Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bra och Billigt Multivan verkstad Göteborg

  • Bra och Billigt Multivan verkstad Göteborg

    Publicerad av al_fr_se på 14 juni, 2011 vid 15:01

    Finns det någon som kan rekommendera en bra verkstad i Göteborg som kan multivan t4 (förutom de dyra som Mechanum och VW).

    goingbananas svarade 12 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • swe-496

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 20:03

    Vad har du för fel på den?

  • al_fr_se

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 21:58

    Hej!

    Det finns flera små och större fel.
    – Signalhorn fungerar inte
    – AC vibrerar konstigt när den är på (kylar bra men vibrerar och låter)
    – El fönster kan inte öppnas
    – En ventil måste byttas nånstans (enligt VAG Mechanum ??)

    Det är en modell från 2001 (VR6).

    Jag tänkte köra ner till Frankrike i sommar så jag behöver ett fungerande AC eller kunna öppna fönsterna ;-). Annars blir det rätt varmt i bilen 🙁

  • goingbananas

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 09:29

    Hej,

    Jag hade en 1993:a Multivan förut som jag lämnade in till Kyrkbytorgets bilverkstad. Kommer inte ihåg exakt vad verkstan hette, men han fixade en hel del på min utan några som helst problem. Rätt billig också. Hör med han!

    Appropå VR6 motorn. Hade en sån i en MB Vito (V280), med lite rasslande kedja. För säkerhets skull rekommenderar jag dig att köpa oljetillsatsen Wynns, som finns på en del mekonomen, och tippa i, så vet du att motorn håller för långkörningar och får ordentlig smörjning. Fixade dessutom ventilslammer och den drog mindre 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bra och Billigt Multivan verkstad Göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.