• mackee

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 17:23

    @Klang 532990 wrote:

    Köpte Surfers Paradise Local Spirit Pro Carbon förra året, håller fin fint, hårdare än revben iallafall…

    Tror det är som Jeppe skrev, monocoque-bom är lösningen… Pro Carbon bommen är vältilltagen på 08:an, lite tjockare fram till (skånskt) som jag tror gör att de kan hålla lite bättre… vet inte hur 09:orna ser ut…

    riktigt go bom, men dom håller tyvär inte när det blir lite tryck i bitarna. Jag har smällt av två st det senaste året.:mad2:
    mackee

  • p-malmkvist

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 17:42
    mackee;533260 wrote:
    riktigt go bom, men dom håller tyvär inte när det blir lite tryck i bitarna. Jag har smällt av två st det senaste året.:mad2:
    mackee

    Min gamla local spirit carbonbom höll iaf helt ok.. Hela säsongen 2008 men när jag började lägga lite vikt i västen så började den svaja lite läskigt.. Till denna säsong så blir det carbonbom med lite modifierat bakstycke samt förstärkt framdel, det blir grejer det:wink:

  • klang

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 21:03

    @mackee 533260 wrote:

    riktigt go bom, men dom håller tyvär inte när det blir lite tryck i bitarna. Jag har smällt av två st det senaste året.:mad2:
    mackee

    …. då har jag en känsla för hur jag kommer öppna -09… damn… men sen så färdas du med rätt mycket mer energi än jag… hoppas det blir min räddning…

  • kapten-k

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 23:02

    @Klint 533197 wrote:

    Mauisails bommarna går att förbeställa genom Vindsurfing.se t.o.m 12/3 till bra priser.

    Dom får ta och fixa sidan först då!

    “This is a default setup of the osCommerce project, products shown are for demonstrational purposes, any products purchased will not be delivered nor will the customer be billed. Any information seen on these products is to be treated as fictional.”

  • jester

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 06:13
    mackee;533260 wrote:
    riktigt go bom, men dom håller tyvär inte när det blir lite tryck i bitarna. Jag har smällt av två st det senaste året.:mad2:
    mackee

    Och jag har kört med min i 3 säsonger utan problem… Nu kraschar jag inte så ofta heller, iofs (fegar gärna lite..)

  • klang

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 09:27

    @Jester 533344 wrote:

    Och jag har kört med min i 3 säsonger utan problem… Nu kraschar jag inte så ofta heller, iofs (fegar gärna lite..)

    TT-gippen gör att bommen håller längre 😉

  • jester

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:27

    Mjo, men samtidigt brukar jag hänga upp större trasor i mina bommar än dom flesta…

  • marden

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 19:35

    @Jester 533384 wrote:

    Mjo, men samtidigt brukar jag hänga upp större trasor i mina bommar än dom flesta…

    jag brukar alltid välja en bom som är tillräckligt stor för seglet och inte ha för stort segel för bommen, blir så väldigt mycket negativft uthal då 😉

  • jester

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 19:47

    Och ändå får du kraftiga tailwalks… 😀 (avataren, alltså.. :))

  • mahi

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 08:45

    Tycker Chinook’s carbonbommar har varit bra. Inne på 3:e säsongen på min. Kanske inte den styvaste av alla carbonbommar men håller bra och bra pris.
    Halva priset jmf med X9?

  • hanko

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 21:31

    Jag är “lycklig” och har precis köpt vad jag tror är en top-of-the-line alu-bom MauiSails….! Jag hoppas att jag får till en jämförelse under exakta förhållanden och får låna en kolbom. ÄR jag snabbare med kol? Jag tvivlar på det men låt vårvindarna avgöra!! Som en gammal speed-mogul lär ha sagt…!! In speedsurfing…you don´t pump it…..you just hang it…!! Inte f-n vet jag vad han menar men det låter sunt..!!

  • mackee

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 15:47

    @Hänkö 533839 wrote:

    Jag är “lycklig” och har precis köpt vad jag tror är en top-of-the-line alu-bom MauiSails….! Jag hoppas att jag får till en jämförelse under exakta förhållanden och får låna en kolbom. ÄR jag snabbare med kol? Jag tvivlar på det men låt vårvindarna avgöra!! Som en gammal speed-mogul lär ha sagt…!! In speedsurfing…you don´t pump it…..you just hang it…!! Inte f-n vet jag vad han menar men det låter sunt..!!

    Klart du är snabbare med kol ,särskilt i byig vind och choppiga förhållande. et Det är ju som om man ändrade uthalet hela tiden när alun sviktar. Jag kan garantera att du blir kol ägare när du väl testat.:wink:

  • larsd

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 17:26

    @mackee 533908 wrote:

    Klart du är snabbare med kol ,särskilt i byig vind och choppiga förhållande. et Det är ju som om man ändrade uthalet hela tiden när alun sviktar. Jag kan garantera att du blir kol ägare när du väl testat.:wink:

    Mackee, du pratar om Mr Junk-surfer him self!
    Hänkö är snabb på allt, framförallt på gammalt, soft och slarvigt riggat. Han är dessutom fostrad i Verkebäcks-vika, norra europas byigaste spot! Se till att ni får till en affär så blir han riktigt farlig i år:wink: !

  • oscar

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 07:55

    Jag upplever inte Maui Sails alubom som speciellt top of the line. Visst, grymt frontbeslag och kvalitetskänsla men den är gjort av 2 alurör så den flexar betydligt mer än tex Aeron.

  • hanko

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 10:26

    @Oscar 533967 wrote:

    Jag upplever inte Maui Sails alubom som speciellt top of the line. Visst, grymt frontbeslag och kvalitetskänsla men den är gjort av 2 alurör så den flexar betydligt mer än tex Aeron.

    Så klart Oscar är det mkt subjektivt….att det är en Top-of-the-line-bom för mig med tanke på det junk jag kört i alla år. Dessutom gillar jag MauiSails konservativa stil 🙂 . Smaken e som bommen….utdragbar hehe!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.