Taggad: 

  • jlhp

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 12:54

    @Pappasurf 719982 wrote:

    Kommer hem stressad och kör in bilen i garaget. Tycker det prasslar till under bilen, när jag kliver ur så börjar min oro tillta.. Mycket riktigt, ett segel Ligger i perfekt linje med höger sidas hjul. Överkört längs hela och nu fastnaglat av både fram- och bakhjulet. Bara att sakta backa ut igen med darrande underläpp.

    För några år sedan tog jag inte med alla grejerna till surfet, lämnade bla en bräda och en mast på garagegolvet av ngn anledning. Efter surfet backar jag som vanligt glad i hågen in bilen i garaget… Den glada hågen förbyttes dock snart i kalla kårar då ett konstigt krasande ljud uppstod varpå backandet skyndsamt avbröts. Däckmönstret syntes sedan som avtryck genom boardbagen på kanten/botten av brädan men konstigt nog ingen skada! Masten klarade också överkörningen. Både brädan och masten är still going strong 🙂

  • pataba

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 16:53

    Jag skulle bygga lite epoxibrädor i början av 2000-talet. Första försöket la jag ned en massa timmar på att forma och slipa frigoliten. Sedan la jag på ett lager glasfiber och epoxi och slängde in brädan i vakuum-påsen. Satte igång min lilla hemgjorda vakuum-pump (kylskåpskompressor)…vänta…vänta…vänta. Äh, det läcker överallt så jag springer runt och tätar påsen som en tok. Tycker jag får till det rätt bra så jag går och lägger mig. Glad i hågen springer jag ut till garaget dagen efter för att upptäcka att jag just tillverkat en stor ful formstabil banan. Vakuumet blev lite för bra så den sög helt enkelt sönder frigoliten.

  • creative

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 20:22

    Jag råkade packa fel mast senaste resan till Gnarloo. Tog min 430 stm mast istället för 400 rdm. Snopet när jag skulle rigga första dagen. Tur att man kunde låna!

  • murb

    Medlem
    4 januari, 2014 vid 08:22

    Jag glömde att handbromsen var dålig när jag skulle låsa upp bommen till surfklubben och har nu en bucklig motorhuv.

  • jesper-b

    Medlem
    4 januari, 2014 vid 13:19

    Tja i förrgår gick jag upp hyfsat tidigt, frullade, tog brädan, dräkten, dojorna och handskarna och åkte ner för soluppgångssurf Torö. Riktigt fin progg med 2 meter och avtagande svag vind. Väl nere tog jag det lungt, gick på dass, drack lite kaffe. Vaxade brädan och så på med dräkten…. vad tunn den kändes, måste börja bli sliten, konstigt nätan ny… fiskade efter huvan med armen… huvan… vad f-n. Jag hade av misstag tagit min vindsurfdräkt på 5.3 utan huva istället för min 6.5.4 surfdräkt med huva.. Ingen hade reservhuva liggande så det blev lite snack på stranden och avnjuta surfet tittandes. RIKTIGT fint. Hem till fortfarande sovande familj. Kände mig lite löjlig.

    OK, det var i princip lika bra idag, lite mindre men stundom riktigt glasigt. Således ingen skada sked i det lite större sammanhanget, dvs denna eviga Toröhöst som bara fortsätter och fortsätter. Fasen sedan slutet av oktober har det fanemej varit nästan kontinuerlig surf eller vindsurf. Verkar inte ta slut heller!

    /JB

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.