Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport boende maui?

  • boende maui?

    Publicerad av herodude på 12 juni, 2006 vid 23:03

    jaa jag har sökt sökt sökt och sen så sökte jag lite till men hittar inte det jag letar efter…

    jag och en polare planerar att stanna 90 dagar ungefär,

    billigast blir väll banana bungalow? men om man vill gå upp lite i pris och hyra ett cottage eller studio, är det någon som har något att rekommendera? billigt med bra läge är egentligen det vi bryr oss om….

    kine svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • remote

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 23:50

    jag ar pa maui just nu pa banana, billigt och kanske inte top notch men funkis… billigare an sa blir det nog inte heller… jag promenerade runt lite i morse och det finns lagenheter och dyl som gar att hyra, ingen aning om pris och jag kommer nog inte kolla efter heller.. ,-) borja med att bo har nagon vecka eller tva och fixa boende nar ni hittat ert lage kanske?

  • herodude

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 14:29
    Remote wrote:
    jag ar pa maui just nu pa banana, billigt och kanske inte top notch men funkis… billigare an sa blir det nog inte heller… jag promenerade runt lite i morse och det finns lagenheter och dyl som gar att hyra, ingen aning om pris och jag kommer nog inte kolla efter heller.. ,-) borja med att bo har nagon vecka eller tva och fixa boende nar ni hittat ert lage kanske?

    de har både en stor sovsal och lite större rum där eller?

  • kine

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 14:40

    Kuau plaza har jag bott de två gånger jag varit på Maui, senast våren 2005. Det ligger mellan Paia och Ho’okipa, bra priser (men då har vi varit 4 och 5 personer) och bra läge men det har blivit ganska slitet. Maila Ken Yamamoto på kuauplaz@aloha.net och fråga om priser.
    aloha henka

  • herodude

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 17:24
    kine wrote:
    Kuau plaza har jag bott de två gånger jag varit på Maui, senast våren 2005. Det ligger mellan Paia och Ho’okipa, bra priser (men då har vi varit 4 och 5 personer) och bra läge men det har blivit ganska slitet. Maila Ken Yamamoto på kuauplaz@aloha.net och fråga om priser.
    aloha henka

    heerligt ska absolut kolla upp det, vad är det för typ av boende typ stuga, lägenhet eller liknande?

  • remote

    Medlem
    14 juni, 2006 vid 21:41
    Herodude wrote:
    Remote wrote:
    jag ar pa maui just nu pa banana, billigt och kanske inte top notch men funkis… billigare an sa blir det nog inte heller… jag promenerade runt lite i morse och det finns lagenheter och dyl som gar att hyra, ingen aning om pris och jag kommer nog inte kolla efter heller.. ,-) borja med att bo har nagon vecka eller tva och fixa boende nar ni hittat ert lage kanske?

    de har både en stor sovsal och lite större rum där eller?

    det finns enkelrum, dubbelrum och dorms(med fyra sangar i varje)… enkelrummen med dubbelsang ar nog storst…

  • flowboy

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 11:15

    Bo på Banana Bungalow!
    Billigt o så träffar man roligt folk från hela världen…
    När vi var där för 1 1/2 år sedan brukade snubben som äger stället komma dit “hög på POT” o berätta om vad som händer med Norden då golfströmmen försvinner…. Kul kille det där…..
    Dock måste man ha bil för att ta sig till Kanaha beach park eller Hoókipa eller vart man vill surfa….
    /R

  • kine

    Medlem
    19 juni, 2006 vid 10:56

    tja,
    det är lägenheter. jag har bara bott i dem med 2 sovrum där man bor 4-6 pers men det finns mindre lägenheter oxå där det har bott 2 personer när vi varit där. sist betalade vi ca 400 USD/näsa för 16 dagar och då hade vi 2 stora lägeneheter på 9 pers.

    det finns en sjysst gård där man kan grilla och det är ca 100m ner till vattnet där det går att vågsurfa om man har hygglig koll. stället ligger precis vid Mamas Fish House.

    men som sagt, det är slitet nu men ok om man ska dit och surfa och vill ha tak över huvudet och nånstans att laga mat.

    Maui är så grymt! vi håller på och planerar för att åka tillbaks vi oxå men det blir först nästa höst, som det ser ut.

    Vi har hyrt bil av Manaloha rent a car, jävligt risiga bilar men det är å andra sidan skönt så behöver man inte oroa sig. killen (sergio) har varit kanonbra när något hänt sen är det bra priser. så länge man vill åka från A t B så funkar hans bilar bra. bara ett ekonomitips.

    Trevlig resa!
    Aloha Henrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport boende maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.