Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boendetips i tarifa????!!!! Samt generella tips på tarifa önskas!!!

  • Boendetips i tarifa????!!!! Samt generella tips på tarifa önskas!!!

    Publicerad av ernie-mccracken på 18 mars, 2010 vid 08:59

    Kära Surfvänner!

    Åker till Tarifa i juni (18e 😀 27e Juni 2010) och jag letar efter en lägenhet för 4 personer i själva staden Tarifa. Kan någon med erfarenhet eller idéer återkomma snarast? Även andra råd och tips är välkomna!!!

    Om någon av Er åker ner under dessa dagar så ropa!!

    Hoppas på svar så snart som möjligt!

    :laugh:Önskar Er alla mycket vind!:laugh:

    lukeskywalker svarade 13 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gustav-s

    Medlem
    25 mars, 2010 vid 08:50
    Ernie McCracken;602164 wrote:
    Kära Surfvänner!

    Åker till Tarifa i juni (18e 😀 27e Juni 2010) och jag letar efter en lägenhet för 4 personer i själva staden Tarifa. Kan någon med erfarenhet eller idéer återkomma snarast? Även andra råd och tips är välkomna!!!

    Om någon av Er åker ner under dessa dagar så ropa!!

    Hoppas på svar så snart som möjligt!

    :laugh:Önskar Er alla mycket vind!:laugh:

    Prata med folk på de olika centrena, de brukar kunna hjälpa till med boende. Vet att Club Mistral kunde tipsa om lägenheter att hyra.

    /Gustav

  • cardeac76

    Medlem
    22 april, 2010 vid 07:32

    Åk ner och ta in på ett hostel första natten, behöver inte boka i förväg. Fråga runt i surfshopparna om lägenheter. Borde inte vara några problem att få tag i något i den storleken ni söker. Jag jobbade där i 6 månader för några år sedan, härligt ställe att spendera sommaren på. Hoppas ni har tur med vinden och att levanten från medelhavet ligger på ordentligt. Om ni vill ha vågor så fundera på att besöka Canos De Mecka, en bit att åka men grymma vågor när det har blåst några dagar i tarifa samt Bolonia som är nästa vik efter las dunas. Om det blåser väldigt mycket, 25 ms + så åk till bolonia. Inte lika choppigt samt oftast några m/s mindre. Går också att surfa i Tarifa stad, speedstrippen ligger där samt wc tävlingarna i wave gick precis till vänster om fortet den sommaren jag var där. Verkar något farligt dock då det finns risk att bli av med alla grejer om man inte vet vad man gör. Vet inte hur det är nu men senast jag var där så höll hela stället på att tas över av kitare. Tror det finns ganska kraftiga avspärrningar dock.

    /Claes

  • gustav-s

    Medlem
    22 april, 2010 vid 11:46
    cardeac76;607905 wrote:
    Vet inte hur det är nu men senast jag var där så höll hela stället på att tas över av kitare. Tror det finns ganska kraftiga avspärrningar dock.

    /Claes

    Va nere förr förra sommaren och redan då var majoriteten kajtare. Man får hålla lite uppsikt runt omkring eftersom det är många skolor som kör kurser på stränderna, i alla fall i Valdevaqueros (stavning?) och bra många som inte har koll på vad som händer. Fick ducka och kasta mig av brädan både en och två gånger.

    En dag var till och med polisen nere på stranden och försökte få vindsurfare och kajtare att hålla sig på respektive sida om de utsatta bojjarna som delar av stranden i områden som ska skilja oss åt.

    /Gustav

  • markan

    Medlem
    25 april, 2010 vid 15:06

    I nästa nr av tyska Surf skulle dom ha ett resereportage om “europas surfhuvudstad” Tarifa. 😉 Ska dit i Juli.

  • ernie-mccracken

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 06:33

    Endast en kort rad för att tacka för tipsen och varnigar. Mycket uppskattat!!

    Kommer att lägga upp lite bilder vid hemkonst.

  • lukeskywalker

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 15:34

    Det finns fin sportklättring på sandsten i området, norr om playan…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boendetips i tarifa????!!!! Samt generella tips på tarifa önskas!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.