Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bojkotta amatörerna på deadmankitesurfing.co.uk

  • Bojkotta amatörerna på deadmankitesurfing.co.uk

    Publicerad av davids på 29 juli, 2009 vid 07:43

    Förra veckan fick jag ett e-mail från en polare som hade sett en av mina foton på första sidan av deadmankitesurfing.co.uk. Bilden var till “New Handle Pass Mens Hood” btröjan. Ganska märkligt då bilden de använt har jag inte skickat till någon förutom några åkare (bla åkaren på bilden)

    Hur som helst var det ju kul och jag maila dem och fråga hur dem fått tag på den men även att det gick bra att använda den. Dock hade det vart schyst att skicka över en t-shirt eller två som lite promo för att dem använt(utan upphovsmannens tillåtelse)/använder min bild.

    1 timme senare då jag skulle visa det för en kompis hade dem tagit bort min bild och 1 vecka senare idag fortfarande inte fått nåt svar. Jäääävla oprofessionellt tycker jag. Istället för att skicka en dållig tisha eller 2 som hade promotat deras företag så kommer jag nu snacka skit om dem istället.

    Det får ni gärna också göra:)

    Peace out

    Davids

    pjoter svarade 14 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • neven

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 08:45

    Ja, det borde ju ha varit en grym deal för dom att skicka dig en tisha eller två och få bilden. Kasst av dom att inte ens svara. Dom kanske blev skrajja att du skulle stämma dom…

  • nic

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 08:49

    Dåligt och synd att de inte kommunicerar men samtidigt är det förståeligt. Hellre ta bort bilden fortare än någon kan säga apa än riskera trampa fel i copyrightträsket. Har de använt din bild utan tillåtelse är det plötsligt du som kan diktera vilkoren även om du låter trevlig i början kan det bli en dyr upplevelse för dem.

    Tyvär tycker jag att det verkar vara en klassiker att den som är på bilden och är så grymt nöjd med den, glömmer att det inte är han som äger rättigheterna till bilden.

    (Britney Spears advokater försökte göra tvärtom nyligen och blev väl om jag inte missat något fotobojkottad.)

    nic

  • yann

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:17

    Hände mig också fast i tryckt media. Finns en del info om vad som gäller i [ame=http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55544]den här tråden[/ame].

  • sourra

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:35

    Jag känner inte till företaget sen tidigare och deras produkter tilltalar mig inte så en bojkott blir inte svår att genomföra.

  • cedd

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 20:35

    Grabbarna blev skraja, speciellt som det är i UK där upphovsrätts intrång har helt andra följder jämföreslevis med SE. I Sverige är det en skitpeng i jämföresle med vad det skulle kosta. För en liten butik med skadestånden som råder i UK skulle de riskera en konkurrs om de åkte dit på det. Skicka en t-shirt skulle ses som ett erkännande av intrånget.
    Så bättre fly än illa fäkta.

    Moraliskt så håller jag med, bättre att kommunicera och försöka hitta en lösning. Men bussines är bussines och upphovsintrång är ju ganska så på tapeten just nu 😉

  • sourra

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 20:37

    Skärmdumpa nästa gång =)

  • yann

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 21:04

    Hahaha, det är humor!

  • crash151

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 23:53
    Davids;562275 wrote:
    1 timme senare då jag skulle visa det för en kompis hade dem tagit bort min bild

    Hehehe…
    Trodde han fortfarande på dig efteråt?

  • pjoter

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 06:21

    Frågan är ju om vi tror dig, har du bevis? 😉

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bojkotta amatörerna på deadmankitesurfing.co.uk

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.