Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Blekinge!! Var???

  • martink

    Medlem
    3 april, 2003 vid 07:47

    Snodde följande spot beskrivning från OWC
    *******************************
    Lindö udde
    Bästa vindriktningar: SO-S-SV
    Vågförhållanden: mast höga om det får blåsa på ett t
    Allmän beskrivning: Kanon ridvågor om det blåser hård syd som vrider till väst. Vid sydlig kuling blir här bängavågor.
    Vägbeskrivning: E22 Listerby korset mot kuggeboda, kör igenom byn, skylt vänster Lindö, följ vägen ända ut över färist och igenom grind (stäng grinden) tag vänster och kör ända ut till vattnet.
    *********************************************
    Torhamns udde
    Bästa vindriktningar: Väst till Nordost
    Vågförhållanden: Plattvatten till 2-3 m
    Allmän beskrivning: Vid syd till väst kör man på insidan av udden vid Torhamns badplats/hamn. Här är väldigt vindsäkert sommartid av nån jä… anledning. Här kan lätt blåsa 12-15 medans det 2 mil längre bort bara blåser 6-8 m/s. Här gäller dock bara plattvatten med delvis krabb sjö. Vid ost till nordost åker man längst ut på udden, vid rätt förhållanden så rullar det in riktigt bra. T.o.m vanliga vågsurfare har prövat lyckan här. (Obs. längs ut på udden är det naturreservat.Respektera det!)
    Vägbeskrivning: Från E22, 2 mil öster om Karlskrona följ skyltning mot Torhamn.
    **********************************

    Det brukar även funka att surfa ute på verkö, funkar bäst på ostlig vind
    samt ute vid saltö badplatts, bäst vid SV-S-SO tror jag?

    /Martin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 april, 2003 vid 13:14

    Var uppe och jobbade en vecka i Karlshamn för några år sedan, tog med mig brädan på vinst eller förlust. Fick 3 kanondagar på Lindöudde, det var mäktiga vågor. Ligger iof utanför Ronneby men det är inte så långt att köra från Karlskrona max 30 min.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Blekinge!! Var???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.