idag, men tänkte prova lite i Apelviken i morgon.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda idag Lördag 28

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.