Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra eller anus?

  • blackadder

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 20:10

    Känns spontant rätt analt…

  • skotten

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 20:18

    yeah but thats how the people that do it… like it….

    EDIT – if people insist on abusing the forum, maybe they could show some support by actually paying for ads to keep the servers running?

  • gh0st

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 20:37

    På vilket sätt skulle begagnatmarknaden påverkas av nyförsäljning menar du?

  • skotten

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 20:39

    dude I am bored, what you up to?

  • gh0st

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 20:41

    give me a call.

  • sourra

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 20:53

    @gh0st 474856 wrote:

    På vilket sätt skulle begagnatmarknaden påverkas av nyförsäljning menar du?

    Tänkte mest om du t.ex. försöker sälja en begagnad bräda för en anständig slant om man beaktar vad nypris är för brädan och du får en massa skrattretande skambud som påpekar att det finns nya grejer att köpa på köp & sälj för nästan samma pengar som ditt beg. Sen att det inte är samma saker som bjuds ut nytt som beg förbigår ju somliga köpare. Inget ont om att hålla bra priser på nya grejer, frågan är bara var man ska göra det.

  • xfel

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 21:05

    Jag säljer en bättre begagnade bräda; Lite av undersidan är bortskuret ( 10cm strip tvärs över), 8 st 5mm hål

  • gh0st

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 21:11

    Håller med dig till viss (större) del och jag tycker det är bra att du tar upp detta.

  • stebe

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 21:25

    @sourra 474844 wrote:

    Är det bra eller anus för begmarknaden att företag säljer nya saker på Köp & Sälj här på Steffo?

    Du tar inte upp detta för att affären som du jobbar för har en fet annons uppe i hörnet?

  • bizonoxe

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 21:31

    @stebe 474876 wrote:

    Du tar inte upp detta för att affären som du jobbar för har en fet annons uppe i hörnet?

    Eller för att han själv kanske vill börja lägga ut annonser och vill fråga snällt om vi kunder tycker att det är okej att han gör det?

  • stebe

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 21:32

    @Bizonoxe 474878 wrote:

    Eller för att han själv kanske vill börja lägga ut annonser och vill fråga snällt om vi kunder tycker att det är okej att han gör det?

    Det finns inget snällt i Hedlund..

  • enlighted

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 23:07

    Borde väl räknas som företagsannonsering och Steffo borde väl ta ut en avgift för detta eftersom det är företag och inte privatpersoner som annonserar…

  • holmabolma

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 23:21

    @sourra 474863 wrote:

    Tänkte mest om du t.ex. försöker sälja en begagnad bräda för en anständig slant om man beaktar vad nypris är för brädan och du får en massa skrattretande skambud som påpekar att det finns nya grejer att köpa på köp & sälj för nästan samma pengar som ditt beg. Sen att det inte är samma saker som bjuds ut nytt som beg förbigår ju somliga köpare. Inget ont om att hålla bra priser på nya grejer, frågan är bara var man ska göra det.

    mm, är det begagnatmarknaden det är fel på… !? lr är det shoparna som har tagit ut ett “bra” pris tidigare? marknadsekonomi? eller plan?

    är väl bara att gilla läget!

  • sourra

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 23:57

    Stebe #1: Najj. Jag jobbar för en större fordonstillverkare på orten. Jag jobbar inte för dom som har en banner uppe till vänster.

    Bizon: Nej, men jag kanske borde föreslå det

    Stebe #2: Helt korrekt uppfattat

    Holma: Tror inte du läst och/eller tolkat ordentligt. Jag är inte emot bra priser. Jag bara undrar om vilka försäljningskanaler som är till för vem.

    På sikt är jag även intresserad av vad som kommer hända med priser på såväl begmarknad som nyförsäljning. Ur ett marknadsekonomiskt perspektiv alltså.

  • above_the_law

    Medlem
    14 juni, 2008 vid 05:02
    skotten;474851 wrote:
    yeah but thats how the people that do it… like it….

    EDIT – if people insist on abusing the forum, maybe they could show some support by actually paying for ads to keep the servers running?

    Det är väl främst i samband Skottens andra stycke (första inlägget), som det över huvudtaget är intressant med Johans frågeställning!! Eller??
    Jag har dessutom för mig att det finns en regel på det här forumet om att företag INTE får annonsera på forumet…
    Dock är det ju klart intressant att få reda på t ex när någon återförsäljare kör en DEMO någnstans!!! Var drar man då gränsen?
    Om låga nypriser förstör eftermarknaden tycker jag är ganska ointressant, då vi som kitar bara borde vara glada för för att det inte tas ut överpriser på nya prylar i framtiden, samt att vi får mer kostnadseffektiv tillverkning o s v.
    Kom dock ihåg att det för den sakens skull inte behöver ha varit överpriser tidigare i kitesurfingens historia! Om det inte gick att leva på att utveckla prylarna, samt att sälja dessa så skulle vi alla få tillverka dom själva och hur mycket skit skulle då inte stå om olyckor och förbud mm?! Att sedan företagsannonser förekommer på Surfzone i form av banners samtidigt som man enkelt kan jämföra med andrahandsmarknaden på “Köp och sälj” är ju bara nyttigt. Det borgar för ÖPPENHET & ÄRLIGHET, något som är absolut nödvändigt för den som vill lyckas som återförsäljare eller tillverkare på en så liten marknad med så många “forumberoende” utövare som samverkar på alla möjliga sätt, som tur är!!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra eller anus?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.