Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende i Växjö i "sommar"

  • Boende i Växjö i "sommar"

    Publicerad av johan_m på 19 april, 2008 vid 08:15

    Jag har fått ett erbjudande om sommarjobb i Växjö från ca första halvan av maj och ca 2mån framåt.

    Jag undrar därför om nån har nåt bra tips på boende i området, eller kanske själv har nånting som ni vill hyra ut i Växjötrakten till mig och min lilla hund under den perioden?

    Om det löser sig så ses vi på södra sveriges spots i sommar.

    johan_m svarade 16 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • hanko

    Medlem
    19 april, 2008 vid 11:49

    @Johan_M 459368 wrote:

    Jag har fått ett erbjudande om sommarjobb i Växjö från ca första halvan av maj och ca 2mån framåt.

    Jag undrar därför om nån har nåt bra tips på boende i området, eller kanske själv har nånting som ni vill hyra ut i Växjötrakten till mig och min lilla hund under den perioden?

    Om det löser sig så ses vi på södra sveriges spots i sommar.

    Hej..

    Från mitten juni–tom Augusti ska det inte vara problems med att hyra studentboende i andra hand för en mkt billig peng!

    Jag vet om några som kanske hyr ut uppe på Campus (Universitet)

  • stewen

    Medlem
    19 april, 2008 vid 18:57

    Flytta till Växjö på sommaren. hehe den var ny för mig=)
    På sommaren finns två stadier i Växjö. Antingen regnar det hela tiden eller så är det fint men då är det så varmt, fuktigt och kvavt att man bara ligger hemma och kippar efter andan.

    Sa jag att oavsett stadie är det konstant vindstilla=) Skulle dock helvetet frysa till is och det skulle blåsa blir det så choppigt och byigt att man både måste ha njurbälte och segel med vindregister ifrån 4 – 20 m/s

    Välkommen till surfparadiset Växjö!:cool2:

    PS: Hänkö har en klar poäng med Campus. Alla studenter flyttar hem på sommaren så andrahandsuthyrningar finns det gott om

  • johan_m

    Medlem
    20 april, 2008 vid 11:57

    Jo de kanske inte är så vanligt att flytta till Växjö för sommarjobb, men det måste va bättre än typ Lycksele eller nån annan stans i norrlands inland, även om jag kanske mest tänke mig att från växjö så är det ca 10mil till en masa superbra spots.

    Jo jag har tänkt på det där med andrahandsuthyrningar på campus, men då jag ska böjra jobba så tidigt första halvan av maj, dvs typ 1mån innan de flesta studenter åker hem för sommaren så funkar inte det nå bra.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende i Växjö i "sommar"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.